Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 03:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
jeg er meget nysgerrig indenfor stoffernes verden.. det er ikke længe siden jeg prøvede E for første gang, det gjorde mig så lykkelig, og har siden hen har jeg haft de bedste oplevelser, men vil jo gerne prøve andet og gøre mig flere erfaringer.. dertil kommer mit soørgsmål, hvad er godt af de lovlige ting på netter?! -så som Herbal E, LSA, de lovlige svampe og kaktuser og andre etheoghener, hva er virkningen af det, og kan det overhovedet betale sig at prøve det??

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det er jo et svært spørgsmål at besvare...
Det kommer jo uhyre meget an på hvad slags person du er, og hvad du kan lide.
Men hvis MDMA er din foretrukne, tror jeg ikke at du vil finde nogle af de lovlige alternativer gode?

Junior medlem

jeg har kun prøvet MDMA, som det stærkeste, intild videre, men er meget fascineret af de psykedelliske stoffer, kunne rigtig godt tænke mig f.eks at prøve LSD og svampe, eller noget ligende... derfor spørger jeg, hvad effekten er af at prøve de forskellige 'lovlige' sager..?!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nogle elsker hash-rusen, andre gøre ikke. Nogle elsker svampene, andre hader dem. Nogle elsker den måde LSD blæser en op på, andre kan ikke fordrage det.

Det hele handler om at finde noget man kan holde af. Jeg er f.eks. vild med hash, og de gange hvor jeg har prøvet svampe, har jeg elsket rusen. Andre kan ikke fordrage det overhovedet.

Så mit råd ville nok være at eksperimentere med små doser af forskellige ting... f.eks. svampe til at starte med - hvis bare du føler at de irriterer dig det mindste (altså rusen, osv), så er det nok ikke noget for dig.

Sådan kan du vel fortsætte - du skal bare være opmærksom på at dine eksperimenter nok vil ændre dig en hel del, for det er jo det disse stoffer er her for. Derudover skal du være opmærksom på, at hvis du har det dårligt psykisk, så bør du holde dig væk fra disse hallucinogener. Brug evt. søgemaskinen til at finde lidt info, og www.erowid.com for at få en oversigt over de forskellige hallucinogener. Læs også trip-rapporter for at finde ud af, hvilke stoffers virkning virker mest interessant for dig.

Jeg faldt f.eks. for svampenes virkning på folk, og besluttede mig for at kaste mig ud i det. I dag er jeg forelsket, mens nogle andre folk nok ville være fyldt med had til dem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ville nok sammenligne stoffer med Anders Fogh Rasmussen - enten elsker man dem, ellers gør man ikke.

Og husk på at du bruger ordet "lovlige" forkert. Kaktusser er lovlige at være i besiddelse af, men må ikke indtages. Svampene må man vist hverken være i besiddelse af eller indtage dem. Det samme gælder for hash, LSD, Salvia, khat og andre stoffer. Så du bør egentlig slet ikke gøre det, men det er op til dig selv [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 22 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Junior medlem

ok, tak for hjælpen... Jeg tror at jeg er meget nysgerrig inden for alt, kan lide at blive kærlig, frisk og og i højt humør, samt at jeg os synes det er fedt at blive stenet, få grineren på, hallucinere og komme i en drømme agtig tilstand... vil stadig gerne have mere hjælp, så i må jo bare poste flere svar..

Medlem

Geografisk sted: Her og der
Hvis du er frisk på et psykedelisk trip er dette tidspunkt nok et af de bedste på året, da du i denne tid selv kan finde danske svampe - og ganske gratis [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Du skal dog ikke springe hovedkuls ud i det. Prøv at finde ud af så meget som muligt om de magiske svampe, og ta' så på plukketur. Hvis du så alligevel beslutter dig for ikke at prøve dem, kan du gemme dem, til hvis interessen skulle komme igen.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af valensi:
vil stadig gerne have mere hjælp, så i må jo bare poste flere svar..<HR></BLOCKQUOTE>

Eller også så må du jo bare bruge de ressourcer der allerede er!
F.eks. vores ganske udemærkede søgemaskine, og Erowid, som Ali har påpeget...

Vi har andet at lave, end at foreslå "ny narko" til dig - men hvis du falder over noget interessant, og du umiddelbart ikke kan finde svar andre steder, så skal vi gerne hjælpe dig med spørgsmål om det.

Dedikeret medlem

@Ali

Din kost, du gir ham forkert information [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Det er fuldt ud lovligt at indtage og være påvirket af euroforiserende stoffer, dog ikke at sælge, købe, besidde osv bla bla....

Nå til topic...

Synes du skal læse en masse triprapporter det gir et godt indtryk af det hele... Men vil gerne vide lidt mere om dig, alder osv?

Bare pas på du ikke kaster dig ud i det hele og prøver alt med det samme, selvom der findes tusinde forskellige stoffer...

Hvis du gør det kommer du jo også til at tage stoffer konstant, du har hele livet... Men nogle gange kan lysten blive for styr [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Men hvis jeg nu endelig skulle anbefale dig noget ville det nok være ephedra, BDO, amfetamin og cola... Måske også starte med noget lettere psykedelisk!

Men HUSK du har ikke travlt!

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Men hvis jeg nu endelig skulle anbefale dig noget ville det nok være ephedra, BDO, amfetamin og cola..

Vil du råde ham til at starte med Cola og Amf???

Det var dog nok de mest uinspirerende og kedelige stoffer man kunne foreslå!
Hvis manden gerne vil opleve noget nyt er dette bestemt ikke vejen...

( vi gør opmærksom på at dette kun er MIN mening [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Alcoho|ic:
@Ali

Din kost, du gir ham forkert information [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Det er fuldt ud lovligt at indtage og være påvirket af euroforiserende stoffer, dog ikke at sælge, købe, besidde osv bla bla....
<HR></BLOCKQUOTE>

hva!! Det giver jo ingen mening! Man må være i besiddelse af dem for at indtage dem, og det er fuldstændig umuligt at indtage noget som man ikke er i besiddelse af bare ét sekund [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men det er altså, ifølge loven, ulovligt at indtage nogle ting. Latterligt, men det er sandt [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Jeg vil så lige sige, at amf stadig holder fuldt ud i min bog efter 3 år. Det er på niveau med MDMA, og de to stoffer er heller ikke så vidt forskellige. Jeg ville også anbefale amf som det næste...

Dedikeret medlem

Doctor D:

Han sagde han også var frisk på noget hurtigt, og det er IMO gode begynder stoffer [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Ali:

Yeah det gir ingen mening... Hvis politiet opdager du er lam på narko nede i byen, kan de ikke gøre noget... Not a thing [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Jeg kan bare ikke se hvordan cola noglesinde kan være et begynderstof, tværtigmod syntes jeg, at det er noget man skal holde pøllerne LANGT fra, da der desværre er mange mennesker som bliver utroligt afhængige.

Denne diskution er taget for MEGET langt tid siden med en person som kaldte sig for EGO og senere elven raver. Du kan jo prøve at finde den [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Men igen spørgsmålet kunne jo ligesågodt være "hvilken sovs man helst vil have på sin bøf", så det bliver nok rimeligt svært at besvare det.

jeg kan kun henstille til at læse en masse stof og triprapporter om de forskellige substanser, og derudfra drage sin egen beslutning [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja triprapporter ville jeg også slå mig over, hvis jeg var dig Valensi og derfra finde, hvad der interessere mig...

Der er dog sider af mange stoffer som ikke kan forklares, men hvor effekten skal prøves, for fx som en klog mand engang sagde, at forklare et psychedelisk trip til en person, der ikke har prøvet det, er som at forklare en farve for en blind [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!

@Alcoho|ic; Hvis du endelig skal anbefale BDO så anbefal dog GHB istedet for en ussel presource! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

@valensi: Jeg forstår dit spørgsmål, men synes at det er forkert at vi skal "guide" dog til dit næste stof. Prøv at læs i fx lexikonet her på siden, hvis du så finder en substans du finder interessant, så kan du spørge løs omkring lige præcis det stof.

Junior medlem

tak tak mange gange alle sammen... Måske amf, men ved det ikke helt, ham som introducerede mig for MDMA, synes amf er en smule kedligt. Han siger man ikke får en flyvetur som på E. kunne godt tænke mig at prøve et psykedellisk stof, måske svampe, men har læst rigtig meget her inde om det og det kræver vidst en god forberedning, men tror jeg føler mig klar til at prøve det. Men jeres svar har hjulpet, tager den med ro og ser på hvad det næste jeg kan få fat i kunne gå hen at blive. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

hvis jeg skulle plukke svampe i skoven, hvilke skulle det så være, og får ikke at gå helt galt i skoven og blive syg, hvordan ser de ud?

In our memories
Brugeravatar

Du kommer da heller ikke til at svæve på amf, men du kommer for vildt op at køre, og det er hamrende euforisk. Det er pisselækkert at være stodder på amf.

In our memories
Brugeravatar

Valensi > Hvis du vil undgå at få din røv flamet som ind i helvede, så bruger du vores søgemaskine inden du spørger om noget.

Vi har netop inden for de sidste par dage, haft et topic i svampe-foraet, der netop besvarer de spørgsmål!

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Hvad med at prøve små doser af 2ci??
Jeg prøvede selv svampe, lsd osv før jeg prøvede E.. Og jeg tror at det er "sundt" at prøve de psykedelisk "lærerige" stoffer før man begynder at lamme sig i lette stoffer som E..
Men jeg tror tror at et stof som 2ci er rt godt lovligt "begynder" stof.. lidt farver sjove tanker osv.. Uden dog at være alt for fuckt.. En god introduktion til den psykedeliske verden..
well, jeg er lam på bdo og ævler..

mvh

thE tiS.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ti$:
Hvad med at prøve små doser af 2ci??
Jeg prøvede selv svampe, lsd osv før jeg prøvede E.. Og jeg tror at det er "sundt" at prøve de psykedelisk "lærerige" stoffer før man begynder at lamme sig i lette stoffer som E..
Men jeg tror tror at et stof som 2ci er rt godt lovligt "begynder" stof.. lidt farver sjove tanker osv.. Uden dog at være alt for fuckt.. En god introduktion til den psykedeliske verden..
well, jeg er lam på bdo og ævler..

mvh

thE tiS.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Lad mig lige understrege at 2C-I IKKE er lovligt! Svjh blev det kriminaliseret samtidig med svampe, men det er der andre som ved bedre end jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]