Nogle elsker hash-rusen, andre gøre ikke. Nogle elsker svampene, andre hader dem. Nogle elsker den måde LSD blæser en op på, andre kan ikke fordrage det.
Det hele handler om at finde noget man kan holde af. Jeg er f.eks. vild med hash, og de gange hvor jeg har prøvet svampe, har jeg elsket rusen. Andre kan ikke fordrage det overhovedet.
Så mit råd ville nok være at eksperimentere med små doser af forskellige ting... f.eks. svampe til at starte med - hvis bare du føler at de irriterer dig det mindste (altså rusen, osv), så er det nok ikke noget for dig.
Sådan kan du vel fortsætte - du skal bare være opmærksom på at dine eksperimenter nok vil ændre dig en hel del, for det er jo det disse stoffer er her for. Derudover skal du være opmærksom på, at hvis du har det dårligt psykisk, så bør du holde dig væk fra disse hallucinogener. Brug evt. søgemaskinen til at finde lidt info, og
www.erowid.com for at få en oversigt over de forskellige hallucinogener. Læs også trip-rapporter for at finde ud af, hvilke stoffers virkning virker mest interessant for dig.
Jeg faldt f.eks. for svampenes virkning på folk, og besluttede mig for at kaste mig ud i det. I dag er jeg forelsket, mens nogle andre folk nok ville være fyldt med had til dem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Ville nok sammenligne stoffer med Anders Fogh Rasmussen - enten elsker man dem, ellers gør man ikke.
Og husk på at du bruger ordet "lovlige" forkert. Kaktusser er lovlige at være i besiddelse af, men må ikke indtages. Svampene må man vist hverken være i besiddelse af eller indtage dem. Det samme gælder for hash, LSD, Salvia, khat og andre stoffer. Så du bør egentlig slet ikke gøre det, men det er op til dig selv [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
[ 22 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]