Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

slettet af personlige årsager. beklager meget.

Senest rettet af genitet 26 mar 2013 19:17, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

SSRI'er dæmper svjv virkningen af de nævnte psykedelika kraftigt, faktisk alle dem der påvirker "serotonin-delen" af din hjerne.

Junior medlem

Ja det har jeg godt læst, men jeg har også hørt om folk der har haft fantastiske trip mens de under SSRI behandling.

Der er nok mange faktorer der spiller ind, men eftersom det ikke virker på mig må man nok gå ud fra at det er grunden.

Jeg kan virkelig ikke komme i tanke om noget psykedelika som ikke påvirker serotonin-receptorene, har du nogle bud?

jeg er glad for at du gav dig tid til at læse mit indlæg:)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Salvia er det eneste jeg lige kan komme på. Vil dog ikke anbefale dig at eksperimentere med det uden en tripsitter som ved hvad stoffet gør og som du stoler rigtig godt på.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har engang fået seroquel da jeg havde en dårlig periode i mit liv, og der bemærkede jeg også en slags imunitet over feks svampe, hvor der overhovedet ikke var nogen effekt

Men Salvia virkede uden problemer :)

Medlem

Hvis du har taget 40 mg citalopram om dagen i otte år, giver det lidt sig selv, du ikke kan komme til at trippe rigtigt.
40 mg er i øvrigt en rimelig høj dosis, men det afgørende er, at citalopram har en halveringstid på omkring 1½ døgn, så du vil i løbet af otte år med daglige doser have opbygget et meget højt niveau af stoffet i organismen.
Det er selvfølgelig lidt surt, men når du har så mange alvorlige diagnoser, ville det måske også være bedst at være meget varsom med eller i det hele taget undgå indtaget af stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Hvis du har taget 40 mg citalopram om dagen i otte år, giver det lidt sig selv, du ikke kan komme til at trippe rigtigt.
40 mg er i øvrigt en rimelig høj dosis, men det afgørende er, at citalopram har en halveringstid på omkring 1½ døgn, så du vil i løbet af otte år med daglige doser have opbygget et meget højt niveau af stoffet i organismen.
Det er selvfølgelig lidt surt, men når du har så mange alvorlige diagnoser, ville det måske også være bedst at være meget varsom med eller i det hele taget undgå indtaget af stoffer.

Word!

Jeg har selv talt med folk som har haft udemærkede trips selvom de samtidig var i behandling med en SSRI, men gældende for dem alle har været forholdsvis kort behandlingstid >3 mdr og høje doser.

Efter så lang tids behandling, nedregulering af serotonin-receptorer og ophobning af citolapram tvivler jeg stærkt på at enorme doser vil modvirke dette og det er selvfølgelig heller ikke tilrådeligt.

Trådstarter, din historie er ret spændende synes jeg :)

Dedikeret medlem

"Alt det her har jeg nu lært at leve med, og efter at jeg begyndte at ryge cannabis for 5 år siden har jeg ikke set indersiden af gøgereden!.. "

Forstår jeg det rigtigt at hash har hjulpet med at stabilisere dig så du ikke har haft brug for indlæggelser de sidste 5 år?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
er du sikker på at det er en psykedelisk indsigt du leder efter champ? mener bare med de tidligere (og evt. nuværende!) problemer at du ikke burde gå så langt ind mengalere men at noget methylone er at foretrække i stedet.

Døjer selv med en skizofren erklæring, men det er så også det eneste, hvor jeg er meget varsom med salvia divinorum fx.

God vind, rusmidler er et godt værktøj til forståelse for folk med psykisk sygdom.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

er du sikker på at det er en psykedelisk indsigt du leder efter champ? mener bare med de tidligere (og evt. nuværende!) problemer at du ikke burde gå så langt ind mengalere men at noget methylone er at foretrække i stedet.

Døjer selv med en skizofren erklæring, men det er så også det eneste, hvor jeg er meget varsom med salvia divinorum fx.

God vind, rusmidler er et godt værktøj til forståelse for folk med psykisk sygdom.

Hvis du ikke har noget imod jeg spørger, hvilke skizofrene symptomer oplever du? Og på hvilken måde synes du at psykedeliske stoffer belyser, forbedrer, eller måske endda forværrer dette? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]