Hvis du har taget 40 mg citalopram om dagen i otte år, giver det lidt sig selv, du ikke kan komme til at trippe rigtigt.
40 mg er i øvrigt en rimelig høj dosis, men det afgørende er, at citalopram har en halveringstid på omkring 1½ døgn, så du vil i løbet af otte år med daglige doser have opbygget et meget højt niveau af stoffet i organismen.
Det er selvfølgelig lidt surt, men når du har så mange alvorlige diagnoser, ville det måske også være bedst at være meget varsom med eller i det hele taget undgå indtaget af stoffer.
Word!
Jeg har selv talt med folk som har haft udemærkede trips selvom de samtidig var i behandling med en SSRI, men gældende for dem alle har været forholdsvis kort behandlingstid >3 mdr og høje doser.
Efter så lang tids behandling, nedregulering af serotonin-receptorer og ophobning af citolapram tvivler jeg stærkt på at enorme doser vil modvirke dette og det er selvfølgelig heller ikke tilrådeligt.
Trådstarter, din historie er ret spændende synes jeg