Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 02:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har røget hver dag i snart halvandet år.
Før det var det alkohol jeg var afhængig af, før det var det stoffer. Jeg har været deprimeret siden før teenage årene (er 22), og er lige nu igang med behandling på psykiatrisk fordi de mener jeg lider af borderline personlighedsforstyrrelse. Min syge historie har gjort at jeg nu er pænt angst for at få en hash psykose. Når jeg har røget popper tanken hele tiden op "Nu får jeg sikkert en psykose, det er garanteret det næste hiv der giver mig en psykose" og jeg begynder at blive angst omkring det. Jeg kan alligevel ikke lade være med at ryge. Men jeg er bange for at min angst omkring det gør at jeg simpelthen tænker mig til en hash psykose. Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak!
- Maria.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om man direkte kan tænke sig til en psykose, men tankens kraft skal man ikke undervurdere.
Men det lyder til at en lang pause ville gøre godt..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Ingen tvivl om at en dårlig/svag psyke kan give psykoser.
Syntes du skal holde op, eller som minimum holde en lang pause.

Kender godt til negative tanker i forbindelse med at ryge hash og det er ikke noget der bliver bedre, eller går over af sig selv.
Ryger ikke selv hash mere, pga de negative tanker og idéer.
Holder mig til pot og skunk (dermed ikke sagt dette vil fungere for dig).

Håber på det bedste for dig:-)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tryptamine lane
Hej Maria, Min egen erfaring med cannabis, er at når jeg ikke har røget i lang tid og tager den første joint, bliver jeg klar over hvad der sker når jeg personligt ryger.
Det der sker for mig er, at mine tanker og følelser bliver forstørret lidt mere op så jeg bedre kan se og mærke dem. Sidste gang, for års tid siden trippede jeg simpelthen en times tid på nice skunk. Hvor jeg fik lov til at at mærke mine tanke baner på en meget nærværende måde.

Min modstand, blev klargjordt.

Et råd kunne være at klargøre, med de dejligste følelser/billeder du kan komme på, hvorfor du ryger cannabis. Og det er lige gyldigt hvad der får dig til at smile og blive dejlig. ;^)
Denne øvelse virker iøvrigt på alt.

Min personlige mening omkring: "kan man tænke sig til en hashpsykose" Er jo nok, er der modstand nok, og du virkelig tror på det, så ja.

Erkend din oplevelse, og husk det er jo dig der bestemmer om den skal være dejlig eller ej ;^)
Alt det du kan definere omkring din oplevelse der er negativt kan du jo redefinere i dit eget tempo selvfølgelig, og dermed styre din egen oplevelse af indtagelse af cannabis.

Håber det hjalp, god rejse.

Peace

"Dream, experience, acknowledge, in undefinable love and light"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er et spørgsmål der har optaget mig meget en periode hvor jeg trippede meget. Jeg er kommet frem til den konklusion, at du nok ikke kan tænke en disideret psykose frem; den slags har klare rammer for at blive opfyldt, f.eks. at du er disponeret for det, en kraftig stof OD, abstinenser eller lignende. Men du kan helt sikkert tænke dig selv ind i en negativ oplevelse, hvor din oplevelse vil bestå af et negativt tankeloop, hvor der somregel bliver bundet negative følelser til efter noget tid. Dette forstærker tankerne, så du kommer ind i en selvforstærkende negativ spiral.
Der er flere forskellige måder at tackle dette på. Den mest konstruktive (og sværeste) måde at tackle disse oplevelser på, er ved at give sig selv lov til at være sammen med sine ubehagelige tanker og følelser indtil de transformeres af sig selv. Dette er en øvelse der kan være utrolig svær at mestre, specielt hvis man ikke har øvet den i en sober tilstand før. Jeg vil anbefale dig at øve dig i en sober tilstand, så du får en fornemmelse af troværdigheden ved øvelsen.

Der er også en anden teknik jeg har opdaget der virker særlig godt når jeg ryger. Denne går ud på at flytte mit fokus fra tankerne til sanserne; det at fokusere på at lytte til et stykke musik man kan li, eller det at føle på forskellige materialer. Det kunne også være de visuelle indtryk, som eksempelvis at nærstudere et blad, en blomst, en plante, eller hvad man nu lige kan finde på.

Håber du kan bruge det til noget. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Den form for negativ tankegang opstår ikke kun når man ryger sig skæv, det amplificerer den bare.

En ekstremt effektiv måde at komme det til livs på er via meditation. Og så er det nok en god ide at skære ned for røgen i et stykke tid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]