Det er et spørgsmål der har optaget mig meget en periode hvor jeg trippede meget. Jeg er kommet frem til den konklusion, at du nok ikke kan tænke en disideret psykose frem; den slags har klare rammer for at blive opfyldt, f.eks. at du er disponeret for det, en kraftig stof OD, abstinenser eller lignende. Men du kan helt sikkert tænke dig selv ind i en negativ oplevelse, hvor din oplevelse vil bestå af et negativt tankeloop, hvor der somregel bliver bundet negative følelser til efter noget tid. Dette forstærker tankerne, så du kommer ind i en selvforstærkende negativ spiral.
Der er flere forskellige måder at tackle dette på. Den mest konstruktive (og sværeste) måde at tackle disse oplevelser på, er ved at give sig selv lov til at være sammen med sine ubehagelige tanker og følelser indtil de transformeres af sig selv. Dette er en øvelse der kan være utrolig svær at mestre, specielt hvis man ikke har øvet den i en sober tilstand før. Jeg vil anbefale dig at øve dig i en sober tilstand, så du får en fornemmelse af troværdigheden ved øvelsen.
Der er også en anden teknik jeg har opdaget der virker særlig godt når jeg ryger. Denne går ud på at flytte mit fokus fra tankerne til sanserne; det at fokusere på at lytte til et stykke musik man kan li, eller det at føle på forskellige materialer. Det kunne også være de visuelle indtryk, som eksempelvis at nærstudere et blad, en blomst, en plante, eller hvad man nu lige kan finde på.
Håber du kan bruge det til noget.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Mvh.