SyreKaptajn skrev:
LSD er så meget nemmer at guide i den retning du gerne vil have det, samtigdig har jeg svært ved at sætte en konkret finger på LSD’en da jeg oplever at det har en endnu mindre karakter eller virkning i sig selv end svampe har det. Det er efter min mening et meget mere personligt og lineært trip hvor man føler at man selv styre i sit eget mentale landskab, hvorimod svampe er en ældgammel spirituel læremester.
+10.000
Jeg synes, at jeg mister kontrollen på en helt anden måde med svampe. Det er lettere at 'styre' hvilken retning et LSD trip går i, men med svampe føler jeg mig lidt som 'passageren', der lader mig føre derhen, hvor svampene tager mig.
Ved svampe har jeg også en helt speciel følelse af at 'jeg har været her før', som jeg ikke har haft på LSD. Svampe har et noget mere 'mystisk' præg. Det har en karakter som er 'helt anderledes', hvor imod at LSD synes at være et kig ind i mit eget sindslandskab (det er svampe til dels også, men på en anden måde).
Jeg har også haft nogle sindssyge CEV's på svampe, det har jeg naturligvis også på LSD, men på svampe er de meget mere dynamiske og 'immersive'. I hvert fald ud fra mine oplevelser.
Personligt finder jeg svampe mest interessant, fordi det er så 'anderledes'. Som at se verden for første gang igen.