Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Hvad mener i er forskellen? Jeg synes svampe er mere uforudsigelige og mystiske, de gør dig mere forvirret. lsd er ren klar energi ? Hvad synes i?

Medlem

Selv om de to substansers grundvirkning kan siges at være ret ens, nemlig bevidsthedsudvidelse, så synes jeg at der er ret klare forskelle i det enkelte stofs personlige karakter, og på nogle områder nærmest modsætninger. Man skal ikke have prøvet de to substanser ret mange gange før man også vil sige som du. At svampe er noget mere lunefulde og mystiske og LSD er ren og klar.

For svampes vedkommende, er det en meget mere emotionelt blottende og mentalt dybdegående oplevelse, der om du vil det eller ej får klasket de forskellige projektioner og følelser ind i bevidsthedens klare lys, samtidig med man er træt forvirret og lidt usikker på sig selv.
Svampe har en mere glidende og drømmende karakter og er meget mere stædige i deres udformning, jeg føler på en måde at svampe overtager mig om nogen, og her er det selvfølgelig vigtigt bare at flyde med og lade dem gøre det de nu engang gør. Jeg har på svampe følt at det har slået klik oven i hovedet på mig og at jeg er på randen til psykose, og har lagt i fosterstilling i en tilstand af ren terror, angst og selvfortvivlelse.

Svampe er ikke helt så visuelle som LSD. Det kan selvfølgelig også godt være lidt svart at udtale sig om når dosisforholdende ligger langt fra hinanden, men på svampe skal jeg have en dosis der gør mig mere mentalt påvirket, før der er et visuel navneværdigt komponent i forhold til LSD. På højdosis svampe er det derimod en anden sag, hvor jeg oplever at det visuelt kan være meget mere levende og påtrængende på en måde LSD ikke er det.

Det er også som om at svampeoplevelsen går meget langsommere end LSD gør det på en måde der er lidt svær at forklare. Jeg kan på peaket være i tvivl om jeg har trippet i et år eller titusinde år.
Når det så er sagt så er come downet på svampe det bedste. Jeg føler nærmest at jeg er blevet sat fri og hensat i en tilstand af fuldstændig balance og perfekt lyksalighed.

LSD er så meget nemmer at guide i den retning du gerne vil have det, samtigdig har jeg svært ved at sætte en konkret finger på LSD’en da jeg oplever at det har en endnu mindre karakter eller virkning i sig selv end svampe har det. Det er efter min mening et meget mere personligt og lineært trip hvor man føler at man selv styre i sit eget mentale landskab, hvorimod svampe er en ældgammel spirituel læremester.

Lsd giver mig et helt klart sind, i hvert fald det meste af forløbet, hvor jeg for en fantastisk evne til at træde et skridt ved siden af, eller ud over, mit eget sind og dermed se og forstå at det hele bare er noget der foregår inde i mit eget hoved. Ydermere giver LSD mig intellektet til at vide hvordan jeg skal arbejde mig igennem de mere svære følelser og tanker jeg havner i.

LSD er udover det psykedeliske, en ret kraftig stimulans. Jeg har en følelse at total vågenhed gennem hele trippet, dog hvis dosen er meget stor synker jeg langt ind i mig selv i en trancelignende tilstand. Det er lidt forskelligt fra person til person men jeg selv skal ikke regne med at få noget søvn atten timer efter comedown.

På LSD har jeg endnu ikke havnet i den følelse af seriøs angst og hjælpeløshed som jeg har på svampe. Til gengæld er det som om at der altid er lidt nerver på igennem oplevelsen der måske kan sammenlignes med at have drukket for meget kaffe og dermed en let nervøsitet bag det hele. Jeg kan godt føle mig ret så manisk og totalt restløs. Men samtidig giver LSD mig en super lækker følelse at total fred og sindsro.
Syren er som sagt mere visuelt og med perfekte geometriske figurer og billeder.

LSD er nok det stof jeg finder mest spændene da det næsten er muligt at have en hvilen son helt oplevelse på. Det er det stof som har hensat mig i de mest frydefulde, ekstatiske, behageligste tilstande, hvilket svampe selvfølgelig også er i stand til.

De subjektive effekter er selvfølgelig meget dosis afhængige, og vil altid være en personlig vurdering, dette var bare min helt egen mening om de to stoffer.

P. S jeg kan vist godt se at jeg kom til at putte svampe i et lidt dårligt lys, hvilket vel er dårlig stil af mig, men efter et par badtrips på svampe har jeg konkluderet at det er noget jeg vil vente et par år med til jeg måske er mere klar til svampenes lidt stædige natur, som jeg i hvert fald oplever svampene, så er det en lidt mere hård læremester op imod syren.

Insane psychedelia user!

Der hvor de to stoffer adskiller sig for mig er, udover længde af trip, bodyloadet som er udpræget på svampe. Og ikke eksisterende på LSD. Det kan klart spille ind på den mentale oplevelse som jeg får. Men ellers så synes jeg ikke der er den store forskel. Hvor visuelt trippet er, svinger fra gang til gang. Det er langt mere set og setting bestemt, end det er stof og dosis afhængig for mig.

Junior medlem

Hei

Den ene skabte gud til frit brug og den står lige nu derude og venter .

Jeg har en generell holdning til kemi at det ikke er noget som bør være i verden , det skaber meget ondskab men men min mening :)

Har også haft en rigtig dårlig oplevelse på LSD som tog 3 mdr og komme over , altid gode oplevelser i naturen .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

OTAS skrev:
Hei

Jeg har en generell holdning til kemi at det ikke er noget som bør være i verden , det skaber meget ondskab men men min mening :)

Har også haft en rigtig dårlig oplevelse på LSD som tog 3 mdr og komme over , altid gode oplevelser i naturen .

Naturen består af, og producerer selv kemi, så det er egentlig lidt åndssvagt at stille det op som to modpoler. Desuden er der et utal af naturlige substanser, som kan slå en ihjel, så det er ikke fordi det er mere sikkert at indtage noget, bare fordi det er naturligt.

Medlem

OTAS skrev:
Hei

Hej OTAS.

Bør kemi ikke være i verden? i så fald havde verden nok set ret anderledes ud, hvis den altså overhovedet havde været. Synes måske det er en lidt uholdbar holdning at have, desuden tror jeg at det onde skal findes i mennesket selv og ikke et "kemisk stof" som LSD som desuden er semi-syntetisk.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
SyreKaptajn skrev:
LSD er så meget nemmer at guide i den retning du gerne vil have det, samtigdig har jeg svært ved at sætte en konkret finger på LSD’en da jeg oplever at det har en endnu mindre karakter eller virkning i sig selv end svampe har det. Det er efter min mening et meget mere personligt og lineært trip hvor man føler at man selv styre i sit eget mentale landskab, hvorimod svampe er en ældgammel spirituel læremester.

+10.000
Jeg synes, at jeg mister kontrollen på en helt anden måde med svampe. Det er lettere at 'styre' hvilken retning et LSD trip går i, men med svampe føler jeg mig lidt som 'passageren', der lader mig føre derhen, hvor svampene tager mig.

Ved svampe har jeg også en helt speciel følelse af at 'jeg har været her før', som jeg ikke har haft på LSD. Svampe har et noget mere 'mystisk' præg. Det har en karakter som er 'helt anderledes', hvor imod at LSD synes at være et kig ind i mit eget sindslandskab (det er svampe til dels også, men på en anden måde).

Jeg har også haft nogle sindssyge CEV's på svampe, det har jeg naturligvis også på LSD, men på svampe er de meget mere dynamiske og 'immersive'. I hvert fald ud fra mine oplevelser.

Personligt finder jeg svampe mest interessant, fordi det er så 'anderledes'. Som at se verden for første gang igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]