Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 07:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej jeg har sniffet ritalin næsten dagligt men nu virker de ikke mere udover jeg får bivirkninger? hvad kan det skyldes og kan man gøre noget så det begynder at virke igen??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9550, Mariager, Kære Jylland
Var det ikke fordi du sniffede 200 mg hver dag ca??? Det er sgu ikke sundt

Medlem

Kun nogle gange men de plejer stadig at virke?

Medlem

Det skyldes tolerance.

Det kan komme til at virke igen hvis du holder en meget, meget lang pause, og fremover har et fornuftigt forbrug, i stedet for at raile 100-200 milligram dagligt.

Når du har tabt dig 20 kilo ved at sniffe ritalin, har tics, ikke længere får nogen gavnlige effekter og kun mærker bivirkninger, så kunne det være det var tid til lidt refleksion over din brug af stoffer. Ærlig talt har jeg svært ved at finde ud af om du er oprigtig eller en troll. Jeg frygter det første og håber lidt det sidste.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skoven
Nu har jeg efterhånden læst en del af dine tråde her inde, Richpiana, og hvis jeg var dig, ville jeg lige stoppe op og tænke en gang over, hvad det egentlig er, at jeg er ude i. Kan du helt seriøst ikke selv se, at det måske er på tide at stoppe med ritalinen når du mærker så mange bivirkninger af det ?

- Sebastian Mullaert

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Det er fordi, du misbruger stoffet, hvilket dels er skide usundt for din næse og dit kredsløb, dels for din psyke, og nok også for resten af kroppen (anoreksi in mente). Når du kværner så meget, så sker der desuden det, der fik dig til at øge dosen - din tolerance stiger. Der er intet, der sikrer, at dine receptorer altid kan snydes til at sende de rette signaler ved blot at øge dosen. Af flere grunde. For det første, kan det være, at der er nogle cutoffgrænser for reception af visse signaler, da vil du nok være "træt" og ude af i stand til at bruge ritalin til dit formål. Det andet er, at virkninger, der for dig er sekundære eller slet og ret bivirkninger, bliver så store, at det bliver systemisk umuligt uden at skade dig eller det, der er værre.

Den kloge stemme på din skulder siger, at du skal tage dig sammen og holde en pause. Den mindre kloge stemme siger, du skal gøre det, så du kan mærke den dejlige rus igen. Og den irriterende stemme i maven siger, du skal tage det alligevel, koste hvad det vil og betale så lidt det vil. Du bør lytte til den første, eventuelt bruge den anden til at overdøve den tredje. Hold en skide pause og tag dig selv i kraven. Du dør ikke af det.

OBS: Et godt råd er, at du finder en eller anden historie, hvor en eller anden har overlevet og præsteret noget, der får dit dilemma til at fremstå pinligt. Så tager du en dyb indånding og siger "Hvis konstabel Piotrek under 2. verdenskrig kunne overleve 5 skud i maven med tyske rifler uden at dø, og derefter sætte i løb mod en bunker, hvor han med de bare næver overmandede 6 SS-soldater, lod sig indlægge 2 uger og spadserede til fods til fronten for at kæmpe igen, så kan jeg fandme også holde 1 lille måneds pause fra den skide ritalin!".

Held og lykke :D

Medlem
Brugeravatar

Hvis i vil misbruge det lortestof og i er så hærdede, så er det sgu NÅLEN drenge :(

Gør i det, er i dummere end bølgepap :!: :sucks:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
^hvad fanden er det for noget at opfordre til?!

Medlem
Brugeravatar

Buttkraken skrev:

Han lader til at være ekspert i dårlige ideer

Soft parade skrev:
Buttkraken skrev:

Han lader til at være ekspert i dårlige ideer

Hehe ja det er ikke første gang:)

Medlem
Brugeravatar

Nej hehe, har set forarget til et par gange :-)

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone, Tak fordi du forstår mig...

Ved ikke hvad de andre tænker på? Men det kan da ikke være studenterhuen der trykker :shock:

Medlem
Brugeravatar

Soft parade, Ø Tripperen! og Buttkraken læs, tænk og brug jeres sunde fornuft hvis i da ejer sådan en???

Jeg prøver at hjælpe, og så skriver i en omgang L . . T til indlægget :-x

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Nu er det ikke fordi jeg skal lege politimand her, eller endnu værere ... Moderator! :evil: :shock:

Men .. Sunshine Reagge, jeg forstår sku godt at der er visse personer herinde - blandt andet i denne tråd som relativt hurigt fare op i en spids. Du er sku til tider ret flabet at høre på. Specielt her på det sidste faktisk. Arbejd lidt med det, så kan det være flere af dine post bliver modtaget ordentlig. No offence =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]