Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 15:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Omdrejningens punktet er hypertrofi dvs. styrketræning med henblik på øget muskelmasse.
For at det hårde arbejde skal bringe resultater kræver det selvfølgelig, at man prioritere det fundamentale for at man opnår resultater.
Styrketræningen skal være struktureret, der skal være rigeligt med tilførelse af næring og masser af søvn.
De mange forhandlere forsøger at sælge alverdens produkter, som hævdes at fremme muskelvækst.
Nogle produkter har sin gavn, men jeg ønsker, at vide om der er nogle kyndige her, som kan anbefale nogen form for supplement til restitution og fremmelsen af muskelvækst.
Bodybuildere har i sin tid gjort brug af f.eks. GHB da det virker muskelafslappende og samtidig øger testosteron niveauet.
Hvorvidt det er smart vil jeg lade jer vurdere. Andre forslag til supplerende midler for at optimere sin hypertrofi modtages med kyshånd.

Mangler indlægget indhold, så meld ud, så der kan ændres på det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Der findes jo snart lige så mange "hjælpemidler" til styrketræning som der findes RC drugs. Det du dog aldrig går galt i byen med er kreatin, BCAA, fiskeolie og multivitamin. Der findes masser af guides til hvad forskellige BB og trænere mener der virker på sider så som t-nation.com. Det vigtigste er at du får passet din søvn og dine makrotal er i orden. Jeg vil på ingen måde råde dig til at begynde at lege med GHB for at øge dit test niveau! Det er virkelig noget man hurtigt bliver glad for. Så er det da meget bedre bare at hakke en nål i balden hvis du vil "springe køen over" til de store guns. Jeg tror personlig dog at du aldrig vil kunne finde samme tilfredshed ved træningen hvis du først er begyndt at krudte. Så opsummeret: Søvn, mad, kreation, BCAA og multivitamin. Der er også nogen der vil argumentere for ZMA burde være på den liste. Har dog ikke selv erfaring med det, så skal ikke kunne udtale mig om det har nogen gavnlig effekt.

Medlem
Brugeravatar

Glutamin optimerer din restitution. Det er forholdsvist billig og det er effekt. Jeg havde gode resultat med 5g før og 5g efter træning. Ikke trænings dage så bare 2 x 5 gr i løbet af dagen.

Jeg har trænet snart 12 år nu, og har tidliger stillet op i athletic fitness. Før hen har jeg ladet mig forføre af mange af de produkter der findes på marked. For 5 år siden der fandt jeg ud af at jeg på ingen måde spiste nok. Jeg troede at det hvis jeg drak mine to shakes, så skulle jeg nok vokse og blive stor. Da jeg begyndte at spise som en bodybuilder, så var det der der for alvor skete noget. Jeg havde længe trænet i underskud af protein. Så min krop sugede næringen som en svamp. Jeg gik være ret slank og veje 72 kg til 85 kg på under 9 måneder med fedtprocent på 12,5.

Jeg fandt virkelig ud af hvordan 5 gange træning var ret ligegyldigt uden den rigtige næring.

Det lyder som om at du er meget godt inde i det. Pas på med at regn for meget de produkter der findes på marked, de er helveds gode til at markedsføre sig selv.

Medlem
Brugeravatar

Indtil videre tak for nogle gode tilbagemeldinger drenge, Obama og Mr Planter :hjerte:
Af "almene" tilskud tager jeg Gingko biloba, C-vitamin 5-10.000 mg, fiskeolie, B-komplex og stærk multivitamin med ginseng, grøn té + nogle andre herbs. Mangler kreatin og BCAA, så det vil jeg få fingrene i og starte op på det. Så det er jeg spændt på.
I løbet af dagen spiser jeg 6-8 måltider. Kosten er varieret og sikret tilførelse af både mikro- og makro næringsstoffer ved hvert måltid. Blander mine egne protein shakes ud af råvarer, og drikker generelt 2 stk dagligt. De to shakes udgør cirka 2 af måltiderne.
Efter nærmere eftertanke kan der være en mulighed for, at jeg ikke får spist nok ved hvert måltid, så vil prøve, at uppe mængderne lidt og se forskellen.

Har ikke i sinde at begynde med krudt. Selvfølgelig kan den hurtige vækst være fristende, men får jeg forførende tanker om, at køre en kur med anabolske steroider, så er det til grundig refleksion, for så er der noget der prioriteres forkert.
Om mit forhold til steroider på et tidspunkt ændre sig på selvmanipulativ vis, skal dog ikke kunne udelukkes. :?:

Har erfaring med GHB på rekreativt plan, og ja har man visse personlige træk med tendens til afhængighed, så bliver GHB hurtigt og nemt vanedannende. Der hvor det kommer ind i billedet i dette sammenhæng er, at jeg tænkte det kunne tjene, som et after-workout primært for, at fremme restitution efter en træning.
Hvad med Phenibut i dette øjemed? De har relative identiske virknings profiler, og mindes at have læst om brug af phenibut af bodybuilder...

Kender i eventuelt til beta ecdysterone?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Da jeg begyndte at have fokus på min kost, steg jeg 10 kg i forhold til hvad jeg tidligere har vejet - i alt! Ligger oppe omkring de 82-83 kg og har aldrig været i bedre form! Kan løbe længere, cykle længere og træne hårdere end nogensinde før. Står heldigvis også stadig ret skarpt selvom jeg er blevet en god sjat kg tungere ;) Alle de kosttilskud osv er fuldstændig ligegyldigt hvis ikke at du er i kalorieoverskud.

Kan slet ikke forstå at du vil overveje at bruge enten GHB eller Phenibut i forbindelse med træning? Det er mig helt ufoståenligt hvorfor du vil det?
Du behøver slet ikke tænke på din restitution, det skal nok komme helt af sig selv. Det vigtigste er altså virkelig virkelig din mad.

Medlem
Brugeravatar

De seneste 5 dage har jeg fået 8+ timers nattesøvn, men forinden var jeg i et betydeligt underskud.
Forestillede mig GHB eller phenibut, som nogle hjælpemidler til at fremme søvn bl.a. Har fået løst mit besvær med at falde til ro på anden fornuftig vis. :)

Medlem
Brugeravatar

z3n skrev:

Efter nærmere eftertanke kan der være en mulighed for, at jeg ikke får spist nok ved hvert måltid, så vil prøve, at uppe mængderne lidt og se forskellen.

Er glad for at du kunne bruge det. Ideen om at spise nok, altså ens egen opfattelse om at få den næring man skal have, til rent faktisk at spise de man skal, er enorm!

Hvis jeg var dig så ville jeg oprette en profil på madlog (en uge koster 25). Så ville jeg notere alt hvad du spiser. Gerne i præcis vægt. Spis gerne det du rent faktisk plejer. Så se om hvor mange kcal du får og høje dine makrotal er. Magien sker efter 2.5 gram/protein pr. kg. du vejer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det findes der altså også en helt gratis app til. Min telefon er selvfølgelig til rep.
Men har en app hvor jeg bare taster ind fx hvor mange 100 gram hytteost jeg spiser og fra hvilken producent. Så bogfører den her app mit indtag over hele dagen og fortæller hvordan jeg ligger i forhold til indtag af fedt, kulhydrater og protein. Super super nem og gratis! Du kan også indføre eventuelle snacks, så som en dåse coca cola som den så også smider automatisk ind for dig. Virkelig en skøn app.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Obama skrev:
Det findes der altså også en helt gratis app til. Min telefon er selvfølgelig til rep.
Men har en app hvor jeg bare taster ind fx hvor mange 100 gram hytteost jeg spiser og fra hvilken producent. Så bogfører den her app mit indtag over hele dagen og fortæller hvordan jeg ligger i forhold til indtag af fedt, kulhydrater og protein. Super super nem og gratis! Du kan også indføre eventuelle snacks, så som en dåse coca cola som den så også smider automatisk ind for dig. Virkelig en skøn app.

Kom meget gerne med navnet på den når du husker den :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lover jeg nok lige skal smide den når min telefon kommer tilbage fra rep! :) Den er virkelig skøn og nem! Super super god måde at få en ide om hvor mange kcal man indtager på en gennemsnits hverdag. Selv proteinpulver er tastet ind for dig fra de mest gængse forhandlere.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Det er ikke så meget det totale time antal søvn der er vigtigt. Det er mængden af den såkaldt dybe søvn der er vigtig. Derfor GHB af nogen bruges i små mængder. Nogle mennesker behøver ikke de 8 timer hver nat. Gode gamle Arnold han klarede sig med 5-6 timer hver nat, da der ellers ikke var nok tid til spisning og træning.

Arnold quote: "I’ve always figured out that there 24 hours a day. You sleep six hours and have 18 hours left. Now, I know there are some of you out there that say well, wait a minute, I sleep eight hours or nine hours. Well, then, just sleep faster!"

Men husk at træning som udgangspunkt ikke er en videnskab, men noget der skal udføres.

Hvis du har styr på din kost og træner minimum 5 gange om ugen er du godt på vej :D
Selv om det for nyligt er bevist at en protein shake efter træning ikke har nogen effekt hvis din krop allerede er mættet med det protein du kan få brug for i løbet af en dag, vil jeg nu alligevel anbefale en shake lige efter træning

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nope Mr. Gone. Tror det er en dansk app. For alt var på dansk, alle arla produkter var kodet ind fx. Hytteost fra lidl og lidl's proteinboller var fx også kodet ind. Hmm... Hvad hulen var det nu den hed?

Coca-entusiast
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Koala, Cannabis nedsætter REM og forlænger dyb søvn, så ville man vel også kunne bruge det?

Både ja og nej

Ja, cannabis fremmer den dybe søvn, men giver også et mere forstyrret søvnmønster. Derudover er cannabis/hash rygning med til at nedsætte kroppens naturlige produktion af testosteron.

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Medlem
Brugeravatar

Er på spændt på at høre navnet på den app der! :D
Har øget mit protein indtag til 205 g fordelt over 6 måltider.

Koalabjørnen > Har du et tip til hvordan jeg kan fremme dyb søvn? Det skal nævnes at jeg indtager elvanse á 70mg morgen og circadin depot á 2 mg aften.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lifesum! Det er det den hedder kan jeg se i iTunes! :D

Medlem
Brugeravatar

z3n skrev:
Koalabjørnen > Har du et tip til hvordan jeg kan fremme dyb søvn? Det skal nævnes at jeg indtager elvanse á 70mg morgen og circadin depot á 2 mg aften.

Ved godt det var til Koalabjørnen. Men 5-htp (dannes fra tryptofan (som findes i ens kost) og forstadie til serotonin) er især gode til at fremme den dybe søvn. Personlig brugte jeg 200 mg inden sengetid. Men evt start med 100 mg. Nogen gange kunne man godt sove så tungt at det tog lidt tid at vågne helt selv om at man var stået op :)

Coca-entusiast
Brugeravatar

z3n skrev:
Er på spændt på at høre navnet på den app der! :D
Har øget mit protein indtag til 205 g fordelt over 6 måltider.

Jeg har gode erfaringer med Animal PM: http://www.bodybuilding.com/store/univ/animal-pm.html

Hvis du træner efter kl 20, vil jeg anbefale dig IKKE at bruge pre-workout (ved ikke om du gør det eller ej), da koffeinen stadig florerer i dit system, og derved kan give lidt ekstra uro i kroppen ved sengetid

Medlem
Brugeravatar

Lifesum er nu installeret og er sikker på den bliver en hjælpsom fætter :D

Fandt den her side med spændende læsning om søvn =http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=4228/sprog=1/grp=8/menu=14/

I aften vil jeg forsøge at ramme "søvn vinduet" mellem 22:00 og 23:30, konsumere en ordentligt portion kamilleté med varm mælk og to kalk tabletter.

Jeg bruger ikke pre-workout eller drikker kaffe grundet dets interaktion med lisdexamfetaminen.
Animal PM er hermed taget i betragtning, men 5-HTP har jeg før haft gode erfaringer med i andre øjemed, så vil hoppe på den i første omgang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]