Ge-ni-alt!

Tilbage til overskriften, og indlægget;
Jeg har aldrig selv prøvet ayahuasca, men jeg vil alligevel mene, at beskrivelsen af oplevelsen i sig selv aldrig er meningsløs, men bliver det hvis ikke den holdes på baggrunden af det konkrete. Selvom alting i en eller anden afledning kan konkluderes som værende meningsløst.
Som du, Hector, kommer ind på, er oplevelsen først og fremmest individuel.
Derfor kan det være enormt terapeutisk, forsonende, selvbekræftende og selverkendende at nedskrive og reflektere over sine trip mens det er "aktivt" i bevidstheden og friske i hukommelsen. Hvilket afhænger af ens formål med brugen, og selvfølgelig af trippets karakter.
Mit første psykedeliske hovedspring, foruden min fødsel, første gang jeg røg cannabis, og en skade, var et svampetrip som 19-årig, godt og vel 1½ år efter min "tilskadekomst".
Jeg havde cirka to år forinden mit trip, læst løbende om adskillige psykedeliske stoffer, og navnlig svampe havde jeg en stor interesse i at prøve.
Da jeg begyndte at læse omkring dem, nævnte jeg det for nogle ældre kammerater, der alle opfordrede mig at vente. De havde ikke selv været parate til at kunne anvende det ordenligt, men de havde nogle fede fortællinger! Jeg accepterede det dog, da jeg godt kunne se pointen i deres formaninger.
Der gik da efterfølgende et halvt års tid, og jeg blev skadet.
Et år mere går, og som opstået ud af ingenting, befinder jeg mig i en klasse hvor jeg møder en ven

I løbet af det halve år fortæller han at have prøvet både LSD og svampe, men at han ikke kunne trippe, da det altid endte i bad-trips.
Vi talte i tiden om dets potentiale som middel til at afhjælpe depressioner, forløse frustrationer og indløse indsigter. Han snakkede meget om setting, hvilket jeg først efter, tilfulde har forstået årsagen til.
En aften skriver han om jeg vil komme forbi, hvilket jeg takker ja til. Vi kommer på et tidspunkt til at snakke om svampe, og han fortæller at han har nogle liggende, og spørger om jeg vil have nogle. Lettere fortumlet får jeg fremstammet et ja.
Der gik ikke længere end en times tid før jeg i mit sind sad med stor cigar og solbriller, se haha..
Triprapporten kommer nok en anden dag, men som konklusion kan jeg sige at det afhjalp mig forfærdeligt mange frustrationer, ikke mindst fordi jeg havde en god tripsitter!
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive mine overvejelser i fht. til freebase DMT.
Jeg følte forinden jeg havde kendskab til det. Hvilket jeg tildels har fået bekræftet.
Jeg selv ryger også for gennembruddet, og opnår det med 40 mg