Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 21:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hej.

Faldt over dette klip fra en film, hvor der bliver indtaget Ayahuasca. https://www.youtube.com/watch?v=gagR2_Yi8wE

Ville gerne høre jer der har prøvet Ayahuasca, om det stemmer nogenlunde overens. Ved godt det er en meget individuel oplevelse, men bliver det så visuelt og er det visuelle det altoverskyggende eller er tankestrømmene ligeså ekstreme?

Eller giver det simpelthen bare slet ikke mening, at beskrive oplevelsen. Er virkelig begyndt at overveje DMT. Kunne godt trænge til en psykedelisk rusketur, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal forberede mig. Det er som om det er næsten umuligt, jeg kan jo godt læse triprapporter og har læst virkning/bivirkning, samt indtagelsesmetode og dosis. Skal man prøve en mild dosis også bygge op? Eller ville i gå all-in? Det lyder som om, det er rigtig interessant når man bryder igennem. Det lyder dog også meget skræmmende, hvis man ikke har haft en smagsprøve på hvad det vil sige. Det lyder dog også til, at denne smagsprøve ikke er i nærheden af oplevelsen aligevel.

Jeg er 24 og har prøvet lidt svampe, lidt MDMA og meget lidt LSD. Svampene føler jeg har lært mig en del, LSDen lidt også var det rigtig sjovt. MDMA har ikke lært mig det store, men det er fanme rart (hvis man følger HR-åndens gyldne regler om pauser og dosis!!!). Men føler godt jeg kan komme længere ind i mit sind med fordel! Det skræmmer mig dog på samme tid! Hvilke overvejelser havde i inden første psykedeliske hovedspring?

P.S. Det blev sku lige to topics i et.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Er der slet ikke nogen der har nogen kommentarer?

Medlem
Brugeravatar

Hej Hector!

Jeg vil starte med at fortælle om min egen oplevelse med ayahuasca.
Jeg var i Equador for en hel del år siden og på et tidspunkt på vores rundtur kørte vi dybt ud i amazonjunglen. Vi blev indlogeret på et slags jungle-hotel. Det var egentlig næsten helt optimal set & setting set i bakspejlet. Måden jeg indtog DMT på var ikke spor forsvarligt set i HR øjne, jeg var ikke klar over hvad jeg egentlig indtog inden jeg drak bryggen, jeg havde ikke læst om ayahuasca/DMT inden og jeg havde ikke rigtig nogen decideret tripsitter men det gik heldigvis godt alligevel.

Om aftenen bliver min fætter og jeg tilbudt ayahuasca af ejeren af stedet. Vi får først en klar væske (det må have været MAOI hæmmeren), derefter en lilla tyktflydende væske. Vi sidder og snakker og der går et godt stykke tid uden at vi kan mærke noget. Ejeren og hans kone kan godt fornemme vi ikke har fået nok så de kommer med en ekstra dosis. Vi drikken den og et stykke tid efter begynder der at ske noget. Det første jeg mærker er at jeg føler mig fuldstændig forbundet med junglen vi er i. Alle mine celler i kroppen pulserer i takt med junglens puls og dyrelivets puls. Der boede nogle vilde silkeaber tæt på os og jeg kunne mærke dem 80-100 meter væk. Jeg bliver overvældet af en enorm rar varme og tryghed. Jeg sidder derefter på en træbænk og har ikke de vilde tanker eller følelser derefter. Jeg er bare til. Det føles som at sove i vågen tilstand.
Jeg beslutter mig at gå tilbage og lægge mig i min seng. Da jeg går hjem, går jeg over en lille træbro imens jeg kigger på en gren. Et af bladene suger mig ind i bladet.
Jeg ligger på sengen og der går ikke lang tid før jeg ikke kan mærke kroppens fysiske pres mod madrassen. Det føles som om jeg svæver en halv meter og sengen. Jeg oplever igen, hvad jeg oplevede på LSD (men på en lidt mere ren og klar måde); Mit foster (altså mig som stadig ufødt baby) svævende i universet og en følelse af at livet kan betale sig og det hele ikke skal tages ALT for alvorligt. Især ikke de små ting vi kan lade os gå på af i vores vestlige verden. Forsikringsselskabet vil ikke betale for erstatningen af xx eller yy. Den slags små ting.

Virkningen begynder nok at aftage lidt og jeg falder i søvn.

Til dine spørgsmål.

Jeg ved godt at youtube-video'en er fra en film. Jeg syntes ikke den stemmer særlig godt overens. Min fætter og jeg fik en forholdsvis mild dosis (er jeg ret sikker på).
Det vigtige ved ayahuasca har jeg hørt fra sydamerikanerne er ikke altid hvad du oplever på selve trippet men hvad lianens ånd prøver at lære dig om hvad du gør af ondt ved dig selv i dit daglige liv. Eller hvad du mangler i dit liv men som du ikke gør noget for at ændre.
Jeg havde startet et begyndende hashmisbrug i Danmark inden jeg tog til Equador den sommer. Jeg gik i en hel måned i Equador og glædede mig sindssygt meget til at komme tilbage til Danmark og rulle og ryge en joint. Da jeg kom tilbage til Danmark, rullede jeg en joint, røg lidt og fik det elendigt. Helt hysterisk elendigt. Så der blev jeg straffet for ikke at sætte mig ind i tingene.

Jeg vil til enhver en tid anbefale dig en mild dosis DMT som start. Jeg har haft svært i perioder at leve i et moderne, kommercielt/kapitalistisk, 8-16 job, asfalt og reklamer over det hele samfund efter ayahuasca men jeg er stadig glad for oplevelsen.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Hector Salamanca skrev:
Hej.

Faldt over dette klip fra en film, hvor der bliver indtaget Ayahuasca. https://www.youtube.com/watch?v=gagR2_Yi8wE

Ville gerne høre jer der har prøvet Ayahuasca, om det stemmer nogenlunde overens. Ved godt det er en meget individuel oplevelse, men bliver det så visuelt og er det visuelle det altoverskyggende eller er tankestrømmene ligeså ekstreme?

Eller giver det simpelthen bare slet ikke mening, at beskrive oplevelsen. Er virkelig begyndt at overveje DMT. Kunne godt trænge til en psykedelisk rusketur, men ved simpelthen ikke hvordan jeg skal forberede mig. Det er som om det er næsten umuligt, jeg kan jo godt læse triprapporter og har læst virkning/bivirkning, samt indtagelsesmetode og dosis. Skal man prøve en mild dosis også bygge op? Eller ville i gå all-in? Det lyder som om, det er rigtig interessant når man bryder igennem. Det lyder dog også meget skræmmende, hvis man ikke har haft en smagsprøve på hvad det vil sige. Det lyder dog også til, at denne smagsprøve ikke er i nærheden af oplevelsen aligevel.

Jeg er 24 og har prøvet lidt svampe, lidt MDMA og meget lidt LSD. Svampene føler jeg har lært mig en del, LSDen lidt også var det rigtig sjovt. MDMA har ikke lært mig det store, men det er fanme rart (hvis man følger HR-åndens gyldne regler om pauser og dosis!!!). Men føler godt jeg kan komme længere ind i mit sind med fordel! Det skræmmer mig dog på samme tid! Hvilke overvejelser havde i inden første psykedeliske hovedspring?

P.S. Det blev sku lige to topics i et.

Det korte svar er nej; det giver ikke mening at beskrive, det skal opleves. At beskrive et psykedeliske trip er mere for underholdningsskyld. Det kan aldrig stå overens med selve oplevelsen.

Jeg vil ikke vejlede dig i om du skal gøre det eller ej, men hvis du vil gå den vej, og du har tænkt dig at ryge det, vil jeg anbefale dig at gå all-in. Lad vær med at start stille ud - der er virkelig ingen pointe i det, fordi når først du træder over grænsen til hyperspace, er oplevelsen uden sammenligning, efter min mening.
Faktisk gav de lave doser mig af og til dødsangst, men den første gang jeg brød igennem forsvandt al nervøsiteten underligt nok- måske fordi jeg endelig oplevede det, frem for at spekulere over det.

30mg er mit sweetspot hvis stoffet er rent. Har været oppe på omkring 45mg, men det blev ikke federe af den grund, bare mere forvirrende.

Jeg vil anbefale at starte ud med 30mg, og arbejde ud fra det.

Held og lykke :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Hypnos skrev:

Det korte svar er nej; det giver ikke mening at beskrive, det skal opleves. At beskrive et psykedeliske trip er mere for underholdningsskyld. Det kan aldrig stå overens med selve oplevelsen.

Jeg vil ikke vejlede dig i om du skal gøre det eller ej, men hvis du vil gå den vej, og du har tænkt dig at ryge det, vil jeg anbefale dig at gå all-in. Lad vær med at start stille ud - der er virkelig ingen pointe i det, fordi når først du træder over grænsen til hyperspace, er oplevelsen uden sammenligning, efter min mening.
Faktisk gav de lave doser mig af og til dødsangst, men den første gang jeg brød igennem forsvandt al nervøsiteten underligt nok- måske fordi jeg endelig oplevede det, frem for at spekulere over det.

30mg er mit sweetspot hvis stoffet er rent. Har været oppe på omkring 45mg, men det blev ikke federe af den grund, bare mere forvirrende.

Jeg vil anbefale at starte ud med 30mg, og arbejde ud fra det.

Held og lykke :)

Hvordan plejer du at ryge dit DMT?

Det er rimelig straight foward - eyeballer mængden, inhalere mysteriet, og lægger mig ned med lukkede øjne. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Insane psychedelia user!

Jeg ville også vælge en dosis hvor jeg var sikker på at "bryde" igennem.
Har kun prøvet teen og det var en oplevelse for livet på mange niveauer - find dig en "ædru" trip sigter hvis du vælger teen kva den rimelig lange trip tid kan der nå og ske lidt af hvert og der er en fornuftig rimelig sober person guld værd.

Yup der er kun en måde at gøre DMT på, og det er hele vejen med det samme :)

Hvis det ryges, skal man bare ryge så meget som muligt. For meget kan man ikke få, men intenst det er det.

Mr. Gone
Hvor store doser har du røget nu og hvordan? Jeg startede med carckpipe, og det fungere bare når jeg fandt teknikken.

på piben ryger jeg 60-70mg, og det tager jeg så på to lunger. Men det kradser for sindsygt, når man tager så store lunger, med så koncentreret damp.
På vaporizeren ryger jeg i øjeblikket 80-100mg, på 3-4 lunger. Det kradser noget mindre på vaporizeren. Men jeg ryger virkelig, til jeg fatter hat forsvinder. Så meget som muligt.

Mange snakker om gennembrudt ved 30mg, men det holder ikke for mit vedkommende. Derudover synes jeg også, at der er mere at hente i trippet, jo højere dosen er. Det er ikke sådan, at når man først er røget igennem, at så er det det.
Jeg synes det er kraftigere, jo mere jeg ryger.

EDIT: Men jeg røg langt fra så store doser i starten.

Man må prøve sig frem.

Senest rettet af Ø Tripperen 10 aug 2016 22:50, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Hypnos jeg tænkte mere på om du bruger en vaporizer, crackpibe eller andet :)

Har en pibe der er lavet til formålet. Mener den hedder vapor genie eller sådan noget - en form for crackpibe kan du kalde den.

EDIT: Lavede en hurtig søgning; Glass Sherlock VG Vaporizer - sindsyg lækker pibe :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan du ryge freebase DMT på den, uden at det smelter gennem filteret? Eller tildækker du det med aske?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg bruger også en GVG og dertil har jeg købt nogle keramiske filtre som oprindeligt hørte til en Silver Surfer vaporizer. Dem kan man lune op og drysse DMT på, så fungerer de som aske eller en stak stålfiltre. :)

Billede

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Aha, smart nok.
Luner du filteret for at DMT fæstnes dertil, således at det er mere håndterbart, eller for at det lettere fordampes ved yderligere opvarmning?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Begge dele, faktisk. ;)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ge-ni-alt! :D

Tilbage til overskriften, og indlægget;
Jeg har aldrig selv prøvet ayahuasca, men jeg vil alligevel mene, at beskrivelsen af oplevelsen i sig selv aldrig er meningsløs, men bliver det hvis ikke den holdes på baggrunden af det konkrete. Selvom alting i en eller anden afledning kan konkluderes som værende meningsløst.
Som du, Hector, kommer ind på, er oplevelsen først og fremmest individuel.
Derfor kan det være enormt terapeutisk, forsonende, selvbekræftende og selverkendende at nedskrive og reflektere over sine trip mens det er "aktivt" i bevidstheden og friske i hukommelsen. Hvilket afhænger af ens formål med brugen, og selvfølgelig af trippets karakter.

Mit første psykedeliske hovedspring, foruden min fødsel, første gang jeg røg cannabis, og en skade, var et svampetrip som 19-årig, godt og vel 1½ år efter min "tilskadekomst".
Jeg havde cirka to år forinden mit trip, læst løbende om adskillige psykedeliske stoffer, og navnlig svampe havde jeg en stor interesse i at prøve.
Da jeg begyndte at læse omkring dem, nævnte jeg det for nogle ældre kammerater, der alle opfordrede mig at vente. De havde ikke selv været parate til at kunne anvende det ordenligt, men de havde nogle fede fortællinger! Jeg accepterede det dog, da jeg godt kunne se pointen i deres formaninger.
Der gik da efterfølgende et halvt års tid, og jeg blev skadet.
Et år mere går, og som opstået ud af ingenting, befinder jeg mig i en klasse hvor jeg møder en ven :) I løbet af det halve år fortæller han at have prøvet både LSD og svampe, men at han ikke kunne trippe, da det altid endte i bad-trips.
Vi talte i tiden om dets potentiale som middel til at afhjælpe depressioner, forløse frustrationer og indløse indsigter. Han snakkede meget om setting, hvilket jeg først efter, tilfulde har forstået årsagen til.
En aften skriver han om jeg vil komme forbi, hvilket jeg takker ja til. Vi kommer på et tidspunkt til at snakke om svampe, og han fortæller at han har nogle liggende, og spørger om jeg vil have nogle. Lettere fortumlet får jeg fremstammet et ja.
Der gik ikke længere end en times tid før jeg i mit sind sad med stor cigar og solbriller, se haha.. 8)
Triprapporten kommer nok en anden dag, men som konklusion kan jeg sige at det afhjalp mig forfærdeligt mange frustrationer, ikke mindst fordi jeg havde en god tripsitter!

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive mine overvejelser i fht. til freebase DMT.
Jeg følte forinden jeg havde kendskab til det. Hvilket jeg tildels har fået bekræftet.

Jeg selv ryger også for gennembruddet, og opnår det med 40 mg

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]