Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 08:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg skal skrive en artikel her i gymnasiet, som skal omhandle stoffer og brugen af disse.

Så mit spørgsmål er nu, om nogen af jer har en idé om hvad artiklen skal indholde? Jeg vil forholde mig så objektiv som muligt (neutral), og jeg vil helst undgå den såkaldte "skræmmekampagne"-agtig indhold.

Nogen der har nogen som helst forslag? Det skal også helst være spændende læsning :)

På forhånd tak.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Sørg for at dele de forskellige stoffer op i "universer", og ikke gøre det til en stor bunke midler der kan gøre dig mærkelig.. Jeg kunne forestille mig følgende universer ville være interessante at beskrive:

De milde stoffer: Cannabis mm.
De 'hårdere' stoffer: Amf, Coke, Ecstasy og måske Hero?
De psykadeliske: Svampe, LSD osv..

Måske også fortælle om nogle knapt så kendte ting, såsom 2CB, DXM og Iboga.. just a thought..

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

det skal lige siges, at artiklen helst skal fylde en side - allerhøjst 1,5. Så det er rimelig begrænset hvor meget jeg kan få med.

Samtidig skal den være informativ og spændende, så spørgsmålet er bare om jeg kan samle det spændende og informative på så lidt plads, og beskrive det således at folk gider læse det. Måske jeg skulle vælge de psykedeliske, og så cannabis? Og i såfald, hvordan ville I foretrække opbygningen og fortællingen?

Måske også lidt om lovgivningen?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hmm, noget spændende kunne måske være at skrive om Ibogain ja... Det er jo rimelig meget oppe i medierne for tiden. Jeg synes næsten ikk du skal skrive mere om weekendnarkomaner, det er sgu ved at være for kedeligt :)

Ellers så kig i den post jeg engang lavede i syntetisk, "myter om ecstasy" vist nok... Der er nogle gode råd...

Edit: Generelt kunne psykedelisk terapi være et godt emne, der kan du både omhandle Shulgin, andre amerikanske psykologer og så selvfølgelig Ibogain...

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvordan kan du glemme at nævne Stanislav Groff, hans LSD terapi og holotropi ? :wink:

BTW. hvad er i for nogle svanse i gym ? Jeg skal igang med 15 siders biologirapport ! :P

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Alcoho|ic skrev:
Hmm, noget spændende kunne måske være at skrive om Ibogain ja... Det er jo rimelig meget oppe i medierne for tiden. Jeg synes næsten ikk du skal skrive mere om weekendnarkomaner, det er sgu ved at være for kedeligt

Ellers så kig i den post jeg engang lavede i syntetisk, "myter om ecstasy" vist nok... Der er nogle gode råd...

Edit: Generelt kunne psykedelisk terapi være et godt emne, der kan du både omhandle Shulgin, andre amerikanske psykologer og så selvfølgelig Ibogain...

Psychedelisk Terapi lyder godt... Vil jeg overveje - men problemet er bare, at jeg først får mine to Shulgin-bøger om et par uger :( lidt forsent.

Artiklen skal afleveres næste mandag (d. 8. december), og jeg tvivler utrolig stærkt på at jeg kan læse to tykke engelsk bøger på så kort tid - selvom hvis jeg fik dem nu :roll:

MuseJens skrev:
Hvordan kan du glemme at nævne Stanislav Groff, hans LSD terapi og holotropi ? :wink:

BTW. hvad er i for nogle svanse i gym ? Jeg skal igang med 15 siders biologirapport ! :P

Hehe, det er påkrævet og det skal i et blad - så jeg tror næppe jeg får specielt mange læsere, hvis den er på 15 sider :D tror det er derfor der er den grænse - går jeg næsten ud fra. Og vi sproglige skal lære at beskrive ting så godt som muligt på så lidt plads som muligt ;) I matematikere er jo sindsyge med jeres fancy beregninger! :mrgreen:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ta f.eks. nogle uddrag fra nogle triprapporter der fortæller om nogle af de negative konsekvenser... men fortæl samtidig om det positive ved stoffer... påden måde er du måske ikke helt neutral men du får fortalt nogle nyttige ting!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
@Ali

Du behøver jo ikke læse bøgerne for at give det som lærerne kræver. Hvis du læser små uddrag her på nettet, tror jeg ikke det bliver noget problem. Tænk på hvor lidt dine lærere ved om det, og om hvor lidt der skal til for at imponere. Og ja, jeg ved godt de kræver noget på gym i forhold til 10 klasse :P

Men håber du forstår hvad jeg mener...
Og god stil 8)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Alco: Tror jeg ikke du skal regne med :D skrev et læserbrev for nogle uger sigen om frigivelse af hash i DK.

Efter bedømmelsen skriver hun, at hun er fuldstændig enig i det jeg siger. Plus at jeg fik 10 for den - så begynder man altså at mistænke sin lærer for at være bong- + syrehoved :P

Men jeg tror jeg har fundet ud af hvordan den nogenlunde skal opbygges - det bliver en rimelig stor inspiration fra "Psykedelika og den spirituelle rejse" i dette forum. Lad os nu se.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Så husk lige at poste rapporten herinde :)

Titel:
Site Admin

Pis, hvorfor er det ikke NU man går i gymnasiet og skal lave sådan nogle opgaver...

Ejjjjjj hvor ville jeg gerne skrive en opgave der fik min lærere til at trille om på ryggen af chock (uden at kunne gøre noget, fordi man jo har ret ;) ).

Held og lykke med den, jeg er lidt misundelig :P

MVH
Ken Ishii

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Husk nu bare at der er copyright på psy.dk hvis du vil bruge noget herfra.
Ikke fordi jeg tror det bliver et problem for dig at låne noget herfra, men det skal jo gå rigtigt for sig...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

selvfølgelig... jeg har prøvet at få fat i TM på MSN for lige at få lov til at bruge noget fra den post, men han svarer ikke - selvom han er online. Så ved ikke hvad jeg skal gøre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]