Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: no drugs
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Hvor tror i at i vil stå pt. i jeres liv, hvis i aldrig havde prøvet nogen stoffer, har det ændret jer meget, eller er det blot en lille ting som ikke betyder noget? Har det gjort nogen forskel? Godt? Skidt?

Jeg tror selv ikke den har haft den vildt store indflydelse på mig, kun socialt blandt venner, men ville nok være hvor jeg er nu, hvis jeg aldrig havde prøvet de få ting som jeg nu har prøvet. Men det kan jo være det har haft en større indflydese, som jeg bare ikke har lagt mærke til.
Jeg syntes min kreativitet eller "fantasi" er blevet udvidet, og mit synsvinkel på forskellige situationer er osse en ændring.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Egentlig et meget godt emne, som måske kunne have ligget i Generel?
Nå, whatever... jeg har fået øjnene op for mange ting, siden jeg er begyndt på psykedelika. Jeg vil ikke just påstå, at mine kixe-teenage-år har tilføjet noget yderligere til min bevidsthed, andet end at det da var meget sjovt og gav mig mange nye venskaber, som dog senere skulle vise sig ikke at indeholde andet end den fælles interesse for at lamme sig...
Men efter LSD, svampe og til dels og cannabis er jeg blevet mere bevidst både om mig selv og verden omkring mig.
Jeg vil vove den påstand, at jeg har erkendt en del ting, som jeg aldrig ville have opdaget, hvis det ikke havde været for stofferne. Jeg forstår mig selv og min omverden meget bedre, ganske simpelt fordi jeg nu tænker mere på den og på en anden måde end før. Jeg er nok ikke blevet klogere, men har fået mere omtanke. Og jeg tør også påstå, at jeg ikke ville have undværet denne indsigt for noget i verden.
Jeg har især fået øjnene op for naturen og føler mig mere samhørig med den end før. Og jeg tager tingene mere afslappet; hvor jeg før var bange for aldrig at være god nok, og altid lagde pres på mig selv, er jeg nu overbevist om, at tingene nok skal løse sig i kraft af sig selv, hvis jeg bare tager det roligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ville ikke ændre hvor jeg står nu, ville stadig have haft det samme fritidsjob samt gå på gymnasiet.

Det har ændret min omgangskreds en del og en smule hvem jeg er sammen med og hvornår. Mange fest venner er skiftet ud, da jeg nu ikke tager så meget i byen med mine "clean" venner bare for at blive stiv.

Ellers har det kun haft indflydelse på min økonomi, som er blevet lidt dårligere. Jeg tjener ikke vildt mange penge og har også haft en hobby som har kostet en del penge, den hobby er jeg så gået mere og mere fra, så de penge bruger jeg stort set på stoffer i stedet.

Som person er jeg ikke ændret hverken negativt eller positivt, men er stadig kun nybegynder med psykedeliske stoffer og har relativt få oplevelser.

Titel:
Dedikeret medlem

havde haft en del fordomme overfor mine barndoms kammerater/omgangs kreds som også er weekendforbrugere, nogen til dels daglige (dog "kun" hash)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
well.. hvis jeg aldrig havde rørt stoffer tror jeg, jeg ville have haft en dyb depression og sidde låst inde i et rum 24/7 fordi jeg ik havde lyst til andet og måske ha haft det sådan resten af mit liv.. hvem ved ??? :wink:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Tja... nu har jeg altid interesseret mig for det spirituelle og det mystiske, selvom jeg engang overhovedet ikke vidste at der fandtes hallucinogener (næsten udelukkende det jeg tager).

Jeg så disse stoffer som en genvej til at opleve de ting jeg gerne vil opleve. Og jeg mener bestemt at det har påvirket mit liv utrolig positivt. F.eks. min religion. Jeg var bare i den uden at stille spørgsmål og uden at tænke over hvad det var jeg gjorde.

Da jeg begyndte på at tage hallucinogener, begyndte jeg virkelig at tænke over mit liv og over de ting jeg går og laver i hverdagene (som har med min religion at gøre). Både i trippet og efter trippet.

Idag har jeg samlet mine tanker og nået til en endelig konklusion, takket være svampene og hashen ;) Havde jeg og hallucinogenerne ikke fundet hinanden, så tvivler jeg stærkt på at jeg ville have stillet så mange spørgsmål om mit liv. Når man er muslim, så stiller man som regel ikke spørgsmål - man skal ha et personligt forhold til gud, ellers ryger man i helvede. Længere er den ikke - og det kan være svært for mange herinde at forstå, hvis de ikke selv har oplevet at være en del af det.

Desuden er jeg begyndt at værdsætte ting på en hel anden måde (naturen, dyrene, etc), og virker fascineret af små ting, som man normalt ikke bemærker i hverdagene. Det har jeg fået øjnene op for.

Lidt rodet indlæg, men håber det giver mening.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
jeg har altid haft en interesse i psykologi og den slags, men jeg tror til en vis grad at det er mine oplevelser med svampe og aya, der har givet mig lysten til at læse til psykoterapeut... men det er jo svært at sige om jeg var gået samme vej uden de oplevelser

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Igloolik island
mælkebøtten skrev:
Egentlig et meget godt emne, som måske kunne have ligget i Generel?
Nå, whatever... jeg har fået øjnene op for mange ting, siden jeg er begyndt på psykedelika. Jeg vil ikke just påstå, at mine kixe-teenage-år har tilføjet noget yderligere til min bevidsthed, andet end at det da var meget sjovt og gav mig mange nye venskaber, som dog senere skulle vise sig ikke at indeholde andet end den fælles interesse for at lamme sig...
Men efter LSD, svampe og til dels og cannabis er jeg blevet mere bevidst både om mig selv og verden omkring mig.
Jeg vil vove den påstand, at jeg har erkendt en del ting, som jeg aldrig ville have opdaget, hvis det ikke havde været for stofferne. Jeg forstår mig selv og min omverden meget bedre, ganske simpelt fordi jeg nu tænker mere på den og på en anden måde end før. Jeg er nok ikke blevet klogere, men har fået mere omtanke. Og jeg tør også påstå, at jeg ikke ville have undværet denne indsigt for noget i verden.
Jeg har især fået øjnene op for naturen og føler mig mere samhørig med den end før. Og jeg tager tingene mere afslappet; hvor jeg før var bange for aldrig at være god nok, og altid lagde pres på mig selv, er jeg nu overbevist om, at tingene nok skal løse sig i kraft af sig selv, hvis jeg bare tager det roligt.

Smukt skrevet! har det nogenlunde på samme måde..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]