@Fanny: Ih altså hvor jeg håber du får ret i, at psykedeliske stoffer bliver lovlige. Og at der ligefrem bliver efterspørgsel på erfarne psykonauter.
@hamp: Jeg kender godt det der med, at der skal være en vis form for etik i det man laver. Jeg begyndte selv at få det sådan efter at have taget psykedelika nogle gange. Dette burde gøre det klart for enhver, at der er meget positivt og endda samfundsgavnligt at hente i psykedeliske stoffer (men det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er alle der ønsker et samfund som vi gør - de multinationale koncerner tror jeg for eksempel ikke gør!?)
Jeg kender også godt til den forøgede interesse for natur og planter. Som jeg læste i en tråd på et andet board (jeg kan ikke huske hvor), der handlede om de nok så dramatiske 'LSD-thumb prints' man praktiserede i Grateful Dead Family, endte en del af de, der havde fået et thumb print, med at blive gartnere og dets lige.
Men hvad kan DU lave? Tjah... en skam du ikke vil studere, for ellers var biologi på uni måske et godt fag, med særligt henblik på botanik eller sådan noget.
Men ellers er Ashokas ide om at starte noget selv jo også en god ide(som eksempel urteshop eller gartneri eller...). Og konjunkturerne burde være til det: Der er lav rente, og alle i landets råber op om, at der er behov for langt flere iværksættere. Hvad med at tale med arbejdsformidlingen om støtte til iværksætteri.
Ellers (siden du både er klar på at flytte, og at det heller ikke nødvendigvis behøver at have med planter at gøre) kunne du måske melde dig som frivillig i nødhjælpsorganisation, eller andet humanitært arbejde. Det er selvfølgelig ikke noget man bliver rig af, men der er Ethos i det! Prøv evt. at tale med Mellemfolkeligt Samvirke. Det kan også være, at de har et regulært job i DK hos Mellemfolkeligt Samvirke.
Andre forslag:
Pædagogmedhjælper i SFO eller lign.; andre forsorgsanstalter (plejehjem); Landrbrugsmedhjælper på Island (fantastisk natur, og jeg kender en der nok kan formidle kontakt - send PM hvis det skulle være); Stikke til søs eller vagabondere
Allrighty - Held og lykke med det!