Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Er dette et skod emne ?
Afstemning sluttede 19 feb 2005 13:56
Ja Hamp, hold nu din kæft 25%  25%  [ 9 ]
Tja.. Jeg er faktisk for blæst til at tage stilling til noget som helst 14%  14%  [ 5 ]
Nej, det burde være tilladt at ytre sig om sine personlige problemer. 61%  61%  [ 22 ]
Afgivne stemmer : 36
Forfatter besked
 Titel: Hjælp mig
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg ved godt at det ikke er så generalt men kender i det at man har taget nogle svampe og kommer til den idé at man ikke skal gøre ting man ikke kan stå inde for ? Hvorefter man naturligt konkludere at man vil være veganer og kun spise økologisk, der står jeg nu. Så er problemet hvor finder man et arbejde. Jeg har egentligt ikke noget jeg ikke vil lave andet end det som jeg ikke føler jeg kan stå inde for. Det er så en hel del, blandt andet alt hvad der hedder multinationale selskaber afskyer jeg, godt nok snyder de ikke i skat, de udnytter bare muligheden for ikke at betale, derfor har jeg ikke lyst til at arbejde for eller med dem. Derud over har jeg ikke den bedste fysik så jeg kan ikke klare alt for fysisk krævende arbejde. Jeg har en stor interesse i ethnobotanik og spiritualitet men der er bare ikke så mange jobs i den klasse. Derfor dette nødråb, HJÆLP MIG, er der nogen som kender til et ledigt job. Jeg bor i vejle amt men er villig til at flytte hvis det er godt nok og ikke så langt fra toget. Undskyld hvis det genere jer men jeg har jo lært på jobsøgningskurser at man skal huske at bruge sit netværk og mit største netværk er jer..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between somewhere, elswhere, right there and everywhere!
Læs til kemiker! dem skal vi have mange flere af i DK (dem der også laver det lidt sjovere kemi ;))

nu bor jeg i århus amt på mols, sååå kender ikke så mange ledige pladser i vejle og omegn... sorry...
Held og lykke her fra! håber du finder noget!!!

PS. jeg stemte for ret til at ytre sig om sine personlige problemer..

-Foger

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej okay.. Men jeg skrev jo også at jeg var villig til at flytte. Men det er nu også et job og ikke en uddannelse.
(Rambler lidt)
Ikke at der er noget galt med dem, jeg bryder mig bare ikke så meget om dem. Syntes at hele ideén med at der er en hvis mængde undervisning man skal modtage for at kunne bestride stort set alle erhverv er fucked..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, jeg har det nu fint med, at lægerne har haft undervisning inden de påbegynder en operation...

Mht til job, hvad så med at søge arbejde i et antikvariat? Eller på biblioteket? Der er da masser af steder, der ikke ejes af multinationale selskaber og som ikke kræver et muskelbundt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad med et job i et lille privat urtegartneri ala http://www.urtegartneriet.dk? De er meget økologiske og etnobotaniske. Det kan være at de vil tage en som dig i lære. Jeg mener jeg spurgte dem for et par år siden, men der var de ikke interessede, Måske er de nu, det kan i hvert fald ikke skade at skrive en ansøgning, hvor du forklarer din situation etc.

Eller start dit eget. Invester i et drivhus eller sådan noget..

bare et par ideer..

Måske når mit drømmefirma kommer på benene har jeg en plads til dig.. ;)

Mvh
ASh

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Bare tag det roligt Hamp. Om nogle år, når det er blevet lovligt at bruge psykedeliske stoffer, bliver der brug for psykonauter som os, til at udforske og rapporterer om hvordan verden er opbygget, og du vil blive betalt for at lave guidede turer ud på de psykedeliske overdrev :D .
Ahh, jeg glæder mig!

Hilsen Fanny

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Eller hvad med at skrive en guide til psykedeliske rejser? Du har rigelig inspiration i din flyverbog! Overvejer selv at prøve at skrive den slags når jeg får tid.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
@Fanny: Ih altså hvor jeg håber du får ret i, at psykedeliske stoffer bliver lovlige. Og at der ligefrem bliver efterspørgsel på erfarne psykonauter.

@hamp: Jeg kender godt det der med, at der skal være en vis form for etik i det man laver. Jeg begyndte selv at få det sådan efter at have taget psykedelika nogle gange. Dette burde gøre det klart for enhver, at der er meget positivt og endda samfundsgavnligt at hente i psykedeliske stoffer (men det er selvfølgelig ikke sikkert, at det er alle der ønsker et samfund som vi gør - de multinationale koncerner tror jeg for eksempel ikke gør!?)

Jeg kender også godt til den forøgede interesse for natur og planter. Som jeg læste i en tråd på et andet board (jeg kan ikke huske hvor), der handlede om de nok så dramatiske 'LSD-thumb prints' man praktiserede i Grateful Dead Family, endte en del af de, der havde fået et thumb print, med at blive gartnere og dets lige.

Men hvad kan DU lave? Tjah... en skam du ikke vil studere, for ellers var biologi på uni måske et godt fag, med særligt henblik på botanik eller sådan noget.
Men ellers er Ashokas ide om at starte noget selv jo også en god ide(som eksempel urteshop eller gartneri eller...). Og konjunkturerne burde være til det: Der er lav rente, og alle i landets råber op om, at der er behov for langt flere iværksættere. Hvad med at tale med arbejdsformidlingen om støtte til iværksætteri.

Ellers (siden du både er klar på at flytte, og at det heller ikke nødvendigvis behøver at have med planter at gøre) kunne du måske melde dig som frivillig i nødhjælpsorganisation, eller andet humanitært arbejde. Det er selvfølgelig ikke noget man bliver rig af, men der er Ethos i det! Prøv evt. at tale med Mellemfolkeligt Samvirke. Det kan også være, at de har et regulært job i DK hos Mellemfolkeligt Samvirke.

Andre forslag:
Pædagogmedhjælper i SFO eller lign.; andre forsorgsanstalter (plejehjem); Landrbrugsmedhjælper på Island (fantastisk natur, og jeg kender en der nok kan formidle kontakt - send PM hvis det skulle være); Stikke til søs eller vagabondere :D

Allrighty - Held og lykke med det!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Fanny skrev:
Bare tag det roligt Hamp. Om nogle år, når det er blevet lovligt at bruge psykedeliske stoffer, bliver der brug for psykonauter som os, til at udforske og rapporterer om hvordan verden er opbygget, og du vil blive betalt for at lave guidede turer ud på de psykedeliske overdrev :D .
Ahh, jeg glæder mig!

Hilsen Fanny

Mon ikke maskiner vil klare den opgave til den tid?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

God Machine skrev:
Mon ikke maskiner vil klare den opgave til den tid?

Øh.. hvordan skal maskiner kunne forklare hvad der sker i sindet når man tager psykedeliske stoffer???
De kan evt. vise modeller af verden, men de kan umuligt forklare følelser, tankeflow og egolost.
Iøvrigt kan jeg ikke se pointen. Det ville da synd at bruge maskiner til den slags fornøjelige rejser!

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hej hamp,

Ja, det er sgu ikke let at finde ud af hvad man kan eller skal... Og jeg har fuld forståelse for at du ikke gider arbejde for "multinationale selskaber", hvis eneste formål, når det kommer til stykket, er at tjene penge. Det kan virke tomt at bruge sit dyrebare liv på det.

Men det er jo også en mulighed simpelthen at "stå af ræset" (turn on, tune in, drop out, hehe), og det lyder da også som om det er noget lignende du har i tankerne - velkommen i klubben :wink: ! Så må man måske bare gøre sig klart at det kan være lidt svært, for "samfundet", og nogle gange familie og venner, er ikke helt gearet til at acceptere eller forstå sådanne valg. Ligesindede venner er guld værd her, til at holde moralen og humøret oppe! Og af en eller anden grund er sådanne ofte interesserede i psychedeliske substanser...

Har du overvejet at tage ud at rejse? Det kan gøres for overaskende få penge, især hvis man tager til billige lande, fx i Aisen (Indien, Indonesien, etc.), og det kunne jo kombineres med noget frivilligt (nødhjælps)arbejde, som UhrSumpen vist også nævnte. Det kan i hvert fald være en god måde at finde ud af hvad man egentligt vil med sit liv. Men jeg ved jo ikke om du har lyst eller mulighed for at tage afsted...

Nå, men held og lykke med det hele... Chiller.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo tak for de mange ideér, det var da ihvertfald lidt at tænke over til weekenden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]