Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 15:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Third aya (Cope) skrev:
hvis DMT påvirker vores drømme. Kan det så være at DMT'en og natskyggerne arbejder sammen om at give folk de voldsomste "drømme i vågen tilstand"? Bare et lille underspørgsmål som ikke skal få diskutionen af sporet :)
Kan jo være derfor at nogle går totalt psykotisk pga. den uvirkelige virkelighed :?

Hmm.. Jeg ville nu ikke forsøge at blande natskygger med DMT. Det skræmmende i en natskygge oplevelse er ikke det man oplever på trippet, men mere at det tager så lang tid, før man vender tilbage. Samtidig er man ikke istand til at tage vare på sig selv, fordi man befinder sig i en drømmelignende tilstand, hvor alt er muligt. F.eks. tror jeg det kan gå gruelig galt, hvis man bevægede sig ud i trafikken på sådan et trip :shock:

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg harprøvet Brugmansia (Tree Datura)

Jeg spiste det og røg det sammen med pot. Blå Lotus(dopamin antagonist(?)), Kanna(ssri) nog Kava
For ligesom at påvirke en bred vifte af receptore, dvs. Acetylcholin, Anandamid Dopamin, Serotonin og Gaba ....

Virkningen var ret så vild, jeg blev meget desorienteret, så auraer rundt om ting, jeg var utrolig euforisk, glad og følte mig utrolig let som om jeg blafrede ind og ud af kroppen som luft, næsten som om jeg sommetider næsten ikke bemærkede min krops normale tyngde udover min mund hvilket var et minus eftersom at min mund blev MEGA tør, især i ganen også selv om jeg drak meget vand, det var lidt ærgeligt, men efter et par timer, så blev jeg mega træt og bedøvet og faldt i søvn og havde drømme som var realistiske som virkelighed... Dagen efter kunne jeg stadig mærk virkningen, næste dag også.... Mange siger at de har forandret sig for livet, efter de har prøvet Datura...

Prøver måske igen en anden god gang...

Dont try this at home kiddies!!!!!!!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Astral>> Ja, de tropane alkaloider hæmmer spytdannelsen i munden, så de er lige meget hvor meget vand man drikker, så forbliver munden tør.
Havde du også store pupiler flere dage efter trippet og svært ved at læse små tekster?
Det er modigt at du tør lege med natskyggerne. Pas på dem, de er lunefulde!

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus C
findes disse tropane alkaloider i alle natskygger?

hvilke alkaloider er det præcist der giver rusen?

-Smj135

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg mener primært at Scopolamin, Hyoscyamin og Atropin er ansvarlige for den psykoaktive effekt.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

smj135 skrev:
findes disse tropane alkaloider i alle natskygger?

hvilke alkaloider er det præcist der giver rusen?

-Smj135

Nu er der jo mange natskygger som vi bruger som grøntsager, f.eks. kartofler, tomater, peperfrugter og aboginer. De indeholder ikke tropane alkaloider, men til gengæld sterioid lignende alkaloider, bl.a. Solanin som findes i kartoffel og tomatplanter.(se billede: http://www.biosite.dk/staabi/solanin.htm ).

Tobak som også er en natskygge indeholder heller ikke tropane alkaloider.

De tropane alkaloider er fundet i Datura, Brugmansia, bulmeurt, alrune, galnebær og vist i nogle få andre som jeg ikke lige husker.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Fanny>Ja jeg havde store pupiller i flere dage og følte mig lidt underlig et par dage efter, men ikke nogen store problemer ellers... Jeg tror at det er vigtigt at man ikke indtager ting som datura og lignende alt for hyppigt... Jeg har hørt at de også blev brugt til at holde en zombies sjæl ude med, dvs. at det er en del af vedligeholdelsen af zombier!
Jeg mener også at CIA har forsket med det sammen med LSD, for at finde blandt andet et sandheds-serum...

Jeg prøver måske igen, men der går nok lidt tid

Mvh.

Astral

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
BRAAAAIIINS!!!

Ah zombier, mit all-time favourite topic. Rådnende legioner der rejser sig fra deres hvilested for at tage hævn over de levende og fortære deres hovedindhold. Eller som den lidt mere kedelige, virkelige zombie: For at arbejde i bomuldsmarkerne til langt under mindsteløn! Bwahahahaaa... -well, fagforeningerne synes sikkert det er uhyggeligt.

Anyway, så er det dog ikke tropane alkaloider der står bag disse Caribiens perler, men derimod neurotoxinet tetrodotoxin. Dette findes endogent i fisk fra slægterne Tetraodontidae og Diodontidae, populært kaldet pindsvinefisk. Giften er blevet isoleret fra fiskenes kirtler, indvolde og livmoder. Tetrodotoxin eller TTX er sammen med bl.a. saxitoxin og batrachotoxin blandt de mest potente naturligt forekommende substanser kendt af videnskaben. Nu har jeg ikke lige min Merck på mig, men så vidt jeg husker er LD-50 for TTX på omkring 3-4 ug. per kg. laboratoriemus. U-behageligt!
Giften fungerer ved at interferrere med neuronernes Na+ hvilepotentiale. Det sætter sig i axonets Na+ kanaler og forhindrer derved yderligere udveksling af ioner. Første tegn på forgiftning er en følelsesløshed i tunge, svælg, mudhule og læber. Denne følelsesløshed breder sig hurtigt til resten af ansigtet, obstruerer taleevnen og en kraftig savlen sætter ind (hvem sagde zombie-stil?). Svimmelhed, kvalme og muskelspasmer følger snart efter. Og nu begyner det at blive rigigt grimt. Balanceevenen forsvinder helt, hyperventilation og stærkt nedsat hjerterytme indtræder, kraftige muskelkramper og til sidst, hvis der er indtaget nok gift, hjertestop. Det som imidlertid virkelig får en til at sige fyffer-pyffer er, at TTX er for stort et molekyle til at kunne krydse blod/hjerne barrieren. Det betyder i praksis at man er mere eller mindre lysvågen imens disse forfærdelige symptomer skyller gennem kropen.
Kort sagt, så er pindsvinefisk ikke noget man skal lege med derhjeme!

Til sidst er lige lidt zombie-guf til alle fans'ne derude:

They groaned, they stirred, they all uprose,
Nor spake, nor moved their eyes ;
It had been strange, even in a dream,
To have seen those dead men rise.
-Samuel Coleridge, Rhime of the Ancient Mariner.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Fuck man :shock: ! Jeg tror da jeg vil ha mig et par pindsvinefisk som vagthunde når jeg får egen bolig :lol:

Men hvis jeg forstår dig ret halifax så er TTX i "familie" med Natskyggerne?
Jeg er lidt forvirret af alt den biologi-snak :oops:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Halifaxxx> Tror du ikke at jeg ved at man bruger fiske-gift :lol:
Jeg ved udmærkeet godt det med at de primært bruger det fra fiskene, datura/natskygge er et EKSTRA middel for at holde zombies sjæl ude for kroppen

Læs lige ordentlig på lektien næstegang ;)

Citat:
The use of Datura as a magical plant was and probably still is also common in the Caribbean. There it is known as 'herbe aux sorciers' (herb of the sorcerers) and 'concombre-zombi' (Zombie-Cucumber). This name refers to a rather sinister use of the plant - literally zombification. Delinquents in particular became the victims of this practice. Criminals who did not seem to improve their records upon other means of punishment sometimes were turned into Zombies. A strong herbal brew containing, among other plants, Datura combined with the extremely potent extract of the puffer-fish poison (d-tubucucurine) was given to the criminal. The effect of the brew was to stupefy the convict to the point of pseudo-coma and to numb his physical sensations. In this state a person is unable to respond to any kind of stimulus, although they may well be consciously aware of them. The Zombie-to-be was declared dead and placed into a coffin with an attached air-tube and a funeral ceremony was conducted. After 3 days or so the coffin was retrieved from the ground and the Zombie was given another dose of Datura followed by an 'initiation into the after-life', in which he was brainwashed in accordance with the rules of the new order. From that day on he was given regular doses of the Datura concoction to maintain the hypnotic state. The spirit of the victim was thus literally forced to get out and stay out of the body and the Zombie lost all sense of self or ego-identity.

Kom igen fessor ;)

Titel:
Insane psychedelia user!

Siden du er så klog, så burde du have givet udtryk for det i første omgang. Halifaxxx kan ikke gøre ved at du formulerer dig forkert, eller unøjagtigt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jaja, hvis der er et punkt hvor man kunne forvente at Anima ville brillere, så måtte det da være "New-Order" mumbo-jumbo og hjernevask! :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Astral skrev:
Halifaxxx> Tror du ikke at jeg ved at man bruger fiske-gift :lol:
Jeg ved udmærkeet godt det med at de primært bruger det fra fiskene, datura/natskygge er et EKSTRA middel for at holde zombies sjæl ude for kroppen

Læs lige ordentlig på lektien næstegang ;)

Kom igen fessor ;)

Slap lige af med den nedladende attitude...

Halifax kommer med et ganske indholdsrigt post, og jeg tvivler på at det er skrevet udelukkende for din skyld - opfat det som et bidrag til vores videndatabase!

Mvh
Dex

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Dex> Ja men nu er det jo ikke altid at halifaxxx taler ordentligt til mig, så det er lidt internt det sprog vi bruger ;) Og selv om jeg ikke mener så meget med det, så er det aligevel med til at understrege at vi har haft hvores uenigheder, at det er skrevet i en koger gør blot at det hele bliver meget mere sammenkogt og svært at skelne, fra det som egentligt var det tilsigtede formål. Dvs. en hvis forud forstået baggrundsviden er nødvendigt for at kunne vurdere et omfang som dækker over de primært bestemmende faktore indenfor det aktive virkningsfelt.

Anyway... hva om vi kom on-topic igen? :)

Mvh. Astral

Titel:
Insane psychedelia user!

Halifaxxx er muligvis, ja uden tvivl hård og kontant. Men hans indlæg er til gengæld meget jordnære, og han er inde i sit stof, og de virker også meget gennemtænkte. At du så føler dig stødt over hans hårdslående interlekt, har ikke noget at gøre med at han sviner dig, Astral. Jeg ved fra en hemmelig kilde at det sidste i verden han ønsker, er noget internt med dig.

Mht til de 2 sidste linjer: Det er nogle fine ord du kan, men sprogwankning er lidt til grin synes jeg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

//Edit: Offtopic posts slettet. Anima, tør øjnene og luk røven! (How's that for internt sprog?) Du har præciseret din pointe, så lad os komme videre med flyvesalvediskussionen. Som sædvanlig er min inbox åben for videre kritik.

/Kram! ;)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Århus C
Halifaxxx skrev:
//Edit: Offtopic posts slettet. Anima, tør øjnene og luk røven! (How's that for internt sprog?) Du har præciseret din pointe, så lad os komme videre med flyvesalvediskussionen. Som sædvanlig er min inbox åben for videre kritik.

/Kram! ;)

amen ;)
tilbage til topic

jeg overvejer at lave en mild flyvesalve her snart..nogen anbefalinger omkring opskrifter?

-Smj135

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Tja, det kommer jo an på hvad du har til rådighed af planter. Men pigæble frø/rødder eller bulmeurt frø, eller galnebær eller alrunerod er alle planter som indeholder store mængder tropane alkaloider (atropin, scopolamin og hyochyamin).
Held og lykke, og lad os hører hvordan det gik, når du har prøvet det!

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Hvaaaa... Halifaxxx, har du spist datura? :lol:

Me so horny, sucky sucky 5$

Junior medlem

Heysan - nyt svar på gammelt spørgsmål (er osse ny her); hmm. do NOT try this at home, lol - her følgende svar på dit spørgsmål: Tørrede pigæblefrø og mordede frø blandes med svinefedt og smøres i armhuler samt på /under kønsorganerne - go' flyvetur, måske til H :hjerte: .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]