Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dyrkning
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
OKAY... Jeg ved godt at det har været her en millard gange før, men ingen af linksne virker!! HVOR finder jeg en dansk svampedyrkerguide, kan huske jeg har set en for nylig men ka sæføli ik huske hvor...

Insane psychedelia user!

Pircer har lavet en..

Men ellers så gik da på psychedelia.dk's eget lexikon,
DUH!

[ 24 September 2002: Besked ændret af: daffy duck ]

Her er en anden grow guide på dansk
hvis du har nogle spørsmål er du velkomen til at skrive [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Svampedyrkernes guide

MVH
Piercer

[ 25 September 2002: Besked ændret af: Piercer ]

[ 25 September 2002: Besked ændret af: Piercer ]

Moderator
Brugeravatar

TAKKER!! Det var ligepræcis den jeg havde set!!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Er det nødvendigt med den trykkoger?? Har ikke lige lyst til at købe en blot til det formål, er fattig studerende...

NEJ den har vi sagt du skal ha for sjov og for at du kan bruge nogle flere penge.

Efter du har sparet trykkogeren væk så, kan du jo også spare på sporene eller undvære risne.

Selvfølig skal du bruge en trykkoger, ellers ville jeg ikke skrive det, men man kan i nødstilfælde bruge en stor gryde og bare koge glasne i den med en kareklud i bunden. Dette er dog ikke særlig godt og effektivt, men det kan lade sig gøre.

Køb en brugt trykkoger eller en i en tyrker kiosk, jeg har betalt mellem 30 og 400,- for mine trykkogere.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. hvis du prøver med den store gryde så husk at koge dem min. 1 time.

Moderator
Brugeravatar

Grunden til at jeg spører om det er strengt nødvendigt er , at jeg mener at have set andre "opskrifter" hvor ded bare koger glassene i en time... Er godt klar over at det er bedst med en trykkoger men jeg har ikke råd til at købe én!

Det er kun lykkeds for mig EN gang med alm. gryde. Ellers er det gået galt HVER GANG. Men prøv da endelig, det kan jo bare være jeg har været uheldig de par gange jeg har prøvet med en gryde.

MVH

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jeg har en tryk koger som kan lånes men det koster en god ryger i århus

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Det ER absolut super nødvendigt med en trykkoger!!!
Ellers for du ikke discinficeret glassene ordenligt og så kommer store grimme hr. bakterie og laver livet surt for dig. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
lol, han lyder da som en ubehagelig fætter [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
lille rettelse dr-d steriliseret

Medlem

Geografisk sted: kbh
hvor svært kan det være drop alt det med tryk koger damp maskiner og andet unødvendigt pis tag nogle økologiske lange brune ris og blendt dem behøver ikke at blendes helt til det er mel køb noget vermiculite bland lortet sammen ca 2 dele ris til 3 dele vermiculite hæld vand i tag nogle plastik bærger jeg bruger selv dem man kan købe i netto med salater i tag din blanding af ris og vermiculite og vand pres det i hånden så det overskydene vand kommer ud af blandingen og fyld det i plastik bærene til ca 1½ cm fra kanten og fyld dem op til kanten med tør vermiculite sæt låg på og lav 4 små huller i det kog bærgerne i ca en time og lad dem køle af til stue temperatur og sprøjt så dine svampe spore i stil dem mørkt til myceliet har bredt i hele gladset når de har det tar du en bedroler i ved dem man har tøj og sådan noget i til rulle ind under en seng og fylder et tyndt lag vermiculite i koger noget vand og hælder hen over til det ikke kan absobere mere sæt dine kager ned i lad dem stå ca 2 uger og du skulle gerne ha ca 10 gram tøret svampe per glads skal du også selv lave dine kanyler med spore i fylder du en kanyle med vand koger en time lader dem få stue temperatur tag et snapse glads rengør det med sprit tag en kniv og rens den med sprit skrap dine spore ned i og varm kanyle op til den er rød glødene med en ligther sprøjt vandet ned til dine spore og sug det op igen alt i alt skal man ikke altid rette sig efter præcise mål og så vidre som er beskrevet i forskellige svampe guides det vigtiske er bare alt er sterilt resten kan man næsten ikke fucke up i vejen til velykket resultat er altså STERILITET undskyld stave fejlene men håber at det er nogenlunde til at forstå [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

sorry fulgte ikke så godt med i timerne i skolen men håber det er til at læse alligevel [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Undoit,
Eftersom de andre nærmest har svoret til, at det ikke kunne lade sig gøre uden trykkoger, vil du så ikke venligst uddybe den del af processen hvor du koger dine glas????
F.eks. hvortil du fylder vand, altså hvorlangt op vandstanden går på glassene. Dækker du ikke dine huller til meget noget som f.eks sølvpapir osv!?!?

-cuben-

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
vejen til velykket resultat er altså STERILITET

Ja som du selv siger, er der kun en vej. Jeg foretrækker stadigvæk min trykkoger.
Den sidste trykkoger jeg købte kostede mig 30,- på et loppemarked.

MVH

Medlem

jo jeg pakker dem ind i staniol og fylder vand i gryden så når det koger lige er et par cm fra kanten af gladsene jeg skal prøve at skaffe et digital video kamera og filme hele processen og uploade det et sted [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Ved ikke rigtigt om du mente det seriøst, men det kunne da ikke skade [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]