Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Århus
AcidDreamer og jeg har planlagt, at spise en god portion svampe i morgen til middag [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] , som vi gerne vil ha' til at vare hele dagen.. Men hvor længe skal vi regne med, at det varer hvis vi starter ud med ca. tre gram Cubensis??

På Erowid står der, at det varer mellem to og seks timer - er der ikke nogen der kan præcisere det lidt...

Vi regner med at spise de tre gram til at starte med og så supplere med flere, når trippet begynder at gå af..

Forhånd en del tak.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Det varer ihvertfald mere end 2 timer, hvis i spiser 3 g Cubensis!

Jeg går ud fra I ikke har spist svampe før (da I jo spørger om hvor lang tid det varer), så måske er 3 g lige i overkanten...

btw, så er det meget forskelligt hvor lang tid et svampetrip varer.

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Ca. seks timer fra indtagelse til virkningen er væk er et godt bud.

Der går ca. en time (måske lidt under) før virkningen begynder.

Derefter ca. tre timer med kraftig virkning.

Og til sidst to timer hvor virkningen klinger af.

Det kan selvfølgeligt variere. Men jeg tror ikke det er helt ved siden af.

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Som nævnt er 3 gram nok lige i overkanten at starte med, da det lyder som om det er første gang i tripper svampe.
Meeeeen nu ved jeg dog ikke hvad i ellers har prøvet.....Desuden kan i jo ikke vide hvor kraftigt dosen påvirker jer. Måske skal i ikke have ret meget for at bliver VIRKELIGT blæste. Sådan har jeg det ihvertfald selv.

Hvis i alligevel har tænkt jer at suplere hen afvejen, hvorfor så ikke starte med en lidt mindre mængde, og så bygge det op. Hvis i ikke har prøvet psychedeliske ting før, så tror jeg det er temligt hæftigt at starte med 3 gram [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Angående længden af trippet, så har jeg oplevet af det kan variere utroligt meget. Jeg har trippet alt fra 2 til lidt over 6 timer, på de samme svampe.
Men den ovenstående tidslinie beskriver det nu meget godt.

Og happy tripping in århus
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: kbh
3g Cubensis første gang det kan næsten kun gå galt medmindre at i har udsædvanligt meget kontrol over jeres psyke hvilket de færeste har så start med 1g hver og kan i så stadig ikke mærke noget efter 1 time så spis yderliger ½g hver halve time til i mener at karuselen køre hurtigt nok og husk at fra i har spist dem til at i kan mærke dem går der ca 1 time det med hvilken sort det er kan man ikke altid gå ud fra jeg har været oppe på at spise 6g danske spids nøgen hat hvor jeg syntes at det bare var et ok kraftigt trip hvor jeg en anden gang kun spiste 3g Cubensis australian fra soma og var lige på grænsen til at miste kontrollen over mit trip selve trippet vare for mit vedkommende normalt ca 6-8 timer men det kan variere meget fra person til person

[ 23 November 2002: Besked ændret af: undoit ]

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
som de andre siger er 3 gram nok for meget at starte med. start med et gram. vendt en time også hvis I ikke sys det er nok så spis et ½ mere. det er altid en god idé at starte med en lavere dosis også hvis det ikke er nok så spise nogle flere. man skal ikke tage svampe trippet for givet. det kan overraske en så meget at man får det dårligt. mit første svampe trip fik jeg 1 gram amazon og 0,25 gram hawaii. det var en passende dosis for mig.
Husk at være blanmdt mennesker I kender. helst i et tomt hus. for nogen kan tanken om at deres forældre sidder neden under gøre trippet meget ubeghaligt.
med hensyn til hvor lang tid trippet vare vil jeg sige mellem 3-7 timer. kommer an på om I også har gået og små spist lidt af posen hen af vejen!
håber I kunne bruge min hjælp til noget.
MVH Arkimedes

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Mit forslag er at i spiser 3 gram og lader være med at supplere op senere. Det vil ikke give noget særligt at spiser et halvt eller et helt gram mere når virkningen er ved at aftage.

Tre gram vil give et kraftigt og langt trip. Men ikke et ultrakraftigt og totalt skræmmende trip. Her skal man for mit vedkommende op på ca. 6 gram. Det kan for øvrigt være en meget givende og lærerig oplevelse. Men det er ikke noget jeg vil anbefale til nogen. For man skal være parat til at gå igennem helvede. Så det er et ønske der skal komme indefra.

For øvrigt synes jeg at noget af det cubensis der sælges på staden er noget virkningsløst lort. Måske opbevarer de det forkert? Derimod har jeg kun gode erfaringer med Hawaii købt samme sted. Her vil 1 gram give et kraftigt trip. (Og 1,5-2g et ultrakraftigt)

Jeg anbefaler kun at i spiser 3 gram fordi i har prøvet det før, og ønsker et kraftigt trip. Anbefalingen gælder ikke nybegyndere!

Medlem

Geografisk sted: Kbh
star med 1,5g cubensis hver... Jeg vil også sige at det varierer meget, et af de kraftigste trips jeg har været på varede kun ca 3 timer (2,5-3g danske)... hvor jeg har trippet mildt på eks hvis 1,5 g cubensis i 5-6 timer... så man kan heller ikke regne med noget... (jeg er meget skæv lige nu, så undskyld hvis jeg snakker lort!)

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Tak for postene [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] . Vi har begge prøvet svampe før. Sidst AcidDreamer guffede tog han to gram. Han sagde også at det var et ok heftigt trip. Jeg åd sidst, ca. 1,5 gram. Det synes jeg sgu var et ok trip, men ikke kraftigt nok. Derfor snakkede vi om at tage tre gram hver.. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] (Grunden til vi spør, er at vi ikke rigtigt selv har en fornemmelse for det.. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] ).Hvad med at forlænge trippet? er der ikke "fare" for at man falder for meget ned og så ikke kommer helt op igen, hvis man spiser yderliger, måske, et halvt gram? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]