Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 21:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bakkenbart skrev:
Nu bliver det forvirrende... Vores uenighed var om, hvorvidt heroin er et farligt stof. Jeg kan godt selv se det positive ved en legalisering, men så længe det er ulovligt, så kalder jeg heroin for et farligt stof at tage under de omstændigheder. Det betyder ikke, at det er farligt som i "farligt, så det ikke skal legaliseres".

Jeg vil mene dette konluderer denne diskusion,"men så længe det er ulovligt er det farligt"?!

Jamen lad os da for Guds skyld gøre det så ufarligt som muligt så?Du har helt ret.Folk tager chancer,og gør ting de aldrig ville have drømt om at gøre hvis ikke de var tvunget på grund af loven.Og det vil de blive ved med,dem der beklageligvis er havnet i suppen.

Jeg har selv været hooked på Heroin,og har i perioder haft så jeg bare kunne tage den smule jeg skulle bruge hver dag uden at skulle stjæle,sælge og whatever.Jeg havde arbejde,fungerede "normalt",og ingen overhovedet kunne mærke noget på mig.

Forbud har aldrig været noget godt.Prøv at kigge på historien.

Senest rettet af Gonzo 17 jul 2004 17:25, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bakkenbart skrev:
Nu bliver det forvirrende... Vores uenighed var om, hvorvidt heroin er et farligt stof. Jeg kan godt selv se det positive ved en legalisering, men så længe det er ulovligt, så kalder jeg heroin for et farligt stof at tage under de omstændigheder. Det betyder ikke, at det er farligt som i "farligt, så det ikke skal legaliseres".

Du har sgu en underlig måde at se tingene på... Heroin er naturligvis farligt, man kan jo dø af en overdosis af lortet. Men altså, det er jo kun afhængighed af heroin som er farligt, ikke hvis man bare tager stoffet ind i mellem... Det virker som om du glemmer at det kun er nogle af dem som prøver heroin der senere bliver afhængige.

Titel:
Relativistisk båthorn

@bakkenbart; At sige at _følge-virkningerne's_ farlighed ska' tillægges heroinet istedet for de personer der reelt udfører de skadelige handlinger (fængslingen og straffen blaa), er ligeså absurd som hvis du også påstår heroin gi'r aids fordi nogle narkomaner får aids når de deler sprøjte. Det er altså ikke heroinet's skyld at man ka' få hiv eller politi på nakken.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
MORF skrev:
Opium i sin rene form er tilsyneladende knap så farligt og vanedannende

Så vidt jeg ved, er opium meget vanedannende. Har desværre ikke lige en kilde, er der nogen der kan be- eller afkræfte det?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej den er go nok.Jeg kan huske de peeps jeg har snakket med,der startede i 60erne,før Morfinbasen kom(foråret 72),og hvor der stadig kun var apotekervarer(en gang imellem),og hvor Opium var det man brugte mest når Opiatlysten overvældede folk.

Af en eller anden grund,måske synergi effekten af alle Opiumsalkaloiderne der får mindre til at virke stærkere,måske noget andet,ser det ud til der virklig ER noget om at det tager længere tid at blive hooked på Råopium,end F.eks Morfinbase og Heroin.

Specielt hvis man indtager det oralt.(Update):;IHVERTFALD hvis man tager det oralt.Jeg ved faktisk ikke hvordan det er hvis man injicerer det.

Det er ret specielt,idet det jo er Morfin der skulle være hovedsynderen(derfor min tese om synergieffekt).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]