Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Indlagt
Dedikeret medlem

Her for et par uger siden blev en af mine venner indlagt på hospitalet, med en puls på 150. Lægerne sagde at hans hjerte havde været ved at stå af et par gange ( ! )

Han havde spist hawaiianske svampe (og ikke andet), og fået et badtrip... mit spørgsmål er så: Hvad forårsagede denne kraftige pulsstigning?
Jeg har aldrig hørt om d før, men er det forgiftning af psilocybin eller psilocyn ?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Kun en ide... Det kunne da være han har fået et KÆMPE chok eller et virkelig seriøst badtrip, så pulsen bare er sprunget i vejret. Sammen med et dårligt hjerte kunne det da godt være grunden, eller hva? For jeg har da aldrig hørt at psilocybin skulle kunne give give den slags bivirkninger [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

[ 04 December 2002: Besked ændret af: Muugor ]

Det har ikke været en forgiftning, og det er 100%! Man skal ca spise sin egen kropsvægt i friske svampe(Cubensis), for at få en dødelig dosis. Hawaii svampe er ikke, så mange gange stærkere at det kan være det.
Han har fået et chok, og det har fået hans puls til at stige. Syndes det lyder utroligt, men fair nok jeg vil ikke sige det ikke kan ske.

Der er til dags dato ikke nogen der er døde af at indtage svampe. Der er et tilfælde i frankrig hvor en ung mand døde efter at have indtaget friske svampe han selv havde plukket og det er ikke bevist hvad det var han døde af. (mener det var i 1996) Ud over en alergisk reaktion over for NOGET han havde spist den dag.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

PS. Må din ven få en god bedring!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Puls på 150?
Det er sqda ikke for høj puls men for lav...
Så vidt jeg husker er normalpulsen 220 minus ens alder... Altså hvis man er 21 skulle ens normalpuls være 199...

Eller er det bare mig der er fucked-op-i-skallen som sædvanlig?

VH

Dedikeret medlem

ja!!!
jeg har en hvilepuls på 50-60 alt efter hvor mange smøger jeg ryger og hvor meget motion jeg får, der er budhiske munke der kan få den ekstremt langt ned, dvs 10-20....

og 15+ er ret højt ( dog såvidt jeg kan vudere ikke ekstremt alarmerende?)

Dedikeret medlem

Det havde ihvertfald været livsfarligt for ham, som sagt havde lægerne fortalt ham at hvis han var kommet ind senere ville han ha' fået hjertestop...

Det har sikkert bare været et badtrip der har udviklet sig...

Insane psychedelia user!

Hvis man snakker sport (fx svømning) er puls 150 ikke meget. Puls 150 er et godt tempo, puls 160 er ca 80% af ens max og puls 170-180 er fuld kraft!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
? . . . da jeg målte puls i 3. klasse i idræt, efter at have spurtet 250m, havde jeg en puls på 95-96 slag i minuttet - - - - 180, så ville mit hjerte sq så at tror jeg!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan ha' været en allergisk reaktion overfor de andre organiske stoffer i svampene - jeg tror næppe det er de rene tryptaminer der har forsaget den drastiske stigning.

Men jeg holder nu mest til at han har panikket i et badtrip og fået hjertegalop af det - fysik og psyke hænger jo som bekendt sammen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Svampe der tørrer langsomt er et paradis for mug og andre svampe, der kan være meget giftige. Det kan være at de svampe som din ven spiste ikke var tørret ordentligt, det vil sige på under en dag, og derfor var angrebet af mug eller lignende. Bad trip lyder også som en mulighed, frygt/angst kan hæve pulsen ekstremt.

Mvh
Ashoka

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg mener lige som Ashoka at det kan have været en anden svamp (mug) der givet din ven en grum forgiftning.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem

Det kan sikkert godt ha' været mug. De var fra staden. Tror dog ikke at det kan ha' været en allergisk reaktion da han har frådet svampe en del gange før [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem

PSylocybin, øge jo hastigheden på en sansecenter, hvilket giver hallucinationer og andre sjove effekter. det kan være at trippets intensitet, for personen har været meget kraftigt, og i ved jo at når det går stærkt for en sanse center, altså udfrakommende oplevelser, stiger ens puls, da man skal være mere "alert" eller vågen, det kan jo så være at det er muligt at personens puls er steget i da personens krop/hjernen har haft for mange input udefra og indfra, så hans trip er blevet så intenst at han ikke har tænkt over at tage det roligt, så hans puls har accelereret.

men jeg ville nu nødig have tage min puls og blod tryk når jeg rigtig koger. de stiger da, og sådan er det jo... så hvis man har dårligt blodomløb, hjerte problemer eller lignende, så er det jo nok ikke en Master idé at gufle stærke sager.

det kna også være forsaget at ilt-mangel, så pulsen måske er steget for at udnyttet ilten bedre, ilt-mangel kan opstå hvis personen er så blæst at han kun trækker vejret når kroppen virkelig har brug for det, og ikke konstant

Jeg vil gerne se jer tørre en svamp på 1 dag. måske kan i tørre en dansk sylle på en dag, men man kan ikke tørre "størrer" svampe så hurtigt. 2-3 dage er normalt for en godt tørring. Man kan self. tørre dem i ovnen, men det er ikke det bedste for svampen, da psilocin er skrøbeligt og det vil man ikke ha ødelagt i svampen, da det er det du enlig tripper på, ikke psilosybin som mange tror.

Hvis man bare lægger dem til tørre i det rette miljø kan de ikke blive angrebet af en anden mug.

Men som de opbevare svampe på staden ville det ikke undre mig at der går lort i dem.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: HaPpYlAnD
Jeg åd engang nogle BHWR og da jeg skulle ligge mig til og sove galoperede mit hjerte bare der ud af, og nogle gange hoppede den et par dunk over, men hvad pokker, det er vel det der hører med til et trip. Jeg bruger alt til trip, lige fra svimmelhed til at trække været. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Den med 200- et-eller-andet minus din alder er dit Blodtryk... en normal hvilepuls ligger på ca.60-70 og 150 er ikke en sindsyg høj puls for en arbejdende person!

Jeg vil gætte på at det blot er din vens badtrip der har gjort ham ekstremt bange og derved hævet pulsen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
...eller lige været ude en tur og pudre næsen grundigt undervejs?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
*lol* AoD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]