Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg havde købt nogle såkaldt danske svampe på staden (nogle små fætre...nogen der ved om det er spids nøgenhat?), og efter at have haft et voldsomt nice trip og efter at al effekt var væk fik jeg det sindsygt dårligt. Jeg brækkede mig hele tiden, og svedte som et svin. Såadan havde jeg det faktisk hele dagen efter...nu kan jeg ikke finde ud af om jeg blev syg af svampene eller jeg bare blev almindelig syg...

Er det overhovedet muligt at blive syg EFTER comedownet? Burde man ikke blive syg mens svampene optages?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nej det vil jef ikke mene, jeg er ihverfald aldrig selv blevet syg [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Jeg er aldrig blevet decideret syg, men jeg har prøvet flere gange at have "tømmermænd" dagen efter, hvor det pludselig sortner for øjnene i 2 min. og så går det væk igen !! Men det er aldrig blevet slemmere.. Så jeg vil også tro at det ikke er selve svampene der gør dig dårlig, men f.eks jord-bakterierne

[ 20 December 2002: Besked ændret af: Junkie ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Man kan roligt koge sine svampe et kort øjeblik, uden nævneværdigt potenstab.

Desuden dræber kogningen de fleste jordbakterier, men nogle er sporedannende.
Man bør derfor ikke drikke sin afkølede svampethe, hvis den har stået mere end 15-20 timer ved stuetemperatur. Der er først rigtig kritisk, hvis der er en moderat mængde sukker i théen, som baktusserne kan fråde.

Jeg lyder nok lidt som en (koge)kælling, men jeg prøver på at være seriøs [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

...Better Safe Than Sorry!

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
hmmm endnu en god grund til at lave the [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Det er ikke så meget sporerne i sig selv, der er farlige. Men derimod når sporen/sporerne udvikles til vegetative celler, som vokser til en given koncentration.
Først når denne koncentration er nået, begynder bakterierne at kommunikere med hinanden, med det formål at udskille toxin i kampen om overlevelse.

De fleste jordbakterier er levnedsmiddeltoxiske; Det er toxinen de udskiller under gunstige vilkår, der er farlig, snarere end bakterien selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det er sgu da klart man skal rense dem, når de vokser i KOLORT!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
@KeNN_aaB - sikke et fornuftigt og brugbart svar (idiot)

Personligt har jeg altid en lille flaske med vand i med mig på svampe tur, så kan man nemt og hurtigt vaske kolorten af. NOT!111

Man æder sku da bare svampen færdig arbejde. Man må ta det sure med det søde - eller hvad man nu siger.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

GO JUL

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Kom til at tænke på.. nu da vi er ved emnet.. Her de sidste par gange jeg har spist svampe har jeg fået en anelse kvalme.. Det er gået væk alt fra 10-20 min. og ikke noget vildt, så jeg bare havde det vildt dårligt.. det "var der bare".. Nogen der har prøvet noget ligne?

Har allerhøjst spist et par stilke.. ??

Kiggede under lexikon, men kunne ikke finde noget.. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Iboga [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem
Brugeravatar

Og bare lige så i er med, så er det når jeg har spist svampene.. Der går alt fra 20-45 min til jeg får kvalme.. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] Nederen..

Kom glad.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Især hvis man har spist p. harmala før svampene, så kan maven være helt tosset, synes jeg.

Men har nu aldrig oplevet som Davidna skriver, kvalme en hel dag efter trippet. Kun lidt kvalme lige inden svampene begynder at kunne mærkes, og det første stykke tid af trippet.

Men der er jo nogle negative sider ved alle stoffer, og dem må man bare tage som en gentleman eller gentlewoman [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Århus =)
Jeg har ofte kvalme efter at have indtaget svampe, og har flere gange prøvet at knække mig [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
Som regel kan jeg max spise 1g mexier på en gang, alt over det og jeg knækker mig. Det hjælper dog en hel del, hvis jeg spiser dem på helt tom mave.
Men selvom at det godt lidt kan ødelægge stemningen lidt at skulle ud at knække sig, så er det som piercer sige "at man må tage det søde med det sure" (mener det var ham som sagde det)

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for jeres svar, det var fedt at få af vide.. .. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]