Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 18:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Vestsjælland
sidste gang mig og min kæreste var på svampe var det meget underligt. Han trippede, jeg blev vågen som var jeg på amf, og vi fik begge to rigtig store mavesmerter. Mit trip kom ca 5 timer efter indtagelse!!! Det var de såkaldte super- syre amazon svampe fra staden. why??

Jeg syntes altid jeg får at ALT for skummelt i staten af et svampetrip. Det er fedt nok men det er for meget for mig, alt for meget til jeg kan nyde det. Men når det ligesom er taget af, er det superdejligt resten af tiden og jeg har ikke nedtur dagen efter af det. Vil af gode årsager prøve at holde mig langt væk fra synteter, så jeg tænkte på om det måske var en anden måde at indtage svampene på så man undgår det virkeligt ukontrollerede i starten og bare nøjes med lidt hallu´er og griner??

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Jeg får det også "underligt" i starten, men det varer kun ca. et kvarter og det er en del af "charmen"!! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Du kan jo eventuelt prøve at drikke det i en god the??

Det med 5 timer forstår jeg sq ikk!! det lyder lidt skummelt!! [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Det med at det er 'skummelt'.....Det er sq da sådan svampe virker!!

Man kan jo heller ikke sige:
Er der ikke en måde jeg kan tage LSD på så det kun virker præcis 6 timer, da jeg skal noget senere på dagen?

Det med at de først virker efter 5 timer fatter jeg også hat af...

[ 06 Januar 2003: Besked ændret af: Liquid- ]

Hvor meget indtog i og havde i/du spist før evt. hvad?

Man kunne måske tænke sig at noget man har indtaget tidligere har lagt en hinde i mave sækken så de ikke er blevet optaget så hurtigt. Lige som fløde kan hæmme optagelsen af sprut.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. Men 5 timer det er længe!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er en ret normal bi-effekt at blive desorienteret, have kvalme og ellers være lidt rundt på gulvet, når svampene kicker ind.

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
håber virkelig det er en tynd syre blanding de er badet i :P

aj, tror nu nok bare det er et salgstrick, amazon svampe trippet er nok det nærmeste man kommer på et rigtigt syre trip (slet ikke tæt på, men noget nærmere end danske fx)
deraf navnet, tror jeg da...eventuelt har det været meget potente svampe

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
At få d "skummelt" på svampe hænger vel ganske naturligt sammen med, at man åbner op for sit ubevidste og vejen derned kan være meget forskellig og individuel.

"Jeg selv, skal feks. altid igennem en overordentlig tudetur i starten, har endnu aldrig slået fejl"

At benytte svampe som et party drug for at få d lidt sjovt, kan være en stor misforståelse - eller måske snarere mangel på forståelse af, hvad psilosybin egentlig går ind og gør i vores hjerner.
Vid vel at det ubevidste du får frem ved bla. indtagelse af svampe, vil stort set altid på et og andet tidspunkt (altså forskellige trips) åbne for gode og mindre gode ting. Derved kan d gå enten den ene eller den anden vej, være sig en "dejlig" eventyrlig oplevelse - som en "skummel" helvedes oplevelse.

Og mit forslag er, i stedet for at ville undvære d skummle, forsøg da at lytte til de følelser og ting du går igennem, forsøg evt. at sætte ord på, d gir ofte en lettere forståelse end dine tanker.

Ying & Yang - Sort & Hvidt - Himmel & Helvede - Godt & Ondt - Sorg & Lykke - Smukt & Grimt. Ect. ect. ect. Nå ja glemte jo lige
D SURE MED D SØDE HEHE
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 07 Januar 2003: Besked ændret af: Simone ]

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
jeg har prøvet det med de 5 timer en gang... det var roskilde 2000. havde spist ca 2 gram amazone tror jeg, og rendte og hyggede mig. det var ik så vildt, men sjovt nok. skal lige siges at jeg havde prøvet svampe nogle gange før, men kun op til 2 gram.

efter en 4-5 timers tid delte jeg en joint med en anden og plusdelig rejste alt græsset sig i grønne neonfarver og begyndte at summe. og så gik det ellers løs i en del timer derfra. Det var første gang jeg oplevede noget ligende... det var rigtig vildt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] det var en af de mest fucked ture jeg har oplevet. blev bidt af to mennesker jeg aldrig har set før, mens jeg var rigtig fucked. troede at tøsen havde bidt min halspulsåre over... d var MEGET wierd [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

utroligt nok har det været ekstremt sjældent at jeg har oplevet noget ligende, selvom dosen har været betydelig større. og der går gerne 2-3 måneder imellem at jeg tager turen, så det er ikke pga overforbrug...

Medlem

Geografisk sted: Gnyflandia
Jeg har aldrig oplevet at ryger kunne starte mit trip, men hvis jeg ryger bare den mindste joint under eller lige efter så kommer hele mit trip tilbage dobbelt så hårdt tilbage... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 07 Januar 2003: Besked ændret af: Junkie ]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
@Junkie: Jeg oplever præcis det samme, mit gælder bare i to dage efter! Forleden tog jeg svampe, og dagen efter røg jeg ~0.5g skunk, og så blev jeg bare så multi-skæv som jeg aldrig har været før. (Og det siger en del [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]).

Det var totalt weird, også fordi at jeg igen begyndte at hallucinere, bare meget kraftigere end da jeg spiste svampene, plus at jeg havde den sygeste hjertebanken/flimmer ever bagefter..(!)
Jeg oplever også tit at jeg har nogle meget ubehagelige drømme, hvor jeg er halvt vågen/halvt sover, og simpelthen ikke kan bevæge mig, efter jeg tager svampe.. Noget i kender til?
-Mathias..

Medlem

Geografisk sted: Hillerød... ar ska li æde e´n kix...
Svampe er som svampe er og hvis man ik kan kontrollereet så burde man nok ikke tage dem...

ps: Det har jeg aldrig før 5 timer for atå et svampe trip igang... når jeg spiser dem går der 30-60min hvor det er lidt undert(Starten af trippet) og efter 90min går det igang... det er da alt ik?<----

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
det der med halv vågen, halv sovende tror jeg ik har noget med svampene at gøre... det har jeg prøvet tit siden jeg var lille. mit bud ville være at min krop vågner, men sjælen ik har nået at komme ind i den [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
det med at skære noget af trippet er jo unfair - starten af mine svampe trip, plejer at forløbe med en masse varme i musklerne, og en slags stille sagelighed, hvor man bare sidder og bliver mere varm og glad - og blæst

jeg tror også på Piercers forklaring om det med at det er noget mad du har spist, som har forsaget den lange ventetid....

var dit trip ellers kræftingt?
jeg har før spist små mængder svampe, hvor jeg først har mærket effekten 2-2½ time senere!
super - syre Amazone? - - er det svampe dyppet i syre?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
@Creatif: Hvilke svampe havde du taget??

Medlem

Amazonsvampe!
@Confusion: det kender jeg godt, men det er MEGET kraftigere! Jeg kan f.eks godt ligge i min seng med åbne øjne, og så mærke at jeg falder ind i væggen.. Og så ligger jeg bare i 2-5min. uden at kunne røre mig..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tag evt. en lang pause, det bedste råd jeg har [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
@Creatif: Det ku godt lyde som starten til astral projektion det med at du ligger halv vågen, ikke kan bevæge dig og ligesom falder ind i væggen. Jeg har også oplevet det samme på et svampe trip. Bare slap af og nyd d [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Øhh.. Astral projektion..
Hvad er det? [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Det kan være meget svært at nyde det, fordi det føles så virkeligt at det helt utroligt!
Igår oplevede jeg det ved at jeg lå i min seng, og ikke kunne røre mig, og pludselig kunne jeg mærke at jeg bevægede mig, jeg kunne bare ikke stoppe, med resultatet at jeg vælter forover min seng, og mit hoved ryger ind i min radiator, jeg kan bare ikke mærke det, kun høre og se.. Nåja, og så virkede det somom at alting kørte i slowmotion.. Så ligger jeg på gulvet i ca. 5 min, og venter på at mine forældre skal komme ind og finde mig, og pludselig vågner jeg svedene op i min seng.. Og jeg ville virkelig ønske at jeg kunne sige til migselv at det er drøm/trip-drøm, det kan jeg simpelthen bare ikke, fordi jeg er så sikker på at det virkelig sker.. Det er meget ubehageligt, så der er vel ikke andet at gøre end at holde mig fra svampene i et stykke tid.. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]
-Mathias.

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
sjovt nok går jeg altid til højre på et svampetrip [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

Jeg har faktisk også en veninde der ikke kan lade være med at gå den vej hun kigger når hun er skæv.. Det er meget sjovt, men lidt irriterende hvis man prøver at snakke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
-Mathias.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]