Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ingen effekt
Medlem

Svampe er stoppet med at virke på mig. Det lyder underligt, men sådan er det. Det er ligesom at jeg godt kan få et underligt trip, men det er bare ikke det samme. Det virker som om trippet er "halvt", jeg render hele tiden rundt med den fornemmelse at der mangler noget.

Jeg har prøvet et par bajere før...og uden det får jeg slet ikke nogen effekt. Har også (som tidligere nævnt) prøvet med fed...men det er bare ligesom jeg bliver ufattelig skæv (ikke svampe) af det.

Har også prøvet at forhøje dosen drastisk. Var oppe på 4g mexier, som er én drstisk stigning i forhold til tidligere dosiser.

Står lidt med tanken...hvad så nu. Kan jeg så bare ikke trippe mere. Så hvis der er nogen derude der gider gøre som en hver anden neger, og tabe noget visdom på mig...så ville det være rart.

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Mit forslag er simpelt og ligetil. Og det har sikkert været oppe før..

Set og setting. Set og setting. Det er alfa omega!

1. Planlæg det i god tid, sammen med en eller flere af dine rigtig gode venner. Snak om det god tid i forvejen.. Planlæg hvor i skal sidde og kom evt. med nogle forslag til, hvad i skal lave, mens i tripper [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] . Se en film(her sparker "Kung POW" virkelig røv.. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] ) gå en tur i byen, eller whatever.
Pynt op i det rum i skal sidde i. Alt fra psykedeliske malerier, tæpper og lign til en stor mængde levende lys og måske en hyglig julestjerne. Køb noget godt mad på forhånd..

2. Og lav så en god kop the, hvor I smider svampene i.. Lad det trække i ti min. og drik så skidtet... God aften!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 26 November 2002: Besked ændret af: I love-it ]

Medlem

Jeg glæder mig for det meste (altid) til at trippe...derfor er alting planlagt i forvejen. Pizza Hut plejer at være et grinern sted at trippe...Men nu...nu virker det bare ikke..

Kan te fremme effekten...har bare opfattet at the var svagere end bare at tygge lortet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hmm... prøv at gå en tur i skoven når der er mørkt, hvis du har mulighed for det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

det var rimeligt griner da mig og Fenriz gjorde det, men jeg havde så osse spist 1,5g hawaii [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
For mig har the i hvert fald virket rigtig kraftigt. Og så kommer effekten ret hurtigt. Som regel efter ca. ti min... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Tror du ikke det kan være nogle svampe af en dårlig kvalitet, du har fået fat i? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Ellers kan det være I sku' droppe Pizza Hut og tage på nye eventyr et nyt og "ukendt" sted.. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 26 November 2002: Besked ændret af: I love-it ]

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
Kan du ikke prøve at beskrive den følelse af at du tripper "halvt" mere detaljeret? Det kunne jo være noget psykisk (ubevidst modvilje mod trippet fx).

Det kan selfølgelig, som ILoveIt siger, også bare være at du har fået fat i nogle svampe af lav kvalitet (måske har de været opbevaret dårligt så al psilocybinen er blevet omdannet til andre beslægtede stoffer, der så giver denne følelse af at trippe "halvt").

Medlem

Det der med at trippe halvt er noget kompliceret lort. det er ligesom om der mangler noget, men hvad det er et godt spørgsmål. Jeg har stadig den der underlige følelse i kroppen, og er lidt lalleglad. Men der mangler et eller andet ubeskriveligt.

Har iøvrigt prøvet med skovturen, og har prøvet det før det gik galt. Men der er stadig følelsen af der mangler noget.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det kunne jo være noget psykisk (ubevidst modvilje mod trippet fx).

Er det noget du ved noget om...eller bare noget bull???

Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Har prøvet det samme med mexier fra staden. Her var det helt klart at det var svampene der var noget galt med. Har du testet om andre får fuld virkning af de samme svampe?

Det med en ubevidst modvilje mod trippet kan også forekomme. Det kan f.eks. ske hvis det der ligger lige under overfladen er potentielt faligt at få bevidstgjort. (Kunne være en barndomsoplevelse med incest e.l.) Det er bl.a. beskrevet af Stanislav Grof.

Hvis det er det der er forklaringen, vil jeg tro at du kunne fornemme det. (En svag følelse af fare eller noget i den retning).

Der er også nogen der siger at et fulstændigt oplyst menneske ikke får nogen effekt af psychedeliske stoffer. Så måske er det det, der er forklaringen. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hvor ofte tager du svampe ? hvis du har taget svampe ofte i noget tid, vil det være en god ide at holde en pause.

Så er det vigtigt (syndes jeg) at man ikke, forsøger at opnå et stadie eller tilstand man har været på/i før. Hver eneste trip er forskeligt, med nogle generelle fælles træk.

Jeg oplevede selv da jeg var ny og uerfaren at jeg træbte efter at få det lige så fedt som sidste gang, og med den tanke i hovedet blev jeg skuffet over trippet. Og det bør man jo ikke blive. Jeg syndes det er det fede ved det frem for alch. der ved man sku godt hvordan man bliver af at drikke 10 øl og en flaske sprut (rimelig dum at høre på.....hehehehe)

MVH
Piercer
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS håber du genfinder dine fede trip.

Medlem

Geografisk sted: En lille sivhytte i Peru
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af davidna:
Er det noget du ved noget om...eller bare noget bull???<HR></BLOCKQUOTE>

Ro på!! Nu er jeg ikke uddannet psykolog - men jeg ved hvor meget din psykiske tilstand betyder for trippet. Svampe gør jo dybest set ikke meget mere end at forstærke det du allere har i hovedet og det du oplever med sanserne.

Måske vil du helt vildt gerne opleve den herlige lalleglade og grineren følelse, men har en ubevidst modvilje mod at "åbne dig op" psykisk, og det holder trippet nede. Stanislav Grof's "den indre rejse" indeholder fx. beskrivelser af folk der var istand til at undertrykke effekterne af LSD næsten fuldstændigt, selvom personen havde fået en høj dosis. OK, svampe er ikke LSD, men effekterne mht. at åbne sindet er meget identiske de to stoffer imellem.

Medlem

Det er ihvertfald altsammen stof til eftertanke. Så nu kræver det måske lidt selvrangsagelse før jeg kan trippe igen? Eller hvad må konklusionen være...Måske skifte pusher...det er nemlig også fra staden jeg køber...

Det jeg har set på staden, er fanme også en ussel måde at opbevare svampe på.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

PS. du kunne jo prøve en anden svamp end Cubensis

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Problematik :
Svampe er stoppet med at virke på mig. Det lyder underligt, men sådan er det. Det er ligesom at jeg godt kan få et underligt trip, men det er bare ikke det samme. Det virker som om trippet er "halvt", jeg render hele tiden rundt med den fornemmelse at der mangler noget.

Løsning :

Dekorer jeres tripsted med masser af lys plus lavalamper, uvrør og alt muligt andet gejl. Sæt "sphoongles" Tales Of The Inexpresible på anlægget relativt højt.
Begynd og kog en kombi af DMT holdige planter + Maoi'er (Husk at læse om MAOI'er og faren ved samme) og tilsæt så senere svampe når vandet når en anstændig varmegrad.
Drik skidtet og læg dig i en blød sofa og afvent liftoff [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Problematik :

Løsning :

Dekorer jeres tripsted med masser af lys plus lavalamper, uvrør og alt muligt andet gejl. Sæt "sphoongles" Tales Of The Inexpresible på anlægget relativt højt.
Begynd og kog en kombi af DMT holdige planter + Maoi'er (Husk at læse om MAOI'er og faren ved samme) og tilsæt så senere svampe når vandet når en anstændig varmegrad.
Drik skidtet og læg dig i en blød sofa og afvent liftoff [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Kender godt følelsen af at der "mangler noget" når man spiser svampe.. Mine første fem trips var nemlig sådan. Det er som om at der er noget i vejen og man kan bare ikke finde ud af hvad det er, ligemeget hvor meget man søger svaret.. Temlig Skummelt!

-CobZ

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Confusion:
hmm... prøv at gå en tur i skoven når der er mørkt, hvis du har mulighed for det [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

det var rimeligt griner da mig og Fenriz gjorde det, men jeg havde så osse spist 1,5g hawaii [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

like [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img] [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img] [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
En kæmpe oplevelse, det vildeste sted til mit første trip.

Medlem

N kommer der en kamerat med tre gram et-eller-andet svampe til hjælp...han kommer fredag den trettende...SHIT det lyder fedt...trippe i en mørk vinterskov fredag den 13. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 06 December 2002: Besked ændret af: davidna ]

Junior medlem

Geografisk sted: KBH.
Agree med Piercer, svampe bliver lade hvis man gør det for tit. Trippet bliver for "normalt". Personligt foretrækker jeg, at der går omkring 3-4 måneder mellem jeg tager svampe. Så kan man banke en vild oplevelse op.

Og selvfølgelig set and setting, udendørs trip er tit vilde, find et godt og smukt natursted hvor du tager dine svampe med nogen gode venner. Jeg ved godt det ikke er årstiden, men alligevel [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ...

Det sidste er selvfølgelig, som det er blevet fremført, at svampene skal være i orden, det er desværre ikke altid man får nogen gode svampe. Min erfaring er, at alle svampe virker forskelligt fra gang til gang, så det kan have noget med det at gøre, men hvis du tog 4 g. uden at få et trip. Så har det oxo været fordi svampene ikke var gode.

Medlem

Det virkede med skoven og at skifte fra ubensis...Fuck det var dejligt, ligesom at at blive sat fri. Indtil bobslæderne kom....så var det bare ligesom "de gode gamle dage" [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
nice..... hvad og hvor meget spiste du?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]