Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Halifaxxx skrev:
Altså finsprit? Ja, men du skal nok tage højde for det ved indtagelse! ;)

hvorfor skulle jeg dog det?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror at han mener at:

1) Du bliver møgstiv.
2) Alkohol er en lokalirritant. Jeg har selv en 70% absinth stående, og det er sgu noget der svier, når det skal ned.

Var det dét du mente Halifaxxx?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Right on dude! :)

Titel:
Junior medlem

jeg skulle bruge det til at lave malurt ekstrakt med,

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor skrev du så at du skulle bruge det til absinth?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hvis du intager 96% ethanol kommer det nok meget hurtigt op. Alkohol er et opløsningsmiddel og ikke særlig godt for mavens slimhinde i ren form. Derfor er det bedst at fortynde det med lidt vand til 70 % vol. eller endnu mindre. Hvis du vil være møj stiv kan du jo bare drikke mere af det istedet for at det skal være så stærkt.

Hilsen
Fanny

Titel:
Junior medlem

jeg skrev,. tror i man kan bruge alkohol96% til absinth?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad skal du bruge det til? Absinth eller ekstrakt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Finsprit bruges rigtig nok mange steder: hospitaler, laboratorier osv. Man gør ofte rent med det - og nogen steder bruger man litervis af det og pøser det ud over borde og ting og sager. Det er desinficerende.
Dette kan ikke købes af 'almindelige mennesker', og bør (det er ikke altid tilfældet) være under skarp kontrol, da det hverken er afgiftbelagt eller tilladt at distribuere. Faktisk er literprisen ganske lav for de laboratorier der bruger det.

Til laboratoriebrug er der ofstest tale om kemisk fremstillet sprit.
Den klassiske måde at få ren alkohol på er selvfølgelig destillation efter gæring - det er det de gør på snapsefabrikkerne.

Finsprit findes ikke i nogen stærkere variant end 96%. Der vil altid være noget vand i for at det ikke bliver for flygtigt. 99% findes ikke.

Ja, det skulle være udemærket at lave absinth på - måske det bedste. I hvert fald bedre end vodka.

Fanny har ret i, at det bliver svært at drikke 96% sprit. Har selv prøvet en smule for at se hvad der skete. Det snerper munden sammen, ætser i tandkød og tunge og gør fandens ondt!!!

Lav eleksiren og fortynd den inden i dunker den. Bare et råd.

Personligt synes jeg det lyder fucked up at bruge husholdningssprit, grundet alt det man tilsætter. Men nogen har åbenbart erfaringer der siger at det kan lade sig gøre, såøh....

Nå, men god fornøjelse til alle der skal have grøn fe i hvilken form man nu end foretrækker det! :P

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: havnen
sump du glemte en ting. Man mister også stemmen for en stund. I mine unge år, ville jeg imponere nogen tøser, tror jeg var 15. havde en flaske finsprit i hånden som ik var min, troede bare det var ligesom vodka. tog den op til munden og drak en ORDENTLIG slurk. (sgu være "sej" overfor tøserne). tog flasken ned igen. og var overasket over at jeg slet ikke kunne mærke at jeg hvade drukket af den. så åbnede jeg munden for at sige noget til pigerne. men min stemme var forsvundet, og pluslig gjorde det herrenas, i halsen. og en time senere var jeg FUCKED op. på den ufede måde.

sry. lidt off

Titel:
Medlem
Brugeravatar

He he, Ja, det tror jeg på.

Når jeg har været på finspritdruk, er jeg som regel også hæs en dag eller to efter, og en smule øm i halsen. Og det er altså selvom jeg blander det med sodavand først.
Men det giver altså en anderledes form for brandert (sådan lidt metallisk, hvis det giver nogen mening!?) så jeg tager det gerne med i købet. :twisted:

Men nu handler det jo egentlig om absinth (kan I fornæmme min skræk for at blive moderated væk grundet irrelevans!? :wink: ), og siden man kun skal have nogle få shots af det, tror jeg ikke man skal bekymre sig om halsømhed dagen efter i dette tilfælde.

Titel: calamus?
Medlem
Brugeravatar

Ja, nu er der mere absinth på tråden,

Al den snak om Calamus. Det vil jeg prøve nu hvor jeg skal til at have lavet mig en omgang absinth. Men TFSE har ikke kunnet svare mig på et lille spørgsmål:

Hvor meget calamus vil man (de der har erfaringer med det) anbefale at tilsætte 1 liter finsprit og ca. 80 g. Malurt?

Ærbødigst
Sump

- og jeg skider på om det smager af bræk, det skal bare virke!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nå ja, nu vi er ved det:
Nu skal man jo købe for mindst 100 kr. på Ethnoplanet, og så var det jeg tænkte.... Er der også andre gode sager man skulle overveje at putte i sin thujondrik - jeg tør ikke kalde kalde det Absinth, for så siger Fenriz bare, at det er fup, og at det skal købes - no offenriz! :wink: - og er der noget man I HVERT FALD IKKE skal prøve at putte i?

Jeg pusler lidt med tanken om at putte Perikon i; det er før blevet forslået at lave snaps med perikon (bl.a. af Fanny). Men der er også noget om, at det vist er en MAOi. Men det kan der vel ikke ske noget ved, selvom det både blandes med Thujon og Calamus - eller hva?

Håber på mange gode svar!

Sump

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Tror du skal passe lidt på med de MAOi'er der. Det kan gå galt :shock:

Titel:
Insane psychedelia user!

Copelandia: Lad vær med at rådgive folk omkring stoffer med ting du tror, uden at have noget som helst grundlag for at tro det.

Her er lidt af hvert omkring perikon, og dets virkningsmekanismer, specielt link #2 tror jeg kan have interesse :)

http://www.nmhct.nhs.uk/pharmacy/stjohnswort.htm
http://alcalc.oupjournals.org/cgi/conte ... t/34/5/690
http://www.irf.dk/dk/publikationer/maan ... ner_02.htm
http://home.caregroup.org/clinical/altm ... _perfo.htm
http://www.rxlist.com/cgi/alt/stjohn_faq.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Der kan ikke ske noget ved at sige han skal passe på. Nu overdriver du.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej det er rigtigt nok. Og vær nu gode ved hinanden....

Jeg postede en anden tråd, kort efter ovenstående indlæg, der handlede om Perikon som MAOi:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... ht=perikon
Konklusionen (som min øvrige googling bekræfter mig i, og som Nelson Muntz også linker til noget af) er, at Perikon kun er meget, MEGET, lidt MAO-hæmmende. Og altså slet ikke nok, til at det skulle give nævneværdige effekter.

Jeg er også nu blevet helt klar over, at MAOi og alkohol bør holdes adskilt. Men tak for rådet alligevel! :D
Men Perikonsnaps, er der åbenbart flere herinde, der har gode erfaringer med.

PLUR!

Sump

Titel:
Insane psychedelia user!

Selv om perikon ikke er en særlig stærk MAOi så har den en vis indvirkning på GABA systemet, så det er også en forholdregel man skal tage sig når man blander det med alkohol. Det er ikke farligt som om man er i overhængende livsfare, men man bliver sandsynligvis en smule hurtigere træt og sløv.

Titel:
Insane psychedelia user!

Armaghetto, nej, men nu var det altså ikke det han sagde. Han sagde noget så useriøst lignende "tag en halvstor dosis, det sker der ikke noget ved". Sådan nogle svar vidner altså meget godt om at man ikke ved en skid om hvad man udtaler sig omkring :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 87 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]