Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Booyah

Er der nogen herinde der ved, om man kan gøre noget dagene efter en intensiv gang rygning for at hjælpe kroppen med at rense thc og evt. andre bonghjernestoffer ud af kroppen. Her tænker jeg primært på kost og motion. Vil det f.eks. være godt at spise mange frugter, og dyrke motion, eller vil det ingen indvirkning have på rensningsprocessen lige meget hvad men gør?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg plejer bare at drikke rigeligt med vand. Men nu er jeg også typen der ikke har de helt store eftervirkninger. Jeg har heller aldrig tømmermænd...ved ikke rigtig hvorfor.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus ;)
tjeahh snoller og cola plejer da at kunne få en klar i skallen efter en koger hvis nu man evt skal til at konfrontere sin forældre, men skal ikke kunne sige om sukker ligefrem får thc'en ud af kroppen...

Titel:
Insane psychedelia user!

Har vi ikke diskuteret det før? Jeg mener at nogle siger at motion er godt mod "bonghjerne".

Titel:
Junior medlem

Motion hjælper for mig. Det er altid godt lige løbe en lille tur inden man skal konfronteres med pappa og mamma :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

så vidt jeg kan huske lagres thc i fedtvævet?

og hvis vi nu siger det er rigtigt så virker motion i hvert fald på at fjerne noget thc fra kroppen for hvis man motionerer med det mål at forbrænde fedt burde man osse fjerne thc'en i fedtet ved det.

desuden har jeg erfaring med at f.eks. løb rengør luftvejene for slim osv og det gør jo også at man ikke føler sig helt så hemmet mere...

Titel:
Medlem

Jeg har hørt flere bonghoveder sige, at fed mad/junkfood er godt til at rense ud i fedtvævet, eller hvad man skal sige. Det er vist bare en skrøne, men det skader da ikke at æde en masse burgere og pomfritter, med mindre du af en eller anden grund ikke kan tåle pomfritter. I så fald: LAD VÆRE MED AT ÆDE POMFRITTER.

Titel:
Dedikeret medlem

også svært at æde fed mad hvis man er vegatar.. kunne godt blive træls at æde nødder hele tiden

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lungefisk, så vidt jeg kan huske fra mine glade bio-dage, så er det jo først energien/sukker du forbrænder ved at løbe en tur, så hvis du skal til at forbrænde fedt, skal der vist lidt mere end 15min. løbetur til.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Mazs skrev:
Motion hjælper for mig. Det er altid godt lige løbe en lille tur inden man skal konfronteres med pappa og mamma :)

Jeg synes altid at jeg bliver psyko baske hvis jeg løber hurtigt :D
Ellers er en tur under den kolde bruser helt ok synes jeg, det frisker dig ihvertfald op :wink:

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
sorn skrev:
også svært at æde fed mad hvis man er vegatar.. kunne godt blive træls at æde nødder hele tiden

Du kan jo også bare spise nogle pinjekerner til en afveksling, der er massere fedt i!! :D

Titel:
Medlem

Hej igen. Først tak for alle svarene :D .. men det er nu ikke de umiddelbare eftervirkninger jeg bekymrer mig om.. har ikke rigtig nogen at skulle stå til ansvar for udover mig selv og mine eksamener .. det er derfor også de længeresigtede bonghjernesymptomer jeg er interesseret i at minimere. og jeg vil give jer ret i at motion er godt og man bliver frisk i hovedet af en rask løbetur. men spørgsmålet er om det ikke bare er en midlertidig friskhed pga. al den ilt der bliver tilført kroppen..? det kunne være meget svedigt hvis der fandtes et eller andet kosttilskud eller andet man kunne indtage for at blive hurtigere frisk i hovedet på længere sigt. jeg tænker på, at når man kan spise SSRI og 5-HTP for at mindske eftervirkningerne af skiver, så kunne det være at der fandtes noget lignende for thc. Ved godt at de to ting ikke har noget med hinanden at gøre, men alligevel...

Peace.. og god weekend!!! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Æd noget Ginseng eller Gingo Biloba.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Lungefisk skrev:
og hvis vi nu siger det er rigtigt så virker motion i hvert fald på at fjerne noget thc fra kroppen for hvis man motionerer med det mål at forbrænde fedt burde man osse fjerne thc'en i fedtet ved det.

Men når man forbrænder fedtet, er det jo fordi kroppen omdanner det til energi. Ville det så ikke snarere være, at man frigav THC'et på ny?

:idea: Cool nok hvis man er hard core hverdagryger, som er 'løbet' tør for stash; så skal man bare løbe en tur, og man er skæv igen.. 8) he he...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
sukker neutralisere THC så mon ikke om det også hjælper mod eftervirkningerne af en rygerweekend eller noget

Titel:
Dedikeret medlem

sekstoi: har du kilde på det du siger?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Vasopressin er et naturligt forekommende hormon i hjernen som delvis styrer hukommelsen. Hash hæmmer frigørelsen af vasopressin i hjernen dette er hovedårsagen til hukommelses problemer ved længere tids rygning. Vasopressin og den syntetiske variant Desmopressin fås som receptpligtig lægemiddel, anvendes mod Diabetes Insipidus. Det skulle have en ganske fortrinlig effekt på at bonghjerne og fjerne 'tågen' få minutter efter indtagelse.

Fra en norsk side om nootropics:
Citat:
Vasopressin

Vasopressin har hukommelse-forsterkende effekt og er mest kjent som et reseptbelagt stoff produsert av Sandoz Pharmaceutical Company under varemerket Diapid. Vasopressin er et hjernehormon som produseres i hypofysen, og stoffet bidrar til å innprente ny informasjon inn i hjernens hukommelsessentre. Uten vasopressin kan man ikke lære eller motta ny informasjon. Dessuten bidrar det i prosessen med å omforme informasjon til bevisste tanker.

Den tidligste forskningen på vasopressin ble foretatt i Nederland på midten av 60-tallet av Dr. de Wied. Han fant at vasopressin virket på hjernecellene og sentralnervesystemet og bidro til å forbedre innprentingssystemet, hvor elektriske informasjonsimpulser ble kodet om til langtidsminner. I løpet av denne prosessen blir nye proteiner syntetisert og plassert i hukommelsessentrene i hjernen.

Forskning på vasopressin har gitt viktig innsikt i hvorfor folk som inntar narkotiske stoffer ofte har hukommelsesproblemer. Stimulerende stoffer som LSD, kokain og amfetamin får hypofysen til å frigjøre vasopressin. Hyppig bruk av slike stoffer kan føre til dårlig mentale funksjoner og depresjoner forårsaket av at vasopressin blir oppbrukt. På den andre siden fører bruk av bedøvende stoffer som alkohol og cannabis til en hemming av frigjøringen av vasopressin. Dette forklarer hvorfor folk som røyker mye hasj ofte har en dårlig hukommelse. Disse problemene kan reverseres, så og si umiddelbart, ved å inhalere diapid, fordi det absorberes gjennom membraner i nesen og går raskt til hjernen. Resultater er ofte påviselige i løpet av mindre enn et minutt. Problemet er bare at det vil gjøre røykeren nykter samtidig. Mest hjelpfull er nok diapid til å fjerne hasj-røykingens litt søvnige og tåkete ettereffekt.

Se også Erowid's Vasopressin Vault

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Jeg skal fandme ryge inden jeg skal konfrontere mine forældre.. :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
jeg synes at alt med sukker hjælper. Så en god røvfuld cola og vingummibamser så er man da godt på vej

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg kræver dokumentation for at sukker har en nedbrydende effekt på THC.

Opfyldes mine krav ikke, vil jeg detonere .... øhm, nej, men anyway, dokumenter lige jeres udsagn, ellers bliver debatten usaglig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]