Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg kom egentlig bare lige til at tænke på noget:

Jeg går ud fra at tørrede svampe giver mere end de friske. Lad os tage Spids Nøgenhat. Det er jo sindsyge mængder man skal indtage: http://www.mushroom.dk/svampe/info.html#dodering

Jeg har aldrig indtaget svampe, så "1 gram" lød altså ikke til at være så forfærdelig meget, men blev helt overrasket da jeg læste at man skulle indtage mellem 20 og 30 svampe.

Hvad vil I egentlig hellere foretrække? Hvad smager bedst, og giver de tørrede en større effekt? Hvis man skal spise spids nøgenhat og gerne skulle indtage 1 gram, hvor meget skal man så ca indtage af tørrede og af friske?

[ 15 Juni 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Altså, de tørrede svampe giver jo en større effekt pr. gram, fordi at de vejer meget mindre end de friske. Men der er ingen forskel på om du spiser 20 stk tørrede eller 20 stk friske. Hvis du kan få fat på friske danske svampe, så vil jeg da klart anbefale dem, de smager rigtig godt selv om de ikke er tilberedt eller noget. Men de begynder jo først at skyde op engang til efteråret, hvis du er interesseret kan jeg PM dig nogen gode steder at samle dem.

Tørrede svampe smager ikke vidunderligt, så hvis du gerne vil tage dem så smid dem i noget te eller noget.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Fenriz, det vil jeg nu ikke give dig helt ret i. Der er forskel på styrken tørrede/friske, svampene mister en smule af deres potensitet under tørringen, dog ikke særligt meget.
En meget god tommelfinger-regel er at der skal 10G friske pr 1G tørrede...
Dette gælder heller ikke i alle tilfælde. Fx. Psilocybe Tampanensis.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Fenriz> Du må egentlig gerne smide en lille besked eller to [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ville det egentlig ikke være lidt risikabelt at æde dem friske? Jeg tænker på alle bakterierne, ormene, etc? Jeg går også stærkt ud fra at de skal vaskes først?

Personligt syndes jeg at det er meget tørrede og friske svampe virker meget forskeligt, og de friske er klart at fortrække. De er mere potente i frisk tilstand og deres psilocin indhold er højere, da det er psilocin´en der bliver mest skadet ved tøringen. Hvis man kan sige det sådan.

MVH
Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]