Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sjælland
ok, nu skal jeg altså lige ha lidt hjælp... og ingen nedgørelse af min personlighed, tak [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
http://www.potseeds.co.uk/truffles/ kan man købe de her truffles. der står at de er lovlige i hele europa. er det rigtigt eller hvad?!? de indeholder trods alt psilocybin... og hvis det er, er det så noget der er værd at bruge penge på?!?
jeg ved godt man kan dyrke selv, eller plukke, så det er ik en del af spørgsmålet...

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Hey, man kan dyrke selv!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Ej, philosphers stones er helt sikkert ulovlige, fordi de indeholder psilocybin.
Dem der har siden har sikkert ikke fattet en brik af det hele. Min kammerat Saiko-Pod prøvede engang p. stones og synes vist udemærket om effekten. Prøv at spørge ham om de er værd at købe. Mvh en halvstiv Psyko.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
så vidt jeg ved, så er psilocybin ulovligt, da man også kan blive skæv af det (når det bliver nedbrudt i kroppen?). Så hvis stoffet er ulovligt, må de ting stoffet er i også være ulovligt.

Men hvad postvæsnet og politiet ikke ved, har de ikke ondt af [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Correct me if I am wrong...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Udsnit fra www.mushroom.dk;

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Bekendtgørelse om ændring af bekendtgørelse om euforiserende stoffer

§ 1
I bekendtgørelse nr. 698 af 31. august 1993 om euforiserende stoffer, som ændret senest ved bekendtgørelse nr. 49 af 29. januar 2001, foretages følgende ændringer:

2. På liste B i bilag 1 til bekendtgørelsen indsættes efter nr. 132 som nyt nr.: »132 a. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.«

§ 2
Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. juli 2001.

Sundhedsministeriet, den 21. juni 2001
Arne Rolighed

<HR></BLOCKQUOTE>

Sad but true [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

hehe, klamt at det lille stykke homotekst skal bestemme over mig... jeg har kun ét ord at sige: NÆGT!

Jeg gør ikke folk ondt når jeg ryger mig en joint eller spiser svampe, derfor skal ingen blande sig i hvad jeg gør ved MIN krop. Det er det samme som at sige, at jeg ikke må wanke, fordi det irriterer Anders Fjogh... nitte for ham...

Derfor: Arbejd imod den tåbelige side af loven [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
så vidt jeg ved, så er psilocybin ulovligt, da man også kan blive skæv af det (når det bliver nedbrudt i kroppen?). Så hvis stoffet er ulovligt, må de ting stoffet er i også være ulovligt.

<HR></BLOCKQUOTE>

Du har ret i at de er ulovlige, men din metode til at nå konklusionen er forkert. For eksempel er meskalin ulovligt, men det er fuldt lovligt at besidde kakti som indeholder meskalin.

-Child

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
2. På liste B i bilag 1 til bekendtgørelsen indsættes efter nr. 132 som nyt nr.: »132 a. Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis eller andre svampe/sporer, som indeholder psilocin eller psilocybin, herunder bl.a. dyrkede, tørrede eller på anden vis bearbejdede svampe/sporer.«

Værd at vide:

Svampesporer indeholder ikke psilocybin eller psilocin - biosyntesen af disse alkaloider sker først senere, af svampens enzymer.

Sådan foregår det:

Tryptamin --(Methylering)--> nMT --(Methylering)--> DMT --(Hydroxylase)--> 4-HO-DMT (Psilocin, og phosphat esteret Psilocybin)

Ergo: Alle svampesporer undtagen P. Semilanceata og P. Cubensis er fuldt lovlige her i landet!

Edit: Mindre fuck-up, jeg var ret skæv... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 03 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

Medlem

Geografisk sted: kbh
spore er vel ikke lovlige bare fordi de ikke indeholder psilocybin eller psilocin når de har nævnt arterne [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

@Child_Inside:
Ja, okay [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

@Dextrose:
hehe, loven er meget firkantet. Især når det er noget der kommer fra naturen, som skal forbydes. Fandme klamt...

Insane psychedelia user!

Undoit, jo, gu er de så. Når det ikke står specifikt deri, så er det ikke. Som Dextrose siger så er der et hul i loven.

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
så konklusionen er at de er ulovlige uanset hvad de skriver... damn, men det regnede jeg egentlig også med. så må jeg vel håbe jeg når at finde nogle af de gode danske i år

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

hehe, du kan jo også bare købe dem af pushere eller over nettet... bare fordi det er ulovligt, er det ikke ensbetydende med at du simpelthen er nødt til at følge den regel. Det er DIN krop, og ikke regeringens. Det rager som sagt ikke os hvad du gør - du skader ikke andre ved at tage svampe og ryge hash.

Og det burde være loven der skulle forbydes eller ændres... det er simpelthen så forrykt at forbyde noget der kommer fra naturen... jeg får lyst til at smadre mit tastatur hver gang jeg tænker på det!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Slå dig løs! Når du er i dødens rende, så vil du nok ikke tænke "okay, jeg har haft et elendigt liv og har ikke oplevet en skid... men jeg har fulgt loven! Yes!". Du lever kun én gang, dude...

God søgning! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 03 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg har selv prøvet dem og jeg kan helt klart anbefale dem! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] jeg gufflede en gang 5 gram af dem sammen med 5 gram syrian rue (Maoi) + ca. 10 gram Mimosa Hostilis og en hel masse pot til at klare den værste kvalme

Klart et fedt trip...

Medlem

Geografisk sted: kbh
MuseJens der står jo også specifikt Svampe og sporer af arterne Psilocybe semilanceata, Psilocybe cubensis

[ 03 2003: Besked ændret af: undoit ]

In our memories
Brugeravatar

Som pointeret, så står P. Semilanceata- og P. Cubensis-sporer specifikt nævnt, men det betyder faktisk at det er fuldt lovligt at indføre og besidde sporer af andre arter. (F.eks. sporer af den farverige P. Cyanescens! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Som pointeret, så står P. Semilanceata- og P. Cubensis-sporer specifikt nævnt, men det betyder faktisk at det er fuldt lovligt at indføre og besidde sporer af andre arter. (F.eks. sporer af den farverige P. Cyanescens! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])<HR></BLOCKQUOTE>

Er du helt sikker på at en dommer ville give dig ret i det, hvis du blev taget med sporer af omtalte svamp?

In our memories
Brugeravatar

Dommeren skal jo sådan set bare sørge for at loven bliver fulgt - anklageren ville bestemet ikke give en ret i en sådan hypotetisk situation, men vi kan sgu ikke gøre for at de har lavet et fuck-up...

Anklageren ville højst sandsynligt påstå, at man har købt dem med henblik på at udføre en ulovlig handling (dyrke svampe), men så længe man nægter dette, så er sporerne stadigvæk lovlige at besidde.

Det kommer ikke sagen ved, hvad man skal bruge dem til - måske syntes man at spore-printet er fint, og ville udgøre en pæn dekoration.

Du kan jo også bruge en æske tændstikker til at brænde at påsætte en brand, men du kan også bruge den til at tænde smøger med.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Good point, Dextrose [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
De er nogle svinehunde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Noget helt andet er, de ser sgu da hammer lækre ud de svampe der, hvor dan er de at æde ifht. alm. danske ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Boba Fett:
De er nogle svinehunde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Noget helt andet er, de ser sgu da hammer lækre ud de svampe der, hvor dan er de at æde ifht. alm. danske ?

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad
<HR></BLOCKQUOTE>

De giver et mere filosofisk trip...

Der bor en meget vis ånd i Svampene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]