Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 11:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Hvis man måler jordens store problemer i hvor mange menneskeliv det koster hvert dag er AIDS verdens største problem. 13.000 mennesker dør HVER dag af AIDS. 34-46millioner havde HIV/AIDS i 2003. 4.2-5.8millioner blev smittet med HIV i 2003.2.5-3.5mil. døde af AIDS(tallene er taget fra FN's hjemmeside mod AIDS: http://www.unaids.org)Det er i afrika problemet er allerstørst. i nogle lande er den helt gal. De lande hvor det står slemmest til hedder Botswana og Swaziland hvor næsten 40% har HIV/AIDS. Det er mere end hvert 3. menneske!. Så længe der er flere der bliver smittet flere med HIV end der er folk der dør af AIDS går det den forkerte vej! Vi skal have vendt den udvikling så færre bliver smittet end folk der dør så går det den rigtige vej. Jeg tvivler på der er en vacsine eller kur lige om hjørnet.

Så mit forslag er at man fylder containere med en masse kondomer og sender dem ned til Botswana og Swaziland i første omgang. Hvad siger i er det ikke smart tænkt.

Jeg har skrevet til læserbrevs afdelingen i en hel del aviser. Ingen har bragt den endnu. Jeg tror det er fordi de tænker folk ikke gidder høre om AIDS længere. Det er Terror, kidnapninger og selvmordsbombere der er trenden blandt aviser for tiden. Men tænk lige over hvor mange er det lige der dør af Terror, kidnapninger og selvmordsbombere om dagen, og hvor mange dør af AIDS om dagen.

Så hvis i vil hjælpe med at løse verdens største problem kan i gøre det lige nu. gratis(!) på jeres flade røv lige med den pc i sidder foran i dette øjeblik. brug 5minutter på at kopiere denne post og mail den videre eller post den videre på andre boards. Hvis der var en frisk sjæl derude der gad oversætte den her post til engelsk ville det være helt superduper.

Lad os gøre Psychedelia kendt for andet end at vi tager en masse stoffer og elsker det!

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvad nu hvis AIDS er naturens måde at regulere menneskebestanden på? Måske derfor den er så skidesvær at få bugt med...

Selvfølgelig er AIDS tragisk, men på den anden side set, så ville der være en (endnu mere) heftig overbefolkning, hvis ikke folk døde af det.
Og en overbefolkning er ikke god i et område, hvor det er næsten umuligt at dyrke noget spiseligt...

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Fråder, jeg forstår ikke pointen med det her?! Tror du, at hvis der bare er nok mennesker der læser din post, så står der pludselig et par containere i Botswana og Swaziland? Eller satser du på, at hvis denne post bare bliver læst af nok forskellige web-stenere, så er der nok en eller anden der tager sig sammen til at bruge ½ million på at sende de der containere afsted? eller hvad?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er jo også en del af de afrikanske lande der er muslimske. HVordan vil du overtale dem til at bruge beskyttelse? Din idé er plat.

Titel:
Medlem

Citat:
Der er jo også en del af de afrikanske lande der er muslimske. HVordan vil du overtale dem til at bruge beskyttelse? Din idé er plat.

...Og de andre er katolske og bruger heller ikke gummi.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har fået at vide af et par stykker de med glæde vil give penge til kondomer.

Noname-> Hvad nu hvis AIDS er guds udfordring til menneskeheden? Jeg tror 100% på gud og jeg tror på at gud kun vil os det godt! Gud ville jo være ond hvis han bare brugte AIDS som overbefolknings regulering. Før eller siden bruger næsten alle levende mennesker kondom. For hvis udviklingen fortsætter og der stadig er flere og flere der får AIDS, vil det jo i længden kun være dem der bruger kondom der overlever. Min teori gælder så ikke alle dem der først venter med sex til ægteskab og aldrig nogensinde er utro og har en partner der aldrig nogensinde er utro, så kan kondomer være totalt ligegyldigt.
FUCK naturen FUCK miljøet. Det eneste det drejer sig om er mennesker, og det drejer sig om at vi skal være så lykkelige som overhovedet muligt! fat det så! Vi kan begynde at snakke om et overbefolknings problem når alt landjord er dækket af byer eller marker, ikke før!
Jeg vil også til hver en tid tusind gange hellere dø af sult end af AIDS!

Drupe-> noget i den retning- der må være en filantrop ,en fond eller en forening der syntes min ide er fed, så hvis denne her post bliver spredt lidt skal den nok lande de rigtige steder før eller siden... hmmm men det ser ud til at jeg selv skal stå for oversætning til engelsk og spredning af denne post.
Desværre har jeg ikke lige selv penge tilovers til at fylde en container med gummier sende dem til Afrika og distribuere dem dernede.

Anjin-san og Soul Pitcher-> Og som alle og enhver ved overholder alle muslimer og katoliker alle regler 100%, og de er totalt ubøjelige ligemeget hvad. Og det gælder for 100% af befolkningen dernede, de er jo bare en flok hjernevaskede fanatikere hele bundtet... ikke en eneste kunne drømme om at bruge gummi. eller hvad?

Om ikke andet hvis der bliver sendt milliarder af kondomer ned til Afrika og de bare ligger i store bunker dernede og rådner, så kan vi med god samvittighed sige at de selv er uden om at de dør af AIDS. Hvis man endelig skal være kynisk og kun se på det fra et økonomisk synspunkt så kan jeg afsløre at kondomer og HIV/AIDS medicin ligger i to vidt forskellige prisklasser der slet ikke kan sammenlignes.

Kom nu skal i ikke være med til at gøre verden til et bedre sted, eller er jeg nødt til at gøre alt arbejdet alene.

Jeg stopper ikke før der er en lind strøm af fyldte containere på vej til Afrika

Venlig hilsen
Fråder

Senest rettet af Fråder 27 sep 2004 15:07, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Aj ja... herlig verden vi lever i, ikke? :P

Som noname nævner, så tror jeg på at de pludselig opståede sygdomme (SARS, f.eks.) og sygdomme man ikke kan gøre noget ved (HIV, f.eks.) er nogle sygdomme som jorden har foræret os, så vi kan lære det.

Det står vist også i en eller anden post i psykedelisk filosofi, hvor det bliver diskuteret. Vi er jo blevet immune overfor vejr og vind - naturens måde at udrydde organismer på. Vi er blevet bedre til at beskytte os selv, og vi har fået en helvedes masse sygdomme ned med nakken, som også er naturens måde at udrydde organismer på.

Der er en konsekvens ved at mennesket udvikler sig på den måde, og det er at vi får endnu mere modstand. For får vi ikke det, så vil der være en ret voldsom overbefolkning.

Se f.eks. på USA for tiden. De bliver jo ramt af den ene orkan efter den anden. Her mener jeg også, at jorden er "dommeren" - der er så meget pis og negativitet der kommer deroverfra, og USA har været skyld i 2 store krige og et forværret problem i Mellemøsten. At lige præcis USA bliver ramt af naturkatastrofer så ofte, kommer desværre ikke bag på mig. (Ind med John Kerry :D).

Jeg tror at jorden ordner uretfærdighed og overbefolkning med sygdomme og naturkatastrofer. It makes sense to me, så lad os bare opføre os ordentligt :P

/Edit:

@Fråder: Drop det, Gud eksisterer ikke! Universet er Gud, og universet er træt af os mennesker. Bare indse det.

Og indse også, at vi tilhører jorden, ikke omvendt: Så nej, ikke fuck miljø og natur. Det er os der skal passe på jorden og opføre os ordentligt. Vi kan ikke undvære naturen, og kun en idiot tror lige netop dét.

Vi er gæster her, men vi opfører os som nogle forbandede virus. Alle andre dyr lever i harmoni med jorden og tilpasser sig omgivelserne, mens mennesker slår sig ned i et område og suger alle de ressourcer der er tilstede... når der ikke er flere, så flytter vi os og finder et andet sted (god gamle Matrix). Mennesker er fandme jordens største fejl.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Aliaarhus-> hvad mener du med at vi er blevet imume over for vind og vejr? Så skal du prøve en grønlandsk snestorm, den er du ihvertfald ikke helt immum overfor =). Du virker fikseret på at naturen skal udrydde. Jeg er sikker på at natur det er bare natur den har ingen vilje eller sjæl den er der bare. Det er os mennesker der har en sjæl.

Hvis mennesket er en fejl så tag og fucking hop ud fra en bygning så har du rettet op på dig selv og dine fejl! eller endnu bedre spræng dig selv i luften og snup så mange fejlskabninger med som muligt.

Mennesker er guder og guder er mennesker det er min holdning, og det skulle ikke undre mig hvis vi allerede er i himlen i dette øjeblik.

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Gud har ikke skabt en grum verden, gud har skabt en udfordrende verden...

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Mennesker er en fejl når de fucker alt op omkring sig, når de dræber andre og ikke tager en skid hensyn til naturen. Hvordan vil du leve uden naturen? Det vil jeg meget gerne have svar på.

Og det er ikke mit job at slå andre mennesker ihjel, fordi vi er en fejlplaceret organisme. Hvis du vil gøre det, så værsgo, men bare hold det for dig selv.

Jeg prøver så vidt muligt at opføre mig helt anderledes overfor naturen og dyrene. Jeg behandler dem med respekt som jeg selv vil behandles af mennesker. Det er at tage hensyn til andre - vi mennesker er ikke de eneste her på jorden. Vi skal lære at leve med jorden, ikke konkurrere imod den.

Som en klog mand engang sagde: Livet er slut og kampen om overlevelsen er begyndt.

Get it?

Og kan du fortælle mig hvem Gud er? Hvor er han fra? Hvad vil han med os? Har du beviser for hans eksistens?

Senest rettet af syreperlen 27 sep 2004 15:34, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Junior medlem

Fråder>>> Hvor er du da naiv og ignorant.........hvis bare det var så nemt som du tror mon så ikke det allerede var blevet gjort........

Og tror du et par containere kan gøre det?

Problemet er at få dem til at bruge det, få dem til at tro på at hiv fører til aids........oplysning er vejen.

Prøv at sæt dit lidt ind i tingene, læs lidt om det.

Grunden til at dine læserbreve ikke er blevet trykt er at enhver der ved lidt om tingene ikke kan gøre andet end at lette på smilebåndet af dine forsimplede ideer.

Titel:
Medlem

Okay, lad gå, jeg er ikke enig, men her er teksten oversat til engelsk. Det skader da aldrig, at oplyse folk:

Unlike therefore living Africans Aids doesn't cost serving topshoulder! Indeed most incurable protection and contraception is the most normal possum of infinite possibilites. Shall the more AIDS victims really commence stealth, drink infested likelyhood or sell their souls to various trainspotter publications?

At the least it is easy to congratulate many of the newborn. In 2003 almost none of the 34-46 millions of AIDS-related bonfire mutants cancelled the annual billboard chain of mud fights. 13.000 people suffer from prostate pains everyday, needless to say, I laugh at the UN and their petty theft politics.

Botswana and Swaziland are two countries that should never have been built: Fear hunger, AIDS and the before-mentioned mud fights set 40% of all tax payers on fire every tuesday. 3 times the count of count Chocula countings.

Want to help? The more you wait the less the massive festtuned anger of telltale mustangs reach their designated overlords! Send containers now, you filthy mustang. Terrorism is neat, but don't question a fried queer to listen to folk music. Ever not.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Janu -> I det mindste prøver jeg. Hvad hjælper det at diskutere om AIDS medicin er for dyrt. Det er jo for dyrt til at vi gider sende det til afrika, hvorfor så ikke bare sende en masse kondomer i stedet? OG hvis du syntes mine ideer er forsimplede så syntes jeg bare du skulle komme med nogle ideer der ikke er forsimplede og meget mere effektive. i stedet for at svine en til der bare prøver på at gøre verden et bedre sted at leve. Hvis der er nogle der er ignorante her, så er det alle dem der ikke gider gøre en indsats for at hjælpe sine medmennesker.

Aliaarhus -> Jeg mente det ikke bogstaveligt da jeg snakkede om at dræbe, det kunne jeg aldrig drømme om. Jeg prøvede bare at illustrere at hvis mennesker er en fejl så er man jo sådan set bare en gut der retter en masse fejl ved at dræbe løs. Hvor mange mennesker er det lige der fucker alt op omkring sig, dræber andre og ikke tager en skid hensyn til naturen.

Nu spørger du hvordan vil jeg leve uden naturen?
Nu spørger jeg dig: Hvad er det lige vi ikke kan ordne kunstigt, og som kun naturen kan give os der gør at menneskeheden går under hvis vi mister det?????????

Er Japanerne nogle hovmodige svin fordi de fejt og kujonagtigt bygger skyskrabere der kan tåle jordskælv og diger der er store nok til at modstå tsunamier? De kæmper jo mod naturens naturlige trang til at udrydde!

Angående dine spørgsmål til min opfattelse af gud:
Jeg har vist skrevet det, at jeg mener at alle mennesker er guder. Gud har ihvertfald været et menneske hvis du absolut vil opfatte gud som en person eller ting. Grunden til at jeg tror på det er at det står på side 1 i den gode gamle bibel. Jesus nævner det også på et tidspunkt!

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Citat:
FUCK naturen FUCK miljøet. Det eneste det drejer sig om er mennesker, og det drejer sig om at vi skal være så lykkelige som overhovedet muligt! fat det så

Se der mistede du så den smule respekt, jeg normalt har for frmmede mennesker.

Mennesker er en del af miljøet og naturen, ikke en overskabning, der bare kan svine naturen til for at få det så godt og nemt som muligt.
Hvis jeg skal forestille mig en verden i balance, så ville der ikke være over 1 milliard mennesker her. Hvis det nogensinde skal blive en realitet, så kræver det drastiske midler/AIDS/SARS/lignende, ikke en elleranden psykotisk diktator med atombomber. Og det lader hellerikke til, at din Gud er i stand til at løse befolkningsproblemet. Det er min til gengæld, for jeg tror på naturen som den store skaber.

Så mig får du ingen penge ud af til kondomer!

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Fråder skrev:
Hvad er det lige vi ikke kan ordne kunstigt, og som kun naturen kan give os der gør at menneskeheden går under hvis vi mister det?????????

Øhm, for blot at nævne nogle få: Mad, vand, sollys, ilt og jord.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Nu spørger du hvordan vil jeg leve uden naturen?
Nu spørger jeg dig: Hvad er det lige vi ikke kan ordne kunstigt, og som kun naturen kan give os der gør at menneskeheden går under hvis vi mister det?????????

læs evt lidt om fotosyntese og den slags :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Fuck jer miljø fanatikere, den ene tænker på hvordan man kan løse overbefolknings problemet ved at 5milliarder af guds højeste skabninger skal dø fordi DU ikke syntes naturen er i balance. Hvor får du 1milliard fra??? har du læst et sted at naturen kun kan være i balance hvis der er under en milliard mennesker? Det er DIG der tror der er et overbefolknings problem. Kan du gå lidt i detaljer med den der balance der ikke er der? Fordi jeg syntes jorden er helt fint i balance, bortset fra at der er mennesker der dræber andre mennesker, og der er en masse mennesker der er ligeglade med endnu flere mennesker der har det virkeligt dårligt, dårligere end i kan forestille jer.

mad: landmændene stopper IKKE lige pludselig med deres arbejde fordi folk ikke syntes naturen er vigtig, faktisk er jeg ret sikker på landmændene er ligeså liglade som os andre.

vand: det er over det hele og det kan renses lige meget hvor beskidt det er grunden til folk bitcher er at de ikke gider gi en 10'er for en liter. Så her er ingen undergang i sigte
sollys lige meget hvor overdrevet sygt du er ligeglad med solen og syntes den er totalt ligegyldig og intet OVERHOVEDET gør for at bevare den, vil den sku stadig blive ved med skinne, den skal vi slet ikke tænke på.
ilt: Man kan sagtens lave kunstigt ilt af vand og sikkert også på alle mulige andre mærkelige måder, så der er ikke lige pludselig 6milliarder der bliver kvalt af iltmangel...
fotosyntese: Hvor svært kan det være at dyrke nogle planter der er billioner af dem, om vi så gik systematisk igang med at udrydde alt grønt, ville vi ikke kunne udryde det. Så hvorfor i alverden skulle fotosyntesen udgøre den mindste miljø risiko. Det er ikke et potentielt miljøproblem, men en måde planter vokser og producerer ilt på!

Og hvis i stadig er totalt natur-fikserede kan jeg sige at der er folk der har levet i rummet langt væk fra alt natur, og klaret det helt fint.

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Fråder. styr dit sprog, bare fordi dine argumenter virker som det, behøver du ikke også lyde som et 2årigt barn!

back to topic: Hvordan deffinere du natur, er en plante en del af naturen? Er bakterier og microber en del af naturen og isåfald hvad er ikke en del af naturen?

Og for lige at få det på det rette, så bliver størstedelen af jordens ilt produceret via fotosyntese af alger i havet... og ja den balance kan godt stødes den forkerte vej med forkert kemi.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det har gud taget højde for måske sker, gud vil jo bare ha vi skal være lykkelige.

Dr-D ->Nu når jeg læser den igen kan jeg godt se sproget ikke er helt rent. men jeg blev bare sur da jeg hørte at der var en der foreslog at milliarder af mennesker skulle dø fordi han ikke syntes jorden er i balance.

venlig hilsen
Fråder

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det har gud taget højde for måske sker, gud vil jo bare ha vi skal være lykkelige.

Dr-D ->Nu når jeg læser den igen kan jeg godt se sproget ikke er helt rent. men jeg blev bare sur da jeg hørte at der var en der foreslog at milliarder af mennesker skulle dø fordi han ikke syntes jorden er i balance.

angående min definition af natur:
Man kan jo selvfølgelig sige alt organisk, men i det her tilfælde tænker jeg nok på natur som regnskov, jungle, skov savaner, vilde dyr osv. Det man normalt tænker på når man snakker om at "redde naturen".

venlig hilsen
Fråder

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]