Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 14:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ved organisk forståes carbonbaseret. Hvad tror du mennesker er lavet af?

Titel:
Medlem

Hvis din filosofi er, Fråder, at miljø er ligegyldigt, og at mennesker er vigtige, hvad så med de mennesker, der er afhængige af naturen? Hvad med de naturfolk, som stadig lever i regnskoven og den slags?

Noname, i stedet for at lade AIDS og SARS ordne overbefolkningen, så lad dog fedme og sukkersyge. Eller "lade" er måske ikke det helt rigtige ord, men knæp-knæp det.

Det er da nemt at ønske sig en Jord med under en millard mennesker, når det er negrene*, det går ud over.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
@Fråder: Har du snakket med Gud, siden du er så sikker på at han har foræret os jorden så vi kan være lykkelige?

Og hvis han har foræret os jorden, hvorfor har han gjort sådan, at alt har en begrænsning, således at hvis det bliver misbrugt, så går det ud over mennesker og dyr?

Og hvor skulle landmændende få deres mad fra, hvis de fucker jorden totalt op, så der ikke er en skid næring i lortet?

Dine teorier er simpelthen for idiotiske, undskyld jeg siger det. Jeg håber fandme ikke der er flere mennesker på denne planet med samme meninger som dig. Hvis du bare opfører dig som du vil (aka egoist) og smadrer jorden og naturen så vi "guder" kan have det godt, tror du så selv at det kommer til at gå godt for generationen efter dig, og generationen efter igen?

Jeg tvivler stærkt... jeg vil anbefale dig at læse lidt om biologi og demografi - for jeg er ked af at skuffe dig, men verden hænger desværre ikke sammen på den måde som den er skruet på oppe i dit hoved. Så enkelt er det ikke.

Titel:
Insane psychedelia user!

Har det her noget som helst med politik at gøre? :roll:

Argumenterne baserer sig på moder natur vs. guds vilje. I mine øjne er begge parter non-eksisterende, og har intet med politik at gøre.

Hvilken højere magt bag naturen gør at sygdomme som HIV og SARS opstår, er det ikke bare en uheldig (for os mennesker) evolution der har fundet sted hos nogle mikroorganismer? Hvordan kan naturen tage beslutninger?

At USA bliver ramt af naturkatastrofer har noget at gøre med deres geografiske lokation, ikke den politik de fører. Hvilken politik førte dinosaurerne siden at de skulle "straffes så hårdt"?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Moder Natur"-begrebet behøver nødvendigvis ikke betyde en eller anden form for metafysisk ånd. Det er sandsynligvis den biologiske drivkraft bag "naturen".En del argumenter tyder på at jorden er, og aldtid har været, selvjusterende. Idet den sørger for at bevare en form for ekvilibrium. Uanset hvor drastiske ændringer en hændelse eler en art påfører det samlede økosystem, lader det til at det altdis udbalanceres i det lange løb. Teorien hedder Gaia-tesen og der er en del spændende litteratur omkring det.

/New Age Flowerpower herfra! :wink:

Senest rettet af Halifaxxx 28 sep 2004 17:43, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nelson Muntz skrev:
At USA bliver ramt af naturkatastrofer har noget at gøre med deres geografiske lokation, ikke den politik de fører. Hvilken politik førte dinosaurerne siden at de skulle "straffes så hårdt"?

Jeg har aldrig sagt at det kun skal dreje sig om politik for at blive straffet. Det kan jo være at dinoerne var belastende for naturen på den måde, at de krævede for mange ressourcer. Måske er der en helt anden grund, eller en fjerde grund.

Min pointe er bare, at jeg tror på at jorden tager sig af sådan nogle ting, da den kan mærke negativitet, overbelastning, osv osv.

Nu ved jeg ikke hvordan din tankegang er rent åndeligt, men for mig giver det mening. Jeg, personligt, kan se nogle mønstre i det der sker omkring os. Jeg kan se en vis balance i tingene.

Jeg kan være enig med dig i, at gud er non-eksisterende, en menneskeskabt illusion... men at moder jord også er det, har jeg desværre meget svært ved at tro på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja jeg giver Ali ret. Det er ikke noget som kan måles eller vejes. Det er en teori som jeg støtter. Den ligner lidt Gaia-teorien igen :wink:

/Cope

Titel:
Relativistisk båthorn

Jeg vil bare lige sige omkring overbefolkning, at den nuværende menneskehed, med sin ca 6 millarder, bruger omkring 20 procent af jorden's samlede plante-produktion (til mad, brændsel, tøj osv)
Så må man selv afgøre om man synes det er udtryk for en overbefolkning eller ej :)

@fråder; Jeg er enig med dig i at dem der ta'r initiativ gør mere for verden end dem der ikke ta'r initiativ, men jeg tror ikke på ideen med at sende kondomer til afrika må jeg sige. Jeg synes istedet man bør sætte mere ind på forskning i at helbrede aids, eller en vaccine så man ikke ka' få det (og især når EU tilsyneladende forsvarer Utroskab med næb og klør, hehe.)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Der bliver i forvejen sendt masser af kondomer til det Afrikanske kontinent. Ydermere yder forskellige organisationer også undervisning omkring oplysning om AIDS og brugen af kondomer. Der gøres altså noget på området.

Desuden er Afrikas befolksningudvikling et større problem da dette medfører mere armod. Det virker ret egoistisk af forældrene at føde så mange børn til at brødføde sig selv, men det er en ond cirkel der startede tilbage i den sene middelalder med Spaniens og Portugals brug af Afrikanske slaver.

Just my 50 cent :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Johndeer skrev:
men det er en ond cirkel der startede tilbage i den sene middelalder med Spaniens og Portugals brug af Afrikanske slaver.

Ja de er grunden til at Afrikanerne ikke stoler på os i vesten.

Mht. kondomer så er der faktisk utroligt mange afrikanere som tror at kondomerne indeholder gift. Det skulle tilsyneladende være USA og vesten som prøver på at ydrytte afrikanerne ved at smøre gift i kondomerne. De er så uoplyste/uvidende og så hjernevasket troende og de ved så lidt om videnskaben at de går i fordærv derfor.
Det er sku synd, men også ret naivt at tro at vi vil dræbe dem.

Den mistro jeg snakker om, skyldes bla. historiens gang som Johndeer så udemærket påpegede :wink:

Min mening. ovenover nævnte jeg kun at jeg støtter Ali i hans teorier. Sorry Halifaxx havde ikke set du var med i snakken :wink:

/Karma

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
hmmm jeg syntes nu stadig de skal have lov at vade i kondomer bare læs de tal der står i starten af posten...

JEL-> Der er allerede bruget milliarder milliarder og atter milliarder på det forslag , jeg gider ikke gå i detaljer med mutations hastighed osv. det korte og det lange er at der er hverken vacsine eller kur lige rundt om hjørnet. Lad os dog i stedet bare bruge noget af en milliard på noget vi 100% ved er totalt effiktivt mod problemet.

Aliaarhus-> Jeg har faktisk haft mig en snak med gud på en 5-6g amazon for 4år siden 8)

Der er ingen begrænsninger her på jorden. Fortæl mig hvad for nogle begrænsninger der bliver misbrugt, så det går ud over mennesker og dyr.

Landmændene er totalt gode til deres job, hvorfor skulle de lige pludselig begynde at fucke up.

Anjin San-> De naturfolk du snakker om er dem der brænder regnskoven af for at dyrke marker i stedet. Ægte naturfolk skal du nok ikke regne med findes mere, de er ihvertfald ekstremt sjældne.

Halifaxx-> Lige præsis! Jorden er selvjusterenede og skal derfor nok klare flere 100milliarder mennesker :wink: Har i så lidt tiltro til Gaia, at i tror hun kun kan klare 1milliard mennesker????

Hvis det her var en boksekamp var i alle blevet slået i gulvet :twisted:

Grunden til jeg er så dejligt optimisk er at jeg mener dette univers kun er et af mange mange milliarder, dvs. der har faktisk været milliarder af tidligere beboede civilizerede planeter. Alt er taget højde for og der er tjek og styr på hele universet fra start til slut og fra den ene ende til den anden.

Himmelske hilsner
Fråder

Titel:
Junior medlem

Citat:
eg har faktisk haft mig en snak med gud på en 5-6g amazon for 4år siden Cool

Der er ingen begrænsninger her på jorden. Fortæl mig hvad for nogle begrænsninger der bliver misbrugt, så det går ud over mennesker og dyr.

Landmændene er totalt gode til deres job, hvorfor skulle de lige pludselig begynde at fucke up.

Ja okay, svært at argumentere med dig når du simpelthen har din viden direkte fra gud.............. :? :?

Måske skulle du høre en fyr der hedder Anima om han har brug for en lærling

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
De begrænsinger, der går ud over mennesker og dyr er feks fældning af regnskoven. Herved uddør dagligt flere dyrearter.
Hvad angår mennesker, så er Afrikas elendige og tørre jord et glimrende eksempel på, at der ikke er plads til så mange mennesker dernede! Hvis der kun var 1/10-del af befolkningen, så kunne de måske klare sig med de afgrøder, der kommer ud.

Og nej, Jordan kan ikke klare sig med 100mia mennesker, du trænger til at komme ud og se hvordan verden egentligt hænger sammen istedet for at tro du kan løse problemerne med kondomer i bunkevis.

Og hvis det her var en boksekamp, så var du allerede snublet over dine egne snørrebånd og lavet en KO på dig selv!

Dine argumenter holder ikke en meter...

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
aliaarhus skrev:
Nelson Muntz skrev:

Jeg har aldrig sagt at det kun skal dreje sig om politik for at blive straffet. Det kan jo være at dinoerne var belastende for naturen på den måde, at de krævede for mange ressourcer. Måske er der en helt anden grund, eller en fjerde grund.

Min pointe er bare, at jeg tror på at jorden tager sig af sådan nogle ting, da den kan mærke negativitet, overbelastning, osv osv.

Nu ved jeg ikke hvordan din tankegang er rent åndeligt, men for mig giver det mening. Jeg, personligt, kan se nogle mønstre i det der sker omkring os. Jeg kan se en vis balance i tingene.

Jeg kan være enig med dig i, at gud er non-eksisterende, en menneskeskabt illusion... men at moder jord også er det, har jeg desværre meget svært ved at tro på.

Ali, du gør jo Moder Jord til en guddommelig,intelligent enhed. Det er simpelthen religion det du kommer med dér. Og religion kan man ikke argumentere imod, da det ikke er afhængigt af rationalitet. Det er jo bare noget du tror.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Infected Cope skrev:
Johndeer skrev:
men det er en ond cirkel der startede tilbage i den sene middelalder med Spaniens og Portugals brug af Afrikanske slaver.

Ja de er grunden til at Afrikanerne ikke stoler på os i vesten.

ahem. Det var afrikanerne selv der begyndte at holde afrikanere som slaver,ikke europæere. Faktisk var europæerne ikke i stand til at tage særligt langt ind i Afrika, for de blev simpelthen syge. Derfor købte de i stedet slaver af de store afrikanske krigsstammer, der i øvrigt dannede et slavekartel for at presse prisen på slaver op.

AIDS-krisen har, lige som mange andre problemer i Afrika, noget at gøre med at afrikanere generelt ikke har en kultur for at tage ansvar for sig selv + det faktum at overtro stadig er utroligt udbredt. Det har intet med vesten at gøre at folk ikke gider at bruge kondomer, men at de i stedet tror at de kan få beskyttelse hos den lokale medicinmand f.eks. eller at de kan gå i seng med en 9-årig pige og få magisk beskyttelse på den måde. Og det er altså almindelige eksempler jeg nævner dér.

Problemet er simpelthen at det meste af kontinentet er beboet af en befolkning der ikke er i besiddelse af en moderne tankegang, hvilket bør være tydeligt for enhver der har læst lidt om afrikansk historie, politik og økonomi. Det er fandeme sørgeligt.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Halifaxxx skrev:
"Moder Natur"-begrebet behøver nødvendigvis ikke betyde en eller anden form for metafysisk ånd. Det er sandsynligvis den biologiske drivkraft bag "naturen".En del argumenter tyder på at jorden er, og aldtid har været, selvjusterende. Idet den sørger for at bevare en form for ekvilibrium. Uanset hvor drastiske ændringer en hændelse eler en art påfører det samlede økosystem, lader det til at det altdis udbalanceres i det lange løb. Teorien hedder Gaia-tesen og der er en del spændende litteratur omkring det.

Det er religion.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Ali-> Desværre kan jeg ikke huske hvad jeg snakkede med gud om, et eller andet med nu var jeg fri af dette univers og kunne rejse hvorhen jeg ville. Men det var meget skræmmende så det endte med jeg bare hoppede tilbage til det her univers, og vågnede op inde på volden :P

Det er totalt kedeligt at være i himlen.... prøv at forestille dig din aller vildeste største fantasi bliver opfyldt for mindre end et finger kinps. Prøv at forestil dig du har haft det sådan i milliarder af år.

Så er man altså parat til at spille med i et trippet spil hvor der er 6milliarder andre guder med :D

Man er ikke i himlen før man er klar over man er i himlen.

vi skal bare ikke lade os nare af at vi sidder i en virtual reality maskine, men det er en himmelsk VR maskine i himlen. ergo: vi er i himlen!
Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dankdawg skrev:
Halifaxxx skrev:

Det er religion.

Nej, det er en lille ting der hedder naturvidenskab. Der opstiller man teser som man søger at underbygge og belyse med fænomener fra den virkelige verden. Fu-tu-ristic!

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Halifaxxx skrev:
dankdawg skrev:
Halifaxxx skrev:

Det er religion.

Nej, det er en lille ting der hedder naturvidenskab. Der opstiller man teser som man søger at underbygge og belyse med fænomener fra den virkelige verden. Fu-tu-ristic!

Please,lad være med at tale ned til mig, du. Tak.

Gaia-tesen antager at jorden er et levende intelligent væsen. Noget der ikke er skyggen af bevis for. Lovelock og hans venner er godt nok videnskabsmænd, men det er religion de prædiker. Hvis jorden "regulerer sig selv", på den måde du beskriver, så handler Jorden med et formål og dette kan kun lade sig gøre hvis planeten er et intelligent væsen af en slags.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ikke nødvendigvis... Et økosystem kan godt være opretholdt af funktioner så avancerede at det for os ser ud som om der er tale om "intelligent liv". Men der behøver jo ikke at være noget formål andet end en naturlig opretholdelse af status quo. Noget man for øvrigt også finder inden for andre grene af naturvidenskaben. Det skal også lige understrege at når man taler om naturvidenskab er der ikke "bevis" for noget som helst. Det bygger alt sammen på antagelser og kvalificeret gætværk.

Det var for øvrigt heller ikke for at tale ned til dig. Var bare sådan lidt hyggeflabet for at få dig til at uddybe :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]