Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 aug 2025 14:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

dankdawg skrev:
ahem. Det var afrikanerne selv der begyndte at holde afrikanere som slaver,ikke europæere. Faktisk var europæerne ikke i stand til at tage særligt langt ind i Afrika, for de blev simpelthen syge. Derfor købte de i stedet slaver af de store afrikanske krigsstammer, der i øvrigt dannede et slavekartel for at presse prisen på slaver op.

Ja, det skal sikkert nok passe, men det er jo på ingen måde den almene opfattelse. Det er jo ikke alle, der ved ligeså meget som dig.

En ting er, hvad der faktisk skete, noget andet er, hvordan man husker det, og jeg er overbevist om, at Johndeer har ret i, at det, man husker, er europæernes slavehandel. Nogle anligger også den vinkel, at de sorte slavehandlere var uorganiserede opportunister (selv hvis de i virkeligheden dannede et slavekartel), mens de hvide var grumme udnyttere af disse opportunister. Sådan lærte jeg det i hvert fald mere eller mindre i skolen, om det så er aldrig så forkert. Historien er den løgn, vi er blevet enige om, eller hvordan det nu var, ham der fra ABBA* sagde det.

Fråder, hvorfra ved du, hvor sjældne "ægte" naturfolk er? Og selv hvis der kun er nogle få, vil du så forsvare, at ødelægge deres hjem, fordi miljøbeskyttelse er for tabere? Og selv ikke dem, der brænder skoven af, for at bruge dem som marker, kan overleve med olieforurenet vand. Din løsning er åbenbart at "rense" vandet, og det er sikkert både nemt og billigt* at få gang i.

http://www.hartford-hwp.com/archives/41/110.html

Hvis det her var en wrestling-kamp, var jeg lige blevet disket for at smadre dig i hovedet med en stol. (Plat at bruge en kampmetafor for en diskussion, i øvrigt)

Senest rettet af Strafferen 29 sep 2004 16:35, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Dankdawg: Er du helt sikker på det? Ved godt at Afrikanerne selv kørte store dele af slavehandelene og på den måde ødelagde blomstrende kulturer, men grunden hertil var vel tvang/nødvendighed som Europæerne pålagde dem. Altså simpel overlevelse, og derved blev Afrika det tilbagestående kontinent som det er idag. Eller hvad?

Desuden er grunden til Afrikas elendighed vel netop pga. deres ringe jorddyrkelse?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
dankdawg skrev:
Infected Cope skrev:
Johndeer skrev:
men det er en ond cirkel der startede tilbage i den sene middelalder med Spaniens og Portugals brug af Afrikanske slaver.

Just my 50 cent :P

Ja de er grunden til at Afrikanerne ikke stoler på os i vesten.

ahem. Det var afrikanerne selv der begyndte at holde afrikanere som slaver,ikke europæere. Faktisk var europæerne ikke i stand til at tage særligt langt ind i Afrika, for de blev simpelthen syge. Derfor købte de i stedet slaver af de store afrikanske krigsstammer, der i øvrigt dannede et slavekartel for at presse prisen på slaver op.

AIDS-krisen har, lige som mange andre problemer i Afrika, noget at gøre med at afrikanere generelt ikke har en kultur for at tage ansvar for sig selv + det faktum at overtro stadig er utroligt udbredt. Det har intet med vesten at gøre at folk ikke gider at bruge kondomer, men at de i stedet tror at de kan få beskyttelse hos den lokale medicinmand f.eks. eller at de kan gå i seng med en 9-årig pige og få magisk beskyttelse på den måde. Og det er altså almindelige eksempler jeg nævner dér.

Problemet er simpelthen at det meste af kontinentet er beboet af en befolkning der ikke er i besiddelse af en moderne tankegang, hvilket bør være tydeligt for enhver der har læst lidt om afrikansk historie, politik og økonomi. Det er fandeme sørgeligt.

Ja det er sørgeligt. Men det eksempel jeg nævner er altså noget jeg har fået fortalt af en "læger uden grænser" -medlem, så den del af min post om gift i kondomerne er ligeså sandfærdig som din post, men du kan have ret i det med slaverne, men de indfødte i Malawi (især) har en helt anden opfattelse af historiens gang :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
NONAME-> Jeg er egentlig temmelig kold over for hvor mange dyrearter der bliver udryddet, så længe de ikke udryder dem der smager godt =). Fortæl mig hvorfor det er så stor en pris at der bliver udryddet billearter, insektarter og andet klamt irriterende kryb dagligt. De eneste det virkeligt ville gå ud over hvis næsehorn og elefanter blev udryddet, er de journalister og biologer der tjener fedt på at studere dem. Og så selvfølgelig alle dem der bare ikke kan undvære elfenben og næsehornsben, og det ville jo være en katastofe. Jeg har selv været i en regnskov, og den er da flot nok, men tro mig det er eddermanme ikke noget menneskeheden går under af at undvære, så foretrækker jeg til hver en tid 100% de danske skove.

Og angående Afrika behøver vi sådan set bare at sende alt det kød og korn vi har tilovers ned til Afrika i stedet for bare at brænde det som alt andet affald. På længere sigt kan man jo bare bygge kæmpe irrigations og afsaltnings anlæg, og på den måde gøre f.eks Sahara til et kæmpe kæmpe landbrugs areal, men det ligger nok nogle år ude i fremtiden.

Læg mærke til at det kun er jordens største problem der kan løses med bunker af kondomer, alle de andre mange store problemer der er må gribes an på en anden måde.

Og JO jorden kan sagtens klare mange 100milliarder mennesker. Hvis man kan bo i flere etager så kan man eddermanme også sagtens dyrke og avle i flere etager, det kan bare ikke betale sig endnu, men det kan det på et tidspunkt.

Hvis det har var et spil ludo så har jeg lige slået alle dine brikker hjem :twisted:

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Medlem
Brugeravatar

anjin san-> Jeg så engang en udsendelse om det i fjernsynet, mener nok også jeg er stødt på det nogle gang i nogle af alle de mange årgang af lexikon og Illustreret videnskab jeg har læst gennem tiderne. De lavede en ekspedition der bare to dybt ind i den dybeste regnskov, og så var det en kæmpe sensation da de endelig stødte på en lille stamme. Totalt griner de fik en pakke tændstikker.

Hvorfor i alverden skulle der være olieforurening i det vand som dem der brænder skovene af drikker ????

Jeg syntes sådan set du skal tage en tur til regnskoven og leve der i bare en uge som ægte "naturfolk" gør, hvis du så bagefter stadig mener at de skal snydes for at mæske sig i luksus ligesom alle os andre bare fordi de bor i en skov, så kan vi diskutere.

Hvis det her var en druk konkurrence så lå du allerede og sov i dit eget bræk under bordet :twisted:

Venlig hilsen
Fråder

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg plejer ikke at gide bitche herinde, men, fråder jeg går ud fra at det du skriver nu ikke er udtryk for dine meninger men til ren provokation...!!?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
insektarter og andet klamt irriterende kryb dagligt. De eneste det virkeligt ville gå ud over hvis næsehorn og elefanter blev udryddet, er de journalister og biologer der tjener fedt på at studere dem. Og så selvfølgelig alle dem der bare ikke kan undvære elfenben og næsehornsben, og det ville jo være en katastofe. Jeg har selv været i en regnskov, og den er da flot nok, men tro mig det er eddermanme ikke noget menneskeheden går under af at undvære, så foretrækker jeg til hver en tid 100% de danske skove.

Så meget nonsens skal man fandeme lede længe efter!

NEJ vi kan ikke bare fælde regnskoven da landet pga tab af næringsalte bliver til ørken istedet.

NEJ man kan ikke bare afsalte ørken og lave det frodigt.

NEJ jorden kan ikke opretholde en bestand af 100 milliarder mennesker.

Citat:
gang i nogle af alle de mange årgang af lexikon og Illustreret videnskab jeg har læst gennem tiderne.

du har tydeligvis læst for meget illustreret videnskab JA! :roll:

Jeg har netop mistet den sidste respekt for dig, som jeg ellers plejer at bibeholde når de kommer med latterlige kommentarer...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@fråder

Læs lidt om fødekæden. Det lærer man om i 6 klasse, men det kan jo være du har glemt det i din søgen efter det perfekte samfund!

Titel:
Medlem

Fråder, har du aldrig hørt om pipelines?

Jeg opgiver at diskutere med dig. Hvis man vil have så kontroversielle meninger, synes jeg s'gu, at man er nødt til at have et minimum af viden omkring... ting.

Hvis det her var en diskussion, havde du lige blameret dig ved at snakke nonsens. *host*.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Johndeer skrev:
Dankdawg: Er du helt sikker på det? Ved godt at Afrikanerne selv kørte store dele af slavehandelene og på den måde ødelagde blomstrende kulturer, men grunden hertil var vel tvang/nødvendighed som Europæerne pålagde dem. Altså simpel overlevelse, og derved blev Afrika det tilbagestående kontinent som det er idag. Eller hvad?

Desuden er grunden til Afrikas elendighed vel netop pga. deres ringe jorddyrkelse?

Nej, slavehandelen var igang længe før europæerne kom til. Europæerne pålagde dem ikke noget som helst, de købte dem bare.

Grunden til Afrikas elendighed er at de ikke kan finde ud af noget som helst, deres regeringer er noget lort, der er ingen der gider at investere i deres lortekontinent fordi der ikke er nogen der kan beskytte investorers ejendomsret, arbejdskraften er dårlig ad helvede til, de fleste afrikanere kan ikke engang møde til tiden, der er hårdere handelsbarrierer imellem afrikanske lande end der er imellem afrika og EU,osv, osv, osv. Jeg kunne blive ved. At de er dårlige til at dyrke jorden er en forsvindende lille del af det. Læs Thomas Sowell's "Conquests and Cultures" for god info om Afrika.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Halifaxxx skrev:
Ikke nødvendigvis... Et økosystem kan godt være opretholdt af funktioner så avancerede at det for os ser ud som om der er tale om "intelligent liv". Men der behøver jo ikke at være noget formål andet end en naturlig opretholdelse af status quo. Noget man for øvrigt også finder inden for andre grene af naturvidenskaben. Det skal også lige understrege at når man taler om naturvidenskab er der ikke "bevis" for noget som helst. Det bygger alt sammen på antagelser og kvalificeret gætværk.

I dette tilfælde ukvalificeret gætværk.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Uddyb...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er bare kristen:
side et i den gode gamle bibel:
v28 Og Gud velsignede dem og sagde til dem: »Bliv frugtbare og talrige, opfyld jorden, og underlæg jer den; hersk over havets fisk, himlens fugle og alle dyr, der rører sig på jorden!« v29 Gud sagde: »Nu giver jeg jer alle planter, der sætter frø, på hele jorden og alle træer, der bærer frugt med kerne. Dem skal I have til føde.

Men det er i orden i har nogle fuck up holdninger, for i har fået en fuck up opdragelse i en fucked up verden, der bare har været fucked up hele jeres liv.

i kan ligeså godt begynde at hamste langtidsholdbare mad smøger, hash osv.

Venlig hilsen
Buddha nummer 5

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Citat:
Det skal også lige understrege at når man taler om naturvidenskab er der ikke "bevis" for noget som helst. Det bygger alt sammen på antagelser og kvalificeret gætværk.

Øhhh, wtf snakker du om?! Meget i naturvidenskaben kan bevises... Mange af de logiske antagelser man før baserede sine teorier på, er blevet bevist i dag.

Fråder > Jeg er ked af at sige det, men du er altså rablende gal... Du er ikke messias, du er ca. den 3. på boardet der tror han er det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Fenriz skrev:
Meget i naturvidenskaben kan bevises... Mange af de logiske antagelser man før baserede sine teorier på, er blevet bevist i dag.

Det er vist en gang ordkløveri. Jeg tror hali mener at man aldrig med 100% sikkerhed kan sige at en påstand er uigendrivelig sand, uanset hvor mange ting der tyder på at det er sådan det hænger sammen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ej altså! nu synes jeg igen at i er lidt hårde i munden :? Men det er måske en attitude der er meningen vi skal have her på psychedelia eller? hehe der er altså for meget hønsegård over nogle af de posts der bliver smidt efterhånden :!:

Gode diskutioner er sjældent dem der ligner skænderier :wink:

/karma

Titel:
Insane psychedelia user!

Gode diskussioner baserer sig på gode argumenter?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 57 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]