Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey alle sammen jeg er helt ny inden for det her med svampe..
Så jeg ville lige høre om det ikke er ved at tid til det??

og hvor mange skal jeg skal jeg æde første gang??

Titel:
Junior medlem

Jo, det er i den grad ved at være tid, som du kan se i denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... highlight=

For mere viden om svampe-dosis og meget andet:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml
http://www.mushroom.dk

enjoy ^_^

Senest rettet af Zakarias 02 nov 2011 13:51, rettet i alt 1 gang.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Tom's skrev:
Hey alle sammen jeg er helt ny inden for det her med svampe..
Så jeg ville lige høre om det ikke er ved at tid til det??

og hvor mange skal jeg skal jeg æde første gang??

En typisk dose ligger mellem 15-20 SN. Har du ædt svampe før, eller har du erfaringer med andre psykedelika?

Brug evt. søgemaskinen her: http://www.psychedelia.dk/forum/search.php

Og kig lidt længere nede ad svampeforumet. Det er meget diskuteret her for tiden.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg spiste 2,5 gr. mexicanske uden den store virkning. De blev tygget grundigt i omkring 15 minutter og slugt. Var påvirket, men slet ikke så slemt ramt som min kammerat. Skal jeg prøve en højere dosis, f.eks. 40 SN, eller har i andre gode råd?

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Johndeer skrev:
Jeg spiste 2,5 gr. mexicanske uden den store virkning. De blev tygget grundigt i omkring 15 minutter og slugt. Var påvirket, men slet ikke så slemt ramt som min kammerat. Skal jeg prøve en højere dosis, f.eks. 40 SN, eller har i andre gode råd?

Har du spist SN før? Og hvad lå doserne på?

Hvis det stod til mig, ville jeg starte ud med 20 stk. SN er en anelse stærkere end mexicanske, og 40stk er en pæn del :)

Jeg har en ret heftig tolerance overfor svampe, og jeg plejer at spise 5-6g mexier for at få en ordentligt effekt. Men med SN plejer jeg at droppe 30stk ned.

Så ud fra min egen erfaring, vil jeg anbefale dig at lægge ud med 20 - du kan altid redosere eller prøve med højere dosis en anden gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Årh hva'... 40 stk. går nu nok osse an - synes jeg.

Jeg har den filosofi, at man ligeså godt kan ta' en ordentlig omgang, når man nu alligevel skal ha' svampe: Jeg synes der er for meget mindfuck og for lidt jeg-opløsning på de små doser. Det kender jeg andre der også oplever.

Men det er da klart, at man nok helst skal have en smule erfaring med psykedelika - og så er det selvfølgelig også et spørgsmål om hvad man vil opnå, hvor man tager dem osv. Der er jo nogle der tager meget små mængder syre for at bruge det kreativt snarere end rekreativt. Men det er jo syre og ikke svampe. For den rene spirituelle oplevelse med ego-død og enhed med universet, vil jeg da foreslå en høj dosis.

Selfølgelig skal man lige tænke sig om først, og gerne have det planlagt. På et hovsa upsadassa nu-tog-jeg-ligepludseli-et-impulsivt-spontant trip, er det nok ikke så godt!?

Og ellers godt at se du er tilbage på boardet Ali! Jeg er ikke på så ofte, så jeg ved ikke hvornår du meldte din tilbagekomst, men jeg husker da du skrev, at du ville trække dig tilbage. Så velkommen tilbage!

Og velkommen til boardet som ny bruger, Tom's

--

Titel:
Junior medlem

Nej, har ikke prøvet SN før, men troede godt det måske kunne overføres da de jo begge indeholder psylocybin.

Jeg vil ud at lede snart, og så vil jeg prøve med 20-25 stk. i ferien.

Tak for hjælpen!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
- uanset hvor meget man har lyst til "ego-død" og alle de andre pseudo-romantiske fremstillinger af svampetrippet man går og fylder sit hoved med, finder jeg det dybt uansvarligt at anbefale en newbee at spise mere end 20-30 frugtlegemer. Chancen får at du går planken ud og finder dig selv i en situation, hvor du ikke længere selv er klar over at det "kun er et trip" og ej heller længere er herre over sin situation, er for stor.

Svampene åbner dører, man ikke selv nødvendigvis er i stand til at lukke.

- så mit råd må være, at spise lidt ekstra 1-2 timer efter første indtagelse, hvis man føler sig klar til det. Det er jo også de færreste, som starter ud med at sprøjte 95% alkohol i armen på blå mandag...

(excuse me for going partly off-topic...)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
GeckoMan skrev:
(excuse me for going partly off-topic...)

Det indlæg var omend ikke nødvendigt men meget passende til denne tråd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Altså man må vel forvente at folk har læst i leksikonet omkring set og setting og fordele ved at havde en tripsitter eller lign den/de første gange man tripper.... Personligt vil jeg ikke længere lade folk trippe på et stof alene første gang, eller som f.eks da en ven der er asetroende spurgte mig om vi ikke skulle tage på en ordenlig mængde fluesvampe d. 21 /12 ude i en skov og helst om natten i snevejr... Han har aldrig prøvet andet end hash og ethanol... Nej i mine øjne er den slags dumt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]