Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 00:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej...

jeg spørger sikkert dumt, men hvad kan egentligt ryges på en hash plante????

Bær venligts over med mig, jeg har ikke så meget forstand på det :oops:

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Topskudene kan ryges...Det andet kan også ryges, men det giver vist sjældent nogen nævneværdig effekt.

-Psyko

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Det ska siges at her for et par uger siden var jeg løbet tør for pot og havde bare grene tilbage. Jeg tog et par store grene og mixede med meget besvær og mixede tobak i. Jeg fik en nogenlunde high af det der dog ikke kunne mærkes særligt kraftigt men var en go hjælp til at sove :)

Hvis du har ekstreme mængder pot og dvs. mange mange grene og andet end topskud kan jeg osse anbefale af lave nol af det.

Senest rettet af Optimus Crime 05 okt 2004 16:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

ved ikke hvor kendt du er inden for faget..
Men jeg vil da foreslå (afhængig af din mængde planter), at tage mange af de øverste blade af inkl nogen af de mindre fra trim ved skudene, og laver nol på dem.. Dette kan selvfølgelig ikke betale sig hvis du har 25-30 planter med fine skud, med mindre du er nol typpen..

Men for at vide hvordan det smager, kan du prøve at ryge de helt store blade inkl noget af stilken på planten.. så ved du ihvertfald hvad du helst skal undgå at få frem i din plante

Titel:
Junior medlem

Ok...

Hvad med bladene? Har hørt at de bare skal køres igennem en persille hakker og så kan de også ryges...

Hvor mange topskud kommer der typisk på en plante

Titel:
Dedikeret medlem

topskud kommer meget forskelligt.. der er stort set skud over hele stammen hvor den forgrener sig.. Størst bliver de dog i toppen af planten (øverst) på den originale stamme.. sidegrene kan også lave gode topskud, men de bliver sjældent ligeså store som hoved-stammens skud vil.

Og ja det er jo en idé at hakke det man har planer for at ryge.. først og fremmest brænder det bedre, nemmere at få ordentlig flow med.. Men vælg ikke bladende.. det vil blot være spild, hold dig til skudene

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

hmm for få dage siden røg jeg da hakkede blade og det gjorde mig sindsygt skæv (og jeg ryger ellers hverdag så der ska en del til).
Det var dog en kæmpe joint med de rene blade, intet tobak.

Men det kommer vel osse an på kvaliteten af ens planter

Titel:
Dedikeret medlem

og hvorvidt du tager de helt store bærreblade fra stammen, eller bare dem omkring skudene..

Synes bare selv det slet ikke kan betale sig at ryge bladene, udelukkende af den ulækre smag.. Hellere et sødligt duftende skunk skud 8)

men til mad kan trimmet blade fra skudene da godt gå an

Titel:
Dette er et topskud and en krydsning af G13 x Hash Plant x Bubblegum og det er det du ryger af en cannabis plants, vil lige pointere ThirdEyeFloond smarte bemærkning. Fortæld da knlgten det rette navn istedet for bare kun at spille smart, men der er en Sort der heder Hash plant og den er ikke speciel sjælen.

Man fjerner de største blade og klipper spitterne af resten så det tørrer hurtigere, men du vil ikke klippe for meget af dem af for der skulde gerne side en masse krystaler på de små blade og der er enlig krystalerne du vil ryge.

Billede

Dette topskud er dog ikke høst klar endnu på dette billede.

MVH
Piercer

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
@Piercer
Tjah, med fare for at spille smart så fandt jeg ingen grund til at belære knægten, da jeg havde noteret mig at han havde startet tråden i 'Cannabis dyrkning'. ;)

Mit lille opstød skyldes såmænd bare at jeg har hørt pot-planter fejlbetegnet som hashplanter mange gange. Jeg er bekendt med sorten 'Hash plant' men har bare en hunch om at det ikke er det T-Dog mener.

Smart ass out

Titel:
Junior medlem

Da jeg skrev hash plante, mente jeg egentlig bare en cannabis plante i almindelighed, jeg mente ikke nogen bestemt sort eller noget.

Men i skal have tak for alle svarene...

Jeg tror jeg skal have købt mig, Hampdyrkernes håndbog, den må da også kunne hjælpe en hel del...

Titel:
Junior medlem

Kan man lave nol af bladene???

Titel:
Dedikeret medlem

du kan lave nol af det hele, pånær rødder og frø da deres thc indhold er ret så minimalt :wink:

Titel:
Hampdyrkernes håndbog er noget gammelt hippi crap, jeg har nu ikke læst den fra ende til anden da jeg ved at læse anbefalet kapitler osv. kunne se det er noget gamel bras. Du får ca lige så meget ud af den som du får ved at lytte til en gammel hippie der har dyrket de samme frø i 25 år og tror det er sundt ikke at tilføre nye gener, fordi det her pot gjorde ham skæv i 1965.

Min anbefaling er at kigge på http://www.overgrow.com eller http://www.cannabisworld.com Jeg støtter personligt ikke DCF mere, pga der er kommet en dumbass admin der ind som ikke engang har grow erfaring eller nogen speciel cannabis og computer viden. Han har røget sig selv i smader og det er åbenbart den eneste kvalifikation han har ud over at lyve og banne folk der siger ham imod, de fleste seriøse dyrkere er mere eller mindre på vej ud af DCF sådan som jeg har forstået det. Der sker ikke rigtig noget der inde mere, andet end i kaffe kluben hvor de snakker om hvor synd det er for dem at de har det dårligt eller at det er forbudt at ryge hash og dyrke cannabis. Altså det er mere eller mindre whiners der er tilbage, sammen med en masse noobs der heller ikke ved noget om dyrkning. De har CF's grow guide (christian florastan) og den er værd at bruge tid på, men ellers sker der ikke meget "nyt" på dcf.

Så fat mod og læs de 2 forumer der er nævnt på engelsk og så bare klø på, er der så noget man virkelig ikke fatter er i jo velkommen til at fyre spørsmål af både her og på OG og CW - men OG har den største Grow FAQ som jeg personligt stadig ofte slåt op i.

MVH
Piercer :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
jeg vil lige minde folk om at hvis i ikke gider at ryge de sidste usle rester, så giv det til en der vil eller spar lidt penge på madlavningbudgettet, hamp både mætter og smager godt, desvære har jeg ikke selv haft held med dyrkning (nok fordi jeg lagde alt for lidt arbejde i det) så derfor har friskt hamp været lidt af en mangelvarer i mit hood..

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Dybvad
lav dig noget cannabis smør. det kan bruges til meget mad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]