Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

jeg går her og tænker lidt på at købe 10 hawaian baby woodrose frø fra Ethno men så hører jeg at de fører en del upotent lort for tiden så er det værd at kaste 100kr efter ethno??

Og jeg er jo så pisse doven at jeg ikke gider lave et xtract bare for at slippe for mavebesvær... men er effekten bedre hvis jeg laver et xtract??

Dette er sikkert blevet diskuteret og en prof. googler kunne ha googlet sig til det men jeg har ikke lige kunne finde noget

Og i hvor lang tid skal jeg forsøge at holde det inden jeg kaster det op? Altså frøene

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Det virker ikke "bedre" bare fordi du ekstrakterer LSA'en fra frøene. Du kan bare mærke det bedre da giften er sorteret fra og derfor ingen smerter der forhindrer dig i at nyde LSA'en fuldt ud.

Hold det inde så længe du overhovedet orker. Så skulle der nok kunne kommer en virkning! Ca. en halv time-en time skulle være nok tid.
Jeg brækker mig altid først en-to timer efter indtagelsen. Så du får den fulde virkning lige meget hvad hvis din krop er indrettet som min :wink:

ps. det er jo ulovligt at ekstraktere :shock: ...surprice... :lol:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De omtalte frø fra Ethnoplanet er for nyligt blevet diskuteret...

...det samme er det juridiske spørgsmål vedr. LSA's legale status (som i øvrigt er fuldt lovligt).

utfse :!:

Titel:
Dedikeret medlem

spørgsmålet er om det er værd at ødelægge sit trip, pga. man er for "doven" til at knuse og ligge nogen frø i sprit. et par dage før indtagelse

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Cannibal Cannabinoland
Hmm... ved godt indlægget er gammelt men...
Det har ikke noget at gøre med om man er doven...
det eneste man skal gøre er at knuse sin dosis frø godt og lægge dem i en halv liter vand natten over eller dagen igennem.. derefter sies "mushen" fra og smides ud. tag et glas og fyld udtrækket i og bland op med noget fun saftevand.

hmm... lidt ironisk egentlig.. men weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg vil anbefale at man også sluger de knuste frø når man drikker vandet. Det er langt fra alle alkaloiderne der trækker ud hvis du bare bruger vand.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg troede kun at den slags ekstraktion virkede med Rivea frø.
Jeg har prøvet det med rivea frø, men der gjorde jeg det som halifax anbefaler.
Men der er det ikke meningen at giften fra HWBR frøene skulle forsvinde? Kan ikke helt tro at giften bare sådan forsvinder fordi de knuste frø kommer i vand :?

/Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det gør det heller ikke. Det er sådan de indtages hvis giften ikke er noget problem.

Ønsker man derimod et renere produkt, fjernes giftstofferne med et upolært opløsningsmiddel hvorefter ergolinerne ekstraheres med ethanol.

/karma!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Cannibal Cannabinoland
Hmm... jeg ved godt at det ikke er alle alkaloiderne der kommer med men jeg mener ikke at der kommer særligt meget af giften med da det jo er upolært. derfor skal det også være i kold vandlage så der opløses endnu mindre af det. Hmm... kom egentlig til at tænke på om man ikke med fordel kunne komme lidt citronsyre i for at gøre opløsningen sur så man for mere af de sjove ting med ud? jeg har både prøvet at knuse frøene og trække giften ud med en upolær væske og spise frøene. men det fik jeg det rigtigt dårligt af. prøvede det et par gange. så prøvede jeg det med den kolde vandlage og fik det overhovedet ikke dårligt. og som et plus smagte det heller ikke dårligt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvad er den gift for noget? Det ville være rart at få den identificeret. Ud fra bivirkningerne (har selv oplevet dem, MEGET ubehageligt) kunne man måske antage at det drejede sig om et ergot alkaloid - det er vel også det mest sandsynlige - eller hvad?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Terence McKenna nævner en gift der hedder Estacumaron (eller hvordan det nu staves) i MG frø. Kunne det ikke også findes i HBWR måske? Men jo Ash. Mener også det er et ergot.

/cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Her er én mening: http://www.iamshaman.com/hbwr/hbwrmyths.htm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]