Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg tror, det er i American Beauty, hvor spacey-Kevin køber noget weed, der er garanteret noia-frit. Er det realistisk? Jeg ved godt, at sativa-intensive skunk-arter kan gøre een høj og lalleglad, så man vælter rundt på sin skole og griner af de andre elever, hvor man under påvirkning af standard-hash ville have været mere stenet og sikkert haft noia på over de ikke-skæve klassekolleger. Alligevel er jeg i tvivl om, hvorvidt den høje tilstand garanterer, at man ikke får noia. Jeg har eksempelvis personligt prøvet, at få en meget ubehagelig neder på under påvirkning af skunk.

Ps. En bajer til den første, der skriver, at det jo ikke kan garanteres 100%, at man ikke får noia under sativa-påvirkning*.

Titel:
Insane psychedelia user!

Der er visse cannabinoider, der skulle give en øget paranoid effekt og som skulle være bortavlet i specielle typer skunk (specielt sativa skunk). Det er ikke usandsynligt at man har fundet hvilke gener i planten, der står for dannelsen af disse cannabinoider og derefter fjernet dem, men om man kan få, som Ricky kalder det i American Beauty "a complete mellow high", ved jeg ikke om overhovedet er muligt ved at ændre på plantens genetiske egenskaber.

Jeg tror rusoplevelsen med hash varierer fra person til person og jeg tror for det meste ikke paranoia o.lign. handler om selve stoffet, men om personens reaktion på selve rusvirkningen, som kan udvise sig i form af angstanfald og paranoia. Til trods for det synes jeg godt man kan mærke forskel på når man har røget sativa og indica, hvad angår den paranoide tilstand. På indica bliver man mere tåget og stenet mens på sativa er man mere fjollet og får en dejlig nærmest euforiserende virkning, hvilket jeg tror har en del at sige om hvordan man ellers reagerer på rusvirkningen.

Senest rettet af erusaerT 29 okt 2004 15:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ren sativa er vel mere noia fremkaldende end stener (couchlock) indica. Det er ihvertfald min mening. Bum

:P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
tror ikke på det... svagt sind = noia! noia kan sagtens komme, men er som regel (altid) til at kontrolere, da man jo er klar over at der er en grund til at man har det som man har det = indtaget noget :twisted:

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

jeg har hørt at der i G13 er fjernet det der giver en noia. Men har desværre ikke kunne få noget så ka intet sige om det

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Edit: Tåge-snak.

Senest rettet af munit 12 nov 2004 18:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Selvom hvilket stof der er tale om også har noget at sige. Så tror jeg det mest af alt afhænger af ens personlighed, frem for hvilket stof man tager, om man får "noia" på eller ej. Det er MEGET forskelligt fra person til person.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg tror at hvis man er vant til den efekt hash giver, og man får at vide at det man ryger er speciel hash der ikke giver Noia og tror på det. Ja så er der nok væsentlig større sandsynlighed for, at det ikke gør. :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Udfra mit kendskab til cannabis-sorter (strains), så skulle Black Domina være noget nær den reneste indicaplante man kan opdrive. Uden at kunne give noget svar på om der virkeligt findes en type cannabis, der ikke kan give paranoia, så vil dette være mit gæt på, at hvis der gør, så må det være Black Domina. Jeg mener det er Sensi Seeds der fører den. Hvis du til gengæld opsøger paranoia, så er det Nevilles Haze du vil have ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]