Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 23:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Svampehøst
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Hej med jer! Nu er svampesæsonen jo nær - og det kunne da være ret sjovt, at se om man kunne finde nogle selv, til de lange kolde vinteraftener! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg har afsøgt forummet med TFSE, men har ikke fundet tilfredsstillende svar..

Mine spørgsmål ang. høsten, er som følger:
1) Hvornår er sæsonen/høsttiden?
- Nogen siger, efter første nattefrost, andre siger sen august til oktober. Hvad er sandheden?
2) Hvordan kender man skidt fra kanel?
- Svampe kan give nogle ret hyggelige forgiftninger, hvis man propper nogle giftige af slagsen i sig, så jeg er naturligvis(!) interesseret i, at kunne genkende psilocybin svampene ude i felten. Hjælp?
3) Hvor finder man dem?
- Jeg hører, at et sted hvor der har gået køer, får(?) m.m. og græsset om sommeren, er ideelt - er det alt der kræves? Et sted omkring en mose med omkringliggende græs eng, kunne vel også regnes for givtigt?

Håber, I gider svare mig og alle de andre, der gerne vil bruge et par timer på at forøge de fremtidige tripmuligheder. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 18 2003: Besked ændret af: skambidt ]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
http://www.mushroom.dk/svampe/info.html som jeg skrev i en anden post [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Der står svaret på spørgsmål 2 og 3.

Spørgsmål nr 1: Jeg ville tro det er mellem oktober og november. Det har jeg i hvertfald skrevet i min kalender [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Men jeg mener også, at der er folk der allerede har fundet noget nu... jeg ved ikke om det er løgn [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] og det med nattefrost aner jeg ikke... har kun hørt det et par gange før [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> 1) Hvornår er sæsonen/høsttiden?
- Nogen siger, efter første nattefrost, andre siger sen august til oktober. Hvad er sandheden? <HR></BLOCKQUOTE>
Ovenstående blev faktisk aldrig besvaret - og ja...hvis det er nu er det nu, men det ville være meget rart lige at vide om det så er nu, jeg skal ud og lede! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

jeg vil lige state med og sige bare rolig der går lige lidt i nu .det er muligt og finde nu .men det er måske 1 elle 2 også er man sku heldig....
ps finde lige info har ikkke de link jeg normal har firdi det er en ny comp.så det kan være en komme før mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]....

jeg vil lige state med og sige bare rolig der går lige lidt i nu .det er muligt og finde nu .men det er måske 1 elle 2 også er man sku heldig....
ps finde lige info har ikkke de link jeg normal har firdi det er en ny comp.så det kan være en komme før mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]....

Medlem

Hvornår plejer man at sige at det er sæson?
Oktober til november, eller hvad?

- Og hvad med den dér mystiske 1. nattefrost? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
(:

Senest rettet af DyrMedBønner 26 apr 2007 11:40, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Madpilot: UTFSE!
Spørgsmålet er blevet stillet og besvaret mange gange - og søgemaskinen er din ven.

Junior medlem

Mig og Madpilot var lige ude for sjovt og lede, men fandt ikke en skid andet end et par tyre..
Så tror bare vi venter en måneds tid endnu.

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Madpilot:
Hvor mange tørrede svampe skal der til 1 gram? er det mest "økonomisk" at tørre dem? det indtryk har jeg ihvertfald fået.
På forhånd tak
<HR></BLOCKQUOTE>

Det afhænger af mange ting: størrelsen (højde, tykkelse) osv. Og så selvfølgelig hvad for en art det er. Jeg åd ca 9-10 mexicanske svampe for ikke så længe siden, og det skulle svare til godt 1,5g

Og jeg ved ikke helt hvad du mener med økonomisk. Friske svampe vejer meget mere, men du skal stadig spise samme mængde (ikke vægtmæssigt) for at opnå samme niveau. Så om du køber 20 tørrede svampe eller 20 friske, har ingen betydning, sålænge du har den samme mængde.

[ 03 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
Jeg åd ca 9-10 mexicanske svampe for ikke så længe siden, og det skulle svare til godt 1,5g<HR></BLOCKQUOTE>

9-10 svarer til ca 1,5 gram?
De gange jeg har spist mexier (kun hvis jeg ikke kan få fat i andre svampe) har 1 svamp da ca. vejet 1 gram eller der omkring...

VH Jonas!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Muscle: Ja, dem Ali har fået var vist fra en meget snoldet omgang... Ikke destomindre ganske effektive!
De Mexier jeg har stiftet bekendtskab med har flere gange vejet over to gram stykket!

Medlem

Torx: Okay, noget kunne tyde på at vi skal have lidt mere efterårsvejr, inden vi rigtig kan få gang i svampejagten. [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]
Det kan vi så se frem til...

Hvad vægt angår, så er det helt off topic, men man kan ikke sige andet end at det varierer meget. Jeg har nogle mexikanske, som (tørrede) er ret små - og på ingen måde vejer et gram hver...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af aliaarhus:
Det afhænger af mange ting: størrelsen (højde, tykkelse) osv. Og så selvfølgelig hvad for en art det er. Jeg åd ca 9-10 mexicanske svampe for ikke så længe siden, og det skulle svare til godt 1,5g

Og jeg ved ikke helt hvad du mener med økonomisk. Friske svampe vejer meget mere, men du skal stadig spise samme mængde (ikke vægtmæssigt) for at opnå samme niveau. Så om du køber 20 tørrede svampe eller 20 friske, har ingen betydning, sålænge du har den samme mængde.

[ 03 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]
<HR></BLOCKQUOTE>

ok ali det var det jeg mente [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

ok hej, besked slettet. NM. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

[ 05 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem

Jeg så "Lægens Bord" i aftes, og som gæst i programmet var der en eller anden professor, som sagde at der pga. vejret osv. var masser af svampe for tiden. Jeg går ud fra, at det også inkluderer psilocybin svampe - derfor dette post. Så NU er det snart høsttid! (eller det er vel faktisk nu, så bare drop det der 'næsten').
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_redface.gif[/img]

Hvilket 'næsten'?! Hahaaha, jeg er så stiv, at jeg bare dropper det her edit lort....
Overbærenhed, pleeeeaaaase!
rm -fr /

[ 12 September 200

I'm DRUNK!
3: Besked ændret af: skambidt ]

[ 12 September 2003: Besked ændret af: skambidt ]

[ 12 September 2003: Besked ændret af: skambidt ]

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg var til fodboldtræningen her i torsdags... omkring 19-tiden. Jeg har ALDRIG set så mange fucking svampe på en fodboldbane. Jeg var så overrasket over dette syn, at jeg straks tog min telefon frem og skrev hvad jeg lige havde set, til Fenriz. Overalt hvor man gik var der svampe - nogle steder mere hyppigt fremkommende end andre steder, men de er der i læssevis.

Det var ikke lige spids nøgenhat, men set fra mine øjne, så ser det MEGET godt ud i år.

[ 13 September 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jubiii...!! Kan ikke vente... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

ja her sidste på månde kan man nok godt begynde. men der går nok lidt før det blive rigtig godt....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Lige mine ord trold - har også fundet lidt men synes det stadig er meget tørt og varmt Indian Summer - har altid haft bedst held på sjælland i okt md. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]