Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 17:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har for et par dage siden investeret i en portion Cebil frø (Anadenanthera colubrina) fra Ethnoplanet.
Men jeg må indrømme at jeg ikke er alt for meget for at lave yopo snuset, mest fordi jeg mangler Limestone/kalkstenen til optagelsen. Men også på grund af den omdiskuterede smerte det skulle forvolde...

Jeg læste omkring Cebil inde på Erowid og faldt over denne raport http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=25985
hvor gutten forklare at han fik fuld effekt, ved rygning...

Jeg har så netop forsøgt mig med denne metode og jeg har stærkt på fornemmelsen at det skulle virke... Jeg knuste 5-6 frø, så godt jeg nu kunne uden en kaffekværn og blandede det derefter med en potion Wild Dagga i samme forhold som i rapporten 1:4. Puttede derefter omkring 1 gram i min merskumspibe og gik udenfor med et tæppe og et par stearinlys. Jeg satte mig først godt til rette og små mediterede lidt for at forbederede mig, i tilfælde af at det skulle blive en vild oplevelse.
Sætter piben til munden og begynder forsigtigt at fyre op uden at flammen rammer mixet for meget... Tager først et lille hvæs, uden nogen effekt overhovedet. Tager derefter 3 gode lunger hvor røgen blev holdt inde i lang tid nok, til at det hele var blevet optaget. Få sekunder efter kan jeg mærke en MEGET underlig og intens, næsten ubehagelig, varme/energi stige fra midten af min rygsøjle hurtigt op mod mit hovede. I samme sekund som denne varme/energi rammer mit hovede, får jeg en ubehagelig kvalme og hele mit hovede begynder at snurre rundt...
Jeg er desværre ret følsom hvad angår min mave, så mister koncentrationen og fortryder dette forsøg. Efter at "energien" er forsvundet og kvalmen væk, ca. 2-3 min. efter, sidder jeg tilbage meget klar i hovedet med et sløret men samtidigt utroligt skabt syn (svært at forklare) Og det var sådan set det eneste...

Jeg prøvede igen senere på aftenen, igen uden for men med Lucid Dreams (August 2004) kørende i ryggen (dejligt set!)
Det samme skete, VOLDSOM varme der blæser intenst op i mit baghovede og rammer hjernechakraet, efterfulgt af en meget underlig/ubehagelig følelse i kroppen og kvalme... Men denne gang fik jeg (måske) mindrere visuals. Så et par lysstreger i kanten af mit synsfelt på himmelen som mest af alt mindede om kometer, men det var så overskyet... Havde det med at opfange bevægelser ret hurtigt og tog mig selv flere gange i at stirre på dvs. ting. Ellers ikke noget specielt.
Ca. en halv time senere følte jeg mig ret træt psykisk og opgav at forsøge igen med en større dose.

Jeg skriver dette især fordi det virker som om, at der er meget få der har prøvet disse frø og stort set ingen med rygning...

Hvis nogle skulle have erfaring med disse frø, især ved rygning er jeg meget interresseret i at høre om jeres oplevelser! Jeg håber på at få tid til et ordenligt forsøg i løbet af ugen, så jeg kan få lavet en rapport...
Er også lidt nysgerrig hvad angår holdbarheden af disse frø og bedste opbevaringsmåde, da jeg skal ud og sejle på en coaster i en månedstid.

Hvis nogle har haft tålmodighed til at læse så langt her, vil jeg på forhånd sige tak og håbe at der er nogle har noget at sige om disse frø :D

Titel:
Junior medlem

Jeg har gentagende gange lavet yoposnus, uden at bruge kalksten eller lignende.

Fidusen ligger i at gøre det basisk med Natriumhydroxid (Kaustisk Soda)

Ovennævnte base gør ubehaget med smerte til noget man skal lede efter, desuden virker det som om at effekten er voldsommere end med kalk - dog uden at det er noget jeg kan bevise.

Workflow:
du tager 4 frø og smider dem på en tør pande (Forvarmet), lader dem svulme op (De popper sjældent)
De skal straks tages af når de er svulmet op, og må ikke få lov at at ligge for så bliver de brændte.

Straks efter at du har taget dem af taget du fat i begge ender og "vrider" frøet, imod hinanden - derved flækker skalden og kan tages af, hele den brune skal fjernes.

Når alle 4 frø er afskallet, lader du dem ligge og køle - dette gør at de blive fuldstændigt sprøde i forhold til den gummiagtige konsistens de har i varm tilstand.

Nå er det tid til at knuse dem til et så fint pulver som muligt, personligt benytter jeg en morter - den er blot vigtigt at vi snakker støv fint materiale!

til dette tilsættes omkring 1 dråbe vand, eller nok til at du har en pasta.

til pastaen tilsættes natriumhydroxid (NaOH) i en mængde der svarer til spidsen af en blyant - eller hvad der svarer til 1 af de korn den NaOH købt i supermarkederne bliver solgt i.

Med en ske eller lign. moses kornet sammen med NaOH, muligt at der er behov for yderligt vand for at sikre jævnheden.

Når du er helt sikker på at det hele er opløst og blandet ordentligt ligges pasta på i ovnen på et ildfast fad, stilles i ovnen på omkring 100 grader (Som du selvfølgeligt tændte mens du poppede frø :D)

Efter 5-10 minutter er har du en stenhård masse der er tør, denne knuses til et støvfint pulver igen.

Du har nu en lækker yopo-snus der ikke gør ondt i næsen, faktisk har den kraftigste reaktion fra min næse været et nys.

Men det er tilrådeligt at kun benytte halvdelen af snuset, da det virker som om det virker voldsommere (Ved brug af kalk skal jeg have 3-4 frø ind, med ovenstående metode er 2 rigeligt)

Ang. kvalme, så er der heller ikke rigtigt noget ubehag - dog giver den superklamme lugt (Ved snusning) af brændt plastik en kvalme artigt følelse.

Titel:
Dedikeret medlem

Det skal du have mange tak for blue! :D

Tror jeg vil forsøge mig med den opskrift næste gang lejligheden byder sig...
Du har ikke nogen idé om, om de kan holde sig i 1-2 måneder i zip-pose lukket inde i et skab evt?

edit/ Den intense varme/energi jeg følte lidt under midten af rygsøjlen, som flød op til mit baghovede, er det noget der normalt hænder ved DMT oplevelser?
Her tænker jeg på alt den diskussion der har været omkring penialkirtlen, de forskellige chakraer, "livsenergi" osv. Nogen der kan forklare hvad det måske kunne være?

Tror vist jeg skal sove her... :roll: Godnat!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
blue skrev:
1- til pastaen tilsættes natriumhydroxid (NaOH) i en mængde der svarer til spidsen af en blyant - eller hvad der svarer til 1 af de korn den NaOH købt i supermarkederne bliver solgt i.

2-Du har nu en lækker yopo-snus

1-Kan det købes i bilka? hvis ja.... hvilken afdeling skal man lede i?

2-Hvordan er virkningen så på dig? Er det tydelige visuals som Ayahuasca eller er det bare lidt eufori??

/Cope

Titel:
Junior medlem

No prob, jeg er glad for at kunne hjælpe.

Ja, de kan nemt holde sig, jeg har frø som er over ½ gammel - og de har intet mistet.

Først vil jeg sige at personligt er mine oplevelser med yopo ikke som jeg normalt oplever DMT, men der er jo også en del andre kendte aktiver, samt en del ukendte, i de kære frø.
Men følesen med noget der løber op af ryggen kender jeg godt, lad mig lige kort berette om min sidste tur:

Efter at have klargjort snuset efter min opskrift satte jeg mig i sofaen og lavede 2 baner.
Det skal siges at jeg var alene (Jeg er en erfaren psychonaut og nogen gange nyder jeg at have total ro til at finde indholdet)
Men jeg tog mit rør og trak den ene bane i et sug, allerede inde at jeg havde snuset den færdig opstod denne her energi der minde om strøm uden smerte, i et koncenteret punkt lige over mit haleben.

Energien bevægende sig hurtigt op imod mit hoved imens den blev bredere og derved dannede en trekant op af ryggen - i samme sekund den ramte mit hoved spredte det sig eksplosivt i hele hjernen (Ja, jeg følte at kunne mærke hjernen med alle dens snogninger)

Med det samme at denne energi havde ramt hjernen så alt anderledes ud, lidt som på svampe, meskalin eller LSD hvor mønstre og farver bliver kraftigere.

Det mest imponerende var at der var hvad jeg mente var ånder (2 stk) som svævede rundt i rummet, de var sådan lidt røgagtige men dog helt skarpe.
De syntes at være intersseret i mig men uden at søge kontakt.

Det kan syntes lidt mærkeligt, men det var rart og på daværende tidspunkt tænkte jeg ikke rigtigt over det, mine tanker var mere "hmm, mon jeg ikke får nogle flotte halo'er" (bagefter var jeg udemærket klar over at det havde jeg :D)

Som sagt var disse OEV, nice - men mine CEV var virkeligt noget lort! da yopo godt kan få en til at føle sig lidt sløv lukkede jeg mine øjne... det gjorde jeg kun en gang!! her var indtil flere ånder, men disse var ikke fredelige! de var ondt sindet eller pinte, hvilket ved jeg ikke...det er lidt svært at forklare men forstil dig en ånd lavet i grå røg, hvor ansigtet er ondt og skelet - forstil dig så at denne forsøger at skræmme dig væk ved at flyve hen imod dig mens den vrænger ansigt til en pint eller klar til angreb grimasse :cry:

Nå men jeg åbnede mine øjne igen, og de 2 gode ånder var der stadig, min stue var mægtigt pæn og alt hvar nærmest levende, eller om om der rullede kugler rundt under en tynd latex hinde.

Meget af turen har jeg mistet, men jeg husker mit badeværelse, som har et gulv der er bygget op af små skår af fliser - de dansede og lavede mønstre og figuer.

Der er også en oplevelse af at stuen var meget lille og jeg var stor, og omvendt - men i hvilken sammenhængen ved jeg ikke.

Det næste er da jeg lander, for jeg finder mig selv liggende i sofaen hvor jeg ser Spin city - yderst spændende for alle personer var i 3d og trukket ca. 50 cm ud af fjernsynet.

Min oplevelse var at jeg havde turet den i 3-4 timer, men et check på klokken fortalte at jeg tiden kun havde være på i lidt over ½ time

Der var stadig ændring i mit syn (Farver, lys, mønstre) i over en time - men selve turen var kun på ½ time, hvilket også er meget normalt når jeg turer den på snus - min. 20 og max 45 minutter.

Hvis du skulle føle dig fristet til at snuse 4 frø (eller mere), så tænkt dig lige om plz - jeg har førsøgt og det kan lade sig gøre at tage bane 2 inde at verden forsvinder - det eneste jeg kan huske var at min krop eksploderede i et hav af små kugler, hvilket endeligt lyder nice - men hver kugle havde en del af min sjæl i sig... næste minde om dette var at at jeg lå total udmattet på gulvet, ud af stand til at bevæge mig - i denne stilling faldt jeg i søvn.
For en god ordens skyld, så havde jeg trip-sitter med sidstnævnte episode - og han fortalte jeg rendt rund med hænderne for mit ansigt (Ramte møbler osv) og til sidst havde lagt mig med.

Et råd er at lave en bane af halvdelen og dele den anden halvdel i to baner, start med den store og hav de andre som backup - det er jo muligt at dine frø ikke er så potente (Hvilket jeg tvivler på :twisted:)

Titel:
Junior medlem

1 - ja, kik under rengøring det er blot "Kaustisk Soda"

2 - Se min post (Jeg sad og skrev mens du postede :D)

Infected Cope skrev:
blue skrev:
1- til pastaen tilsættes natriumhydroxid (NaOH) i en mængde der svarer til spidsen af en blyant - eller hvad der svarer til 1 af de korn den NaOH købt i supermarkederne bliver solgt i.

2-Du har nu en lækker yopo-snus

1-Kan det købes i bilka? hvis ja.... hvilken afdeling skal man lede i?

2-Hvordan er virkningen så på dig? Er det tydelige visuals som Ayahuasca eller er det bare lidt eufori??

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hva med at tilsætte noget Banisteriopsis caapi eller noget Perganum? Ved ikke om det så også skal sniffes eller om det skal ryges :?

Men lyder ellers til at være værd at prøve. Men er det der NaOH ikke små-giftigt?

/Cope

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Første indlæg... :oops:
Jeg har selv, sammen med et par andre, eksperimenteret med at ryge A. colubrina de sidste par uger, og har det også lidt snus klar til en passende lejlighed. Der er indtil videre ingen af hos der har haft held med at få nogen decideret hallucinogen effekt af at ryge det, bortset fra nogle besynderlige eftervirkninger (blev oppe og så måneformørkelse og røg, fik en ud-af-kroppen oplevelse næste formiddag). Kropsfornemmelserne går igen hos os alle, med mindre variationer (én fik krampe i benene(?)). Jeg har brugt det til at meditere et par gange med god success.
er der nogen der kender DMT/5-MeO-DMT/bufotenin's fordampningstemperatur? Jeg overevejer at forsøge at ryge det på en vaporizer for et få en mere overkommelig røg. Indtil videre er jeg stødt på en rapport de anbefalede denne metode sammen med noget stepperude.
I øvrigt, blue, temmelig interessant at du netop fik syner af røgagtige ånder; jeg mener at have læst at indianerne forbinder yopo med en slags luftånder med et besynderligt indiansk navn jeg har glemt :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Lækker tråd!

Min Merck ligger godtnok derhjemme, men jeg mener at DMT og 5-MeO-DMTs respektive kogepunkter ligger omkring de 70 grader. Sikkert lidt højere for 5 MeO-DMT. Bufotenin kan jeg ikke huske, men så vidt jeg ved er det også tvivlsomt om substansen overhovedet er psykoaktiv.

/karma!

Tilføjelse af co-moderator Nelson Muntz: Bufetonins kogepunkt ligger på 320°. Man kan forresten se mange stoffer kogepunkt på Erowid.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mht. til holdbarhed, så er der fundet rester af over 2000 år gammelt Yopo i Columbia - tilsyneladende stadig aktivt.
Har desværre ingen kilder eller henvisninger, men har har informationerne fra en sydamerikansk botanist.

En lille tilføjelse: Jonathan Ott har fornyeligt fortaget målinger af argentinske cebil/vilca frø, og anslår at optil 12% af frøet kan indeholde aktive substanser. Dette er så vidt jeg er orienteret ikke blevet offentliggjort endnu...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er jeg den eneste der pluseligt er blevet MEGET interesseret i Blues "bevis" om at blande Cebil med NaOH??
Det kunne da være kanon hvis det virker ligesådan på vi andre som det gør på Blue. Jeg vil helt sikkert forsøge og prøve det, men først vil jeg gerne lige vide hvor "giftigt/usundt" det der NaOH egentligt er?
Blue skrev at det havde noget at gøre med rengøringsmiddeler...

/Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
NaOH er det aktive indholdsstof kaustisk soda, ætsnatron og afløbsrens og fåes både som fast stof samt opløst i vand. Det er en stærk base og kan derfor forårsage kraftige ætsninger udenpå såvel som indeni vores kroppe. Hvis basen sniffes og uheldigvis kommer ned i lungerne, kan den forårsage lungeødemer, som er ætsning af lungevæv med væskeudtrækning i lungerne til følge.

Personligt ville jeg aldrig kunne finde på at snuse NaOH, men derimod ville jeg foretrække kalk til at lette optagelsen - som det er blevet i...ja, tusindvis af år :wink:

Be informed - then chose!

Vh CC

Titel:
Dedikeret medlem

Mange tak for de gode indlæg! :D

Velkommen til Corwid! Håber du hænger på herinde :D
Har du været oppe på lidt størrere doser ved rygning? Her tænker jeg på ½-1 gram og op efter? Det føltes netop meget som om at jeg bare skulle nå at ryge mere, for at få en ordenlig effekt?

Tror nu at jeg vil droppe rygningen og gå over til det traditionelle yoposnus... Men angående NaOH fra fx. kaustisk soda, ville det overhovedet kunne gøre nogen som helst skade når det drejer sig om så små mængder som en blyantspids?

Nu er det så godt som aldrig, at jeg går ud og køber dvs. kemikalier osv... Kalk kan vel købes i normale supermarkeder eller matas?

Men jeg skal da i hvert fald ikke være bange for at de mister effekten såen inden for de næste par måneder... :wink:

Ville ellers gerne høre om flere der har forsøgt sig med rygning...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*CC* Kan man ikke træffe sine forholdsregler med en ph-test inden den endelige tørring?

Titel:
Junior medlem

Corvid, luft ånder? Hmm meget interessant at vide – kan da godt være, jeg tænkte det blot var min hjerne som spillede billeder fra Indiana Jones, du ved den der med pagtens ark :D

Infected Cope, NaOH er optaget på listen over farlige stoffer grundet ætsnings faren, men giftigt er det ikke.

http://www.kemikalieberedskab.dk/fi/18/fi.[1823].html

Yderligt kan jeg oplyse at vi bruger det til rengøring af vores anlæg (Arbejder i medicinal branchen, nogle aktiver er til injektion) samt i nogle trin af proces og den kritiske grænse for rest af NaOH i vores produkt, er et godt stykke over 0,00

Nu er der flere som snakker om at ryge yopo, min erfaring er at ved rygning og spisning giver den en voldsom kvalme og ofte opkastninger.

Måske burde jeg nævne, hvis pulveriseringen i sidste trin ikke er gennemført nok, vil snuset falde ned i svælget som en stor klump – giver også kvalme i sidste stadier af turen – men hvis der er tale et fint pulver glider det langsomt ned opløst i slim osv – så en indsnusning (Som når man skal lave en ”grønhakker”) og en efterfølgende spyt kan rense godt ud.

En anden bivirkning med et for groft pulver, er at effekten kommer langsommere virker længere men langt mindre gennemført (Better to burn up, than fade away!)

CannaChem, det er rigtigt der kan opstå skader ved indånding (Se link) men da yopo-frø er en organisk matriale (Og derved "beskidt") er der en kraftig buffer-effekt, og pH er ikke overvælende.
Ja, det kan give lungeødemer :roll: men det kan kalk, ethanol og hvad vi eller indtager også - der er her tale om en forhold der hedder 1 del NaOH til 100 del yopo.

Muugor, jeg vil godt ligge hoved på blokken DER ER INGEN FARE ved at indsnuse NaOH (I den kemisk rene form, altså ikke købe afløbsrens!!) i de mængder der er tale om her.

Titel:
Junior medlem

Halifaxxx skrev:
*CC* Kan man ikke træffe sine forholdsregler med en ph-test inden den endelige tørring?

Nu var det ikke til mig, men - første gange jeg forsøgte målte jeg pH og den var 9,3 altså basisk...hvilket den skal være ellers virker snusen ikke :P

Titel:
Dedikeret medlem

Så må jeg jo blive nød til at købe mig en morter!
Det med at frøene skal poppes, er det ikke mere for at det så er nemmere at skille skårpen fra selve frøet? Hvilket jeg ikke syns er særlig svært... Eller er der en anden, måske vigtigere grund?

Blue... Så du mener altså sagtens jeg kan bruge kaustisk soda, så længe det er i så små mængder?

Titel:
Junior medlem

Muugor skrev:
Så må jeg jo blive nød til at købe mig en morter!
Det med at frøene skal poppes, er det ikke mere for at det så er nemmere at skille skårpen fra selve frøet? Hvilket jeg ikke syns er særlig svært... Eller er der en anden, måske vigtigere grund?

Blue... Så du mener altså sagtens jeg kan bruge kaustisk soda, så længe det er i så små mængder?

Om frø skal poppes, jeg har en gang læst at det aktiverer nogle af stofferne - dog har jeg aldrig forsøgt at undlade at poppe.

Ja, natriumhydrixid er helt ufarligt (Så længe at du overholder dosis) - den nedbryder til salte, har lige vendt det med en kollega som oplyser at NaOH også bliver benyttet til fødevarer.

God tur :)
Muugor, skriver evt. du lige tilbage med hvad du har oplevet?

Titel:
Dedikeret medlem

Fandt lige et par rapporter med rygning af frøene... Minder meget om det jeg oplevede.

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=6958
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=36939

I denne rapport: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=25664 har fyren brugt baking/bage soda til sit snuff... Det burde vel i princippet være sundere, oder was? Selv om at jeg regner med at bruge kalk, vil jeg gerne undersøge hvilke andre muligheder der måtte være...

Nogle der ved hvorfor frøene skal poppes først? Kan være lidt risikabelt med så lav en kogetemperatur...

/edit. Jo jeg skriver med glæde en rapport, hvis det går som det skal...

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg er enig i bufferkapaciten, men det er jo trods alt frø, hvor størstedelen jo blot består af stivelse og cellulose.
En pH på 9,3 lyder jo heller ikke rablende sindssygt, men er det hvad du måler i pastaen(frø+NaOH+vand) før tørring?
Men en pH 9,3 indikerer jo at der er NaOH tilstede. Når denne base tørres og sniffes kunne det jo tænkes, at den kunne lave små lokale ætsskader, når den opløses i en minimal vandmængde, som der jo nogen gange er i snuden og i mindre grad svælget, hvis f.eks. slimhinderne er lidt tørre e.l...
Det er muligt at jeg "overreagerer" og vil heller ikke skjule at det er mig der teoretiserer op mod folks praktiske og vellykkede erfaringer, men jeg synes nu anyway at det er lidt voldsomt at snorte NaOH...ok, 1 %(w/w) og derunder kan være en "formildnende" omstændighed :)

Håb på det bedste, men planlæg ud fra det værst tænkelige :wink:

Vh CC

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]