Bush ska' seriøst ta' sig sammen hvis han ska' vinde nogle hjerter i min verden, og reelt tror jeg ikke det vil ske (men chancen for at man ka' blive positivt overrasket er jo selvfølgelig større når udgangs-punktet er det absolutte nul-punkt).
Bush ka' nu med go' samvittighed sige at et flertal af befolkningen støtter ham, han er altså demokratisk legitimeret nu, og det skræmmer mig. Bush har formået at få folk gjort så bange at de ikke turde fra-vælge ham, selvom de målinger jeg har set alle gi'r kerry omkring ca 80% støtte på emner som social velfærd og den slags. Kun pga bush's løgn-agtige retorik om terrorismen og den 'krig' amerikanerne er midt i, har han fået forskruet deres, 50% af befolkningen, opfattelse af virkeligheden (så folk gi'r ham magt til at 'passe på dem' istedet for at stemme efter deres politiske real-overbevisning)
Og 'the founding father' sagde ellers meget tydeligt at et folk der fra-vælger frihed til fordel for en illusion af tryghed, hverken fortjener frihed eller tryghed. Og amerikanerne får ingen tryghed ud af dette valg. Tværtimod vil de føle sig meget mere udstødt end før. Før ku' de dække sig ind under det faktum at bush havde fået magten gennem skumle metoder i florida. Og at under halvdelen af befolkningen virkelig støttede ham. Det ka' de ikke mere. Nu har folket _selv_ valgt ham, og derfor er de ikke længere Uskyldige. De har _bedt_ om at få bush (og alt hvad dertil hører)
Derfor mener jeg det er iorden at indføre sanktioner mod USA og den's befolkning, gennem feks at man køber varer fra andre lande såvidt man kan. For tydeligt at vise at verden _ikke_ bifalder det Uhyggelige valg amerikanerne har truffet. Og at vi straffer dem der hvor vi som forbrugere legitimt ka' gøre det.
For hvis ikke valget af en krigs-gal cowboy, der har en direct-connection til flipperen med det hvide skæg oppe på loftet, får konsekvenser, så vil ethvert land og folk i verden tro det er iorden at tromle de svage ned bare fordi man kan (det er jo sådan bush opfører sig med krige udenom det etablerede internationale parlamentariske system)
Hvis ikke amerikanerne ka' se de har begået en fejl, så går vi en Ustabil fremtid i møde (den Ustabile fremtid er ligenu den mest realistiske såvidt jeg ka' se), hvor enhver vil se milits-magt som en legitim måde at bedrive politik på. "Er du Uenig med mig? Hvor mange raketter har du? Mindre end mig? Nå, men så er det jo afgjort, hehe". Det her ka' blive meget mere kritisk for verden end det måske lige syner af nu.
Jeg anbefaler også øjeblikkelig tilbage-trækning af danske tropper fra irak. Og en maksimal tilbage-rulning af ethvert samarbejde med USA's nuværende regering (If youre not with us, youre against us!)
Hvis bush ændrer sin stil markant, og bli'r mere verdens-opinion-venlig, væsentligt mere, ka' det være det går. Men ligenu ser jeg kun konflikt forude (hvis han fortsætter sin 'skyd først, spørg bagefter'.. nej sludder, det er selvfølgelig 'skyd først, spørg slet ikke')
For mig at se er der ikke nogen markant forskel på bush og binladen. De er begge religiøse fanatikere. De har begge opbakning fra deres tilhængere. De bruger begge våben og terror og krig i jagten på deres mål.
Der foregår en personlig vendetta mellem de 2, alt imens folk i feks irak dør som fluer i mellemtiden.
Hvordan ka' det komme dertil? Hvorfor tror bush og binladen at verden er deres private legeplads hvor de bare ka' dræbe folk som det passer dem?
Hvis krigen mod terror er reel, set fra blaa danmarks, englands, australiens og polens side, så bør bush fængsles og indsættes på guantanamo i et par år uden at få sin sag for retten. Bush _er_ terrorist på lige fod med dem han jagter, når han anerkender den slags Udemokratiske metoder. Bush tilsidesætter hele det lov-baserede samfund ved at tillade ting som guantanamo. Og alle der bakker op om det, er selv med-skyldige (som feks danmark)
Den nærmeste fremtid bli'r meget interessant. At se hvad bush vælger for en stil for sin næste periode. Men jeg har pt ingen forhåbninger om en fredelig løsning nu. Jeg tror løbet er kørt for det desværre.
Ligenu har jeg ihvertfald ikke meget tilovers for hverken usa eller halvdelen af det's befolkning. De tilhører ikke den vestlige elite længere, men er lige så bund-rådne og korrupte som de værste fundamentalister.
Det amerikanske flag har mistet noget af sin glans efter dette, og jeg synes det ville være fantastisk hvis folk i europa begyndte at se på EU som verdens leder nu. EU ku' sagtens blive til en fantastisk institution hvis vi indretter den ordentligt. Og sagtens en forening der ku' vippe USA af pinden som kultur-leder. Hvad ska' vi med alt det lorte-tv USA alligevel sender ud? Det er jo alligevel kun noget reklame-finasieret kapitalist-indoktrinering det meste af det.
Føj, USA smager grimt i munden ligenu

Jeg synes vi sku' prøve at se lidt på de europæiske lande istedet. Vi har så meget gammel fantastisk kultur og historie i vores del af verden. Amerikanerne er jo kun nogle børn til sammenligning, med deres kort-varige historie. Vi har 450 millioner i eu's befolkning, mens usa kun har 290. EU har bedre mulighed for at rejse sig som seriøs og sober verdens-leder nu, mens usa spiller idiot (heldigvis ligger de så langt fra europa, at vi ikke behøver hverken se eller lugte til dem og deres dårlige opførsel) og ta'r maden ud af de sultne amerikanere for at bruge pengene på våben istedet. Man ka' simpelthen ikke støtte en nation der behandler sine egne på den måde. Det er så svinsk.