Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 17:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov
hey.. Jeg sad lige og tågede lidt rundt herinde og så kom lige pludslig til at tænkte på om man kunne lave svampe kakao i ved istedet for the..??

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: overalt
du kan lave hvad som helst af svampe, så længe du ikke brænder alkaloiderne af :wink:

og hvornår man gør det kan man sikkert finde et sted ...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Kakao og svampe.. nogen der har bud på en klammere kombo? :P

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: langeskov
axia skrev:
Kakao og svampe.. nogen der har bud på en klammere kombo? :P
synes ellers selv det kunne være lækkert..!!! men smag og behag.!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Synd at ødelægge den gode smag :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ved ikke hvor fedtopløseligt psilocybin er, men jeg tror ihvertfald ikke du vil opnå den fulde effekt ved at lave svampekakao vs. at æde dem.

Titel:
Insane psychedelia user!

Treasure skrev:
Jeg ved ikke hvor fedtopløseligt psilocybin er, men jeg tror ihvertfald ikke du vil opnå den fulde effekt ved at lave svampekakao vs. at æde dem.

AFAIK er mælk 80% vand?

Jeg ser nu ingen grund til at ikke lave the. Vandet smager ikke af andet end the, svampene ryger lettere ned, og de gange hvor jeg har gjort det har været med fuld effekt.

Senest rettet af Dr. Phibes 10 nov 2004 18:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg kender en som lavede chokolade med svampe i. Chokolade er samtidig en mild MAOi, så det skulle kunne forstærke psilocybinvirkningen. Det skulle vist efter sigende have haft en meget god virkning :P .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Geografisk sted: The Falafel Heights
Jeg prøvede engang at mildne smagen ved at komme de hakkede svampe i en cocio. Jeg har ikke drukket cocio siden.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
forstår ikke hvorfor man gider bruge tid på at lave en drik af svampene..
De smager sku da ikke så slemt, tror kun det kan blive klammere ved at lave en drik(specielt hvis det er med kakao)

Hvis jeg endelig skulle gøre noget ville jeg putte dem i noget mad, måske pizza :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Dizzy skrev:
forstår ikke hvorfor man gider bruge tid på at lave en drik af svampene..
De smager sku da ikke så slemt, tror kun det kan blive klammere ved at lave en drik(specielt hvis det er med kakao)

Hvis jeg endelig skulle gøre noget ville jeg putte dem i noget mad, måske pizza :D

100% enig der!

/Cope

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Lyngby
Smelt lidt Ritter Sport med nuggat, og hæld det over svampene. Så er den grimme smag fuldstændigt forsvundet.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Prøv nu at hør her: SVAMPE SMAGER FANTASTISK GODT!
Dem som ikke kan lide deres smag har ikke fortjent dem!

Men derfor kan man jo godt eksperimenterer med at lave diverse psykedeiske lækkerier :P .

Mht. at putte dem på pizza, så husk lige, at psilocybin bliver nedbrudt ved høj varme. Dvs. de kan i hverfald ikke tåle 100 grader.

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!

Fanny skrev:

Subjektivt BS :roll: Hvor mange armbøjninger skal jeg tage for at gøre mig fortjent til et godt trip?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Nelson Muntz skrev:
Fanny skrev:

Subjektivt BS :roll: Hvor mange armbøjninger skal jeg tage for at gøre mig fortjent til et godt trip?

Hmmm.. det afhænger af din karma :wink:

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fanny > Hippieso! :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
(Subjektivt)Jeg tror ikke helt på at den kombo kan smage godt, (Yderst subjektivt) svampe smager bestemt ikke dårligt og det er en del af trippet at man har den der kraftige svampesmag i munden i starten af trippet. Personligt mener jeg nu også at ligegyldigt hvilket narko man har fat i er det mere behageligt end at drikke sig fuld i f.eks. kiwivin eller snaps...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg sad lige og kiggede på Erowid's svampesektion i forbindelse med forberedelsen af mit kommende svampetrip i morgen, og der faldt jeg over denne del af FAQ-dokumentet, som citeres nedenunder.

Der er forskellige opskrifter, blandt andet kakao og svampe, som det her topic omhandler.

Citat:
CONSUMPTION
Once ready for a trip after a yearlong meditation in the wilderness, one is confronted with a problem - how to get that dry and unpleasant tasting stuff down?

Honey & spices & water & mushrooms
This one is a bit sweet but does a good job of covering the taste. Take a half glass of warm or cold water, three or more spoonfuls of honey, and according to taste, spices such as nutmeg, ginger and others. Grind the mushrooms with spices into fine powder, mix everything carefully and gulp down.

Mushroom cacao
Get some cacao beans/powder for this one. Warm some water to 40-60 C. Let the mushrooms steep in this water for about five minutes, fish 'em out and add cacao powder and mix well. Or you can grind mushrooms into fine powder. Sweeten with honey, and drink. Another variation is hot chocolate - melt some chocolate in water instead of cacao.

Mushroom tea
Drown some dried mushrooms in warm/hot water, wait five minutes, and drink. If you seriously dislike the taste of shrooms, just drink the water (although you'll lose part of the effect). I find that this is a good way of getting the shrooms down as well though, just dump in a baggy of strong tea and you won't taste a thing. Word of warning: if you leave the shrooms in for too long, they'll expand and mutate into disgusting blobs of slime. Also a nice way of getting some clue of their original appearance, provided the mushrooms are intact.

Mushrooms & orange juice
Blend an appropriate amount of fresh mushrooms and orange juice in a blender. The orange juice masks the taste quite well, the blender chops up the shrooms into tiny chunks so all the psilocybin is digested, and the vitamin C in the juice won't hurt either.

Pizzas
Just add fresh or dried mushrooms on top. Note that eating a lot adds to physical interference.

Shroom powder and liquids of choice
The finer you grind the shrooms, the better this works. Take a piece of paper and fold twice so you have a V-shape, and make a little pile of shroom powder on one end of it. Open your mouth and let the stuff flow in, then drink water/juice/tea/whatever to wash it down. Figure out an optimal pile size, and you can down the shrooms in record time with no taste and maximum psilocybin ingestion efficiency. Just be careful not to laugh or sneeze when holding the paper, otherwise you'll have to lick the carpet to get the powder... =)

Chew & grind
For this one, toss mushrooms into your mouth, chew well and swallow. The most efficient and simple method of mushroom ingestion. Dried mushrooms taste quite a bit more unpleasant than fresh ones.

Other recipes
I have heard about people making mushroom wine or mushroom chili. There are lots of foods you can put mushrooms into, but I'd recommend indulging in culinary pleasures after the trip. Also note that excessive heat breaks down psilocybin and psilocin, so always add the shrooms in after the food is cooked.

As you may have noted, except for the cheese on the pizza, none the recipes contain any milk or milk products. This is because several files and/or books have stated that calcium and/or fermented milk products interfere with psilocybin. Mind you, this is far from sure, if anybody can dig up a reference for (or against) this we'd appreciate it. But scientific proofs aside, the Aztec tradition of not eating before tripping is probably grounded in knowledge of possible adverse consequences, so don't eat too much, just enough to get the shrooms down.

For yderligere information, besøg Erowid Psilocybe Mushroom FAQ.

Titel:
Insane psychedelia user!

Hmm... det lader til at man godt kan alligevel. Spørgsmålet er blot om det giver samme effekt?

Alligevel synes jeg det lyder lidt nasty med svampekakao - SÅ grimt smager de jo heller ikke.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Treasure skrev:
Hmm... det lader til at man godt kan alligevel. Spørgsmålet er blot om det giver samme effekt?

Alligevel synes jeg det lyder lidt nasty med svampekakao - SÅ grimt smager de jo heller ikke.

Nope, bare ned med lortet. Og hvis I ikke bryder sig om smagen, så kan I jo bare spise en svamp ad gangen, så hurtigt som man nu kan (svampene er jo også relativt små, såå). Der er ingen der siger at de alle skal ædes på én gang.

Hvis det er det folk tænker på, så kan jeg godt følge dem i at det er klamt at have en masse snask i munden. Det er ikke så behageligt, især ikke hvis man står foran et spejl og glor ind i kæften :P (don't do it... jeg har gjrot det 2 gange, og var ved at brække mig, selvom jeg godt kan li smagen).

Vej en dose, smid dem i en skål og æd dem en efter en. Kombiner evt. med lidt appelsin- eller æblejuice i et glas ved siden af. Så skulle jeres problem være ude af denne verden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]