Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 00:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=319942/

"Narko får greb om flere unge"

Kokain, ecstasy, amfetamin og heroin tager kontrollen over stadig flere børn og unge, der pludselig opdager, at de ikke længere kan styre et forbrug, der starter ved fester og siden udvikler sig til et regulært misbrug. Det oplever Jan Jørgensen, der er formand for Centerlederforeningen - en sammenslutning af de amtslige og kommunale misbrugscentre i Danmark, der står for den offentlige narkobehandling.

- Det er min opfattelse, at problemet er stigende, og at vi har en temmelig konstant tilgang af unge misbrugere. Der er nogle, der af sig selv stopper spontant og nogle, der formentlig aldrig henvender sig for at få hjælp og begår selvmord, fordi de er deprimerede, eller hutler sig igennem tilværelsen, til de stiller sutterne, siger han til Ritzau.
Jan Jørgensen oplever, at de unge i dag er mere risikovillige og tror, at de kan administrere stofferne:

- Tilgængeligheden af stoffer er blevet meget større end for ti år siden, og i og med at stofferne bruges meget i festmiljøer, hvor mange af de unge kommer, og ikke længere i samme udtrækning i tabermiljøer, så signalerer det til de unge, at det er fedt og noget, de godt kan klare. De unge siger: "Det skal sgu nok gå, og jeg stopper bare igen i morgen", siger Jan Jørgensen.

/ritzau/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Det er sku da utroligt som de bliver ved med og køre knark kampagner, er de ikke snart ved at være træt af og printe det samme i aviserne hele tiden, hvorfor kan de ikke bare fatte at de ikke kan vinde "kampen" mod narko.. :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Heroin i "fest-miljø'er" - fuck en død fest siger jeg bare!

Men han ved sikkert hvad han snakker om.. Han har jo sikkert selv prøvet dem for at vide mere om hvad det er han arbejder med og sådan... tro på det og tro på påskaharen i min fryser!

/Cope

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Infected Cope skrev:
Heroin i "fest-miljø'er" - fuck en død fest siger jeg bare!

Men han ved sikkert hvad han snakker om.. Han har jo sikkert selv prøvet dem for at vide mere om hvad det er han arbejder med og sådan... tro på det og tro på påskaharen i min fryser!

/Cope

Tror nu at indholdet i artiklen er meget rigtigt.
Ok, nok de færreste unge misbrugere (FOR-brugere) der også bruger heroin og dem der gør er som du siger nok ikke til fester. Garanteret kun små privat fester sammen med andre der gør det. Har ikke selvprøvet heroin, men de opiater jeg har prøvet ville jeg aldrig røre til en god fest.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejen
Hvorfor skal der altid lægges op til, at alle der bruger "STOFFER" er fortabte og at man kun kan stoppe med det samme eller lægge sig direkte i graven????? (vi er nogen der har selvkontrol nok til selv at kunne administrere vores forbrug) personligt ville jeg ALDRIG have undværet de utallige utrolige fantastiske livsbekræftende oplevelser der er fuldt med hen ad vejen :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg er næsten helt overbevist om at der er langt flere unge der sagtens kan styre det i det lange løb. De stiller det op som om 50/50 selv stopper, og resten begår selv mord, eller dør en langsom død, sådan forstår jeg hvertfald den attikel. Hvis de nu havde skrevet de fleste stopper spontant, mens stadig flere....... Havde det været noget andet.

Hvis det var såen, som de fremstiller det, ville der jo være uendelige ventelister til misbrugscenterne og de psykiatiske afdellinger. Det hænger jo ikke sammen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]