Fanny skrev:
Mht. at putte dem på pizza, så husk lige, at psilocybin bliver nedbrudt ved høj varme. Dvs. de kan i hverfald ikke tåle 100 grader.
I "gamle" dage har jeg faktisk være med til at gå ind på en Domino's med en pose svampe, lige erhvervet på staden, bestille en pizza og bede ham ligge dem under osten.
Selv om jeg er overbevist om at en pizza bliver varmere end 100 grader, så virkede det fint.
En anden ting som er rigtigt lækkert er at flødestuve dem, mums!
Du tager dine svampe (Helst friske, men eller kan man blot ligge dem i en smule vand) og steger dem let i en smule smør.
Ved siden af har du en smule bacon som du steger tør, imens du laver stuvning.
Sammen med dine aktive svampe kan du tilføre en anden spisesvamp - min yngling er kantaraller.
Men når dine svampe er stegt i smør, tilsættes 1 dl fløde og 1 dl mælk - der skrues ned for blusset
Efter ca. ½ time er blandingen kogt ned til en klæbrig masse, tilsæt bacon og spis på et stykke ristet (Hjemmebagt) bondebrød.
Men, Fanny - jeg er ikke overbevist om det der med 100 grader, for jeg har også været med til at lave svampe-bolsjer...og der er temp omkring 162 grader når du koger?
axia skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor folk er så interesserede i at blande svampene med alt muligt underligt, lave mad, drikke og cirkusgøgler-inhalator-lege med svampe.
Hvorfor ikke bare spise dem og få den optimale effekt ud af dem, alt det andet er sq for folk med for meget fritid og smagsløg som en 12-årig prinsesse på ærten.
Bare min mening

Der syntes jeg at du er
meget langt ude - undskyld
Det drejer sig ikke kun om at blive total blæst på ingen tid (lad junkiere om det) andre indhold kunne være stemning, eller blot generalt hvordan man kommer afsted.
At gå og tage sig tiden til at klargøre, opbygge en stemning osv gør det hele så meget mere rart - lidt lige som når man drikker en god flaske vin, på trods af at man kan få en flaske vodka til 70 kr i Netto