Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 11:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!

Treasure skrev:
Hmm... det lader til at man godt kan alligevel. Spørgsmålet er blot om det giver samme effekt?

Hvorfor mener du ikke at det skulle gøre det?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
Jeg forstår ikke hvorfor folk er så interesserede i at blande svampene med alt muligt underligt, lave mad, drikke og cirkusgøgler-inhalator-lege med svampe.

Hvorfor ikke bare spise dem og få den optimale effekt ud af dem, alt det andet er sq for folk med for meget fritid og smagsløg som en 12-årig prinsesse på ærten.

Bare min mening :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Der er vel lidt nysgerrighed indblandet....
Det er vel bare for at se om man kan....

Just my opinion...

Titel:
Junior medlem

Fanny skrev:
Mht. at putte dem på pizza, så husk lige, at psilocybin bliver nedbrudt ved høj varme. Dvs. de kan i hverfald ikke tåle 100 grader.

I "gamle" dage har jeg faktisk være med til at gå ind på en Domino's med en pose svampe, lige erhvervet på staden, bestille en pizza og bede ham ligge dem under osten.
Selv om jeg er overbevist om at en pizza bliver varmere end 100 grader, så virkede det fint.

En anden ting som er rigtigt lækkert er at flødestuve dem, mums!
Du tager dine svampe (Helst friske, men eller kan man blot ligge dem i en smule vand) og steger dem let i en smule smør.
Ved siden af har du en smule bacon som du steger tør, imens du laver stuvning.
Sammen med dine aktive svampe kan du tilføre en anden spisesvamp - min yngling er kantaraller.
Men når dine svampe er stegt i smør, tilsættes 1 dl fløde og 1 dl mælk - der skrues ned for blusset
Efter ca. ½ time er blandingen kogt ned til en klæbrig masse, tilsæt bacon og spis på et stykke ristet (Hjemmebagt) bondebrød.

Men, Fanny - jeg er ikke overbevist om det der med 100 grader, for jeg har også været med til at lave svampe-bolsjer...og der er temp omkring 162 grader når du koger?

axia skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor folk er så interesserede i at blande svampene med alt muligt underligt, lave mad, drikke og cirkusgøgler-inhalator-lege med svampe.

Hvorfor ikke bare spise dem og få den optimale effekt ud af dem, alt det andet er sq for folk med for meget fritid og smagsløg som en 12-årig prinsesse på ærten.

Bare min mening :roll:

Der syntes jeg at du er meget langt ude - undskyld

Det drejer sig ikke kun om at blive total blæst på ingen tid (lad junkiere om det) andre indhold kunne være stemning, eller blot generalt hvordan man kommer afsted.
At gå og tage sig tiden til at klargøre, opbygge en stemning osv gør det hele så meget mere rart - lidt lige som når man drikker en god flaske vin, på trods af at man kan få en flaske vodka til 70 kr i Netto

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Jeg foretrækker at spise dem med det samme, men det er nok fordi, at jeg er så doven :P

Titel:
Insane psychedelia user!

Nelson Muntz skrev:
Treasure skrev:
Hmm... det lader til at man godt kan alligevel. Spørgsmålet er blot om det giver samme effekt?

Hvorfor mener du ikke at det skulle gøre det?

Fordi jeg er lidt i tvivl om alle de aktive stoffer bliver opløst i det vand man nu putter svampene i. For det ville da være da være synd at lade noget gå spildt.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
blue skrev:
I "gamle" dage har jeg faktisk være med til at gå ind på en Domino's med en pose svampe, lige erhvervet på staden, bestille en pizza og bede ham ligge dem under osten.
Selv om jeg er overbevist om at en pizza bliver varmere end 100 grader, så virkede det fint.

Det undrer mig meget. Jeg kender folk som gjorde det samme, - dvs. lavede en fløde-svampe sovs med spids nøgenhat og champignon, som blev let stegt og derefter kogt op i fløde, og der var ZERO effekt!

Hilsen Fanny

Titel:
Junior medlem

Ikke at det burde have nogen indflydelse, men det var ikke SN men Cambodianske.

Det virkede fint for mig - måske var det blot placebo.... :D hi hi½

Men jeg har faktisk prøvet hvor det ikke virkede, men det var som ung hvor jeg forsøgte at lave et udtræk, hvor jeg først lavede te som jeg så kogte med - der var ingen effekt.

men de stuvede samt pizzaen virkede fint - det samme når jeg laver te eller omelet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare smide svampene på pizzaen efter den er færdigbagt?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Det kan man også.
Jeg har iøvrigt hørt, at man kan lave the af dem, hvis man lige lader vandet køle en smule, før man lader svampene trække i det.

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg lavede the på SN sidste år med gode resultater.
Det foregik ved at jeg lod vandet køle af små 10 minutter inden jeg smed de hakkede svampe i...

Så længe temperaturen ikke er højere end 70-80 grader, tror jeg ikke der er de store problemer.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: K.b.h.N.V
Man skal høre meget før ørene falder af: :?
Jeg har altid kogt de danske svampe, jo længere tid de koger (med måde) jo bedre virkning, de tager ihvertfald ikke skade af at koge et kvarter.
Mexi´er derimod vil jeg give jer fulstændig ret, at der forsvinder noget af virkningen når man koger dem. :!:

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

På erowid kan man læse, at psilocybin i vand har en smeltetemperatur på 220-228 C, i methanol er den 185-195 C, og for psilocin i methanol er det 254-558 C.
Nogetoverraskende, da jeg havde hørt at man skulle køle det kogende vand lidt af, inden man tilsatte svampene.

Hilsen Fanny

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Fanny skrev:
Nogetoverraskende, da jeg havde hørt at man skulle køle det kogende vand lidt af, inden man tilsatte svampene.

Hilsen Fanny

Ja, man skal høre meget før ørerne falder af :lol:
Men det kan godt betale sig at være lidt kritisk mht. de oplysninger man får smidt i hovedet.

Jeg giver Hr. homegrower 110% ret i hans postulat!

Vh CC

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Et lille forståelseshint til Fannys indlæg, så er det med metanol/vand et spørgsmål om, hvad psilocin/psilocybin er omkrystalliséret i. Hvis du varmede krystaller op i vand til 220 grader ja, så ville vandet vel fordampe :wink:

Anyways, jeg mener at have pointeret ovenstående med temperaturer indtil flere gange i diverse tråde, men ingen vil åbenbart lytte...

Er der måske tale om endnu en urban legend ala "LSD ophober sig i rygraden og kan frigives ved et slag" eller "kæft den amf river i næsen, men det er jo bare pga glasskårene så det er pisse godt!".

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Tjah, Psilocin (dvs. 4-HO-DMT) skulle da vistnok være lige så stabilt som så mange andre substanser.

Psilocybin (dvs. 4-HO-DMT fosfat ester) bliver da vist til gengæld nemt defosforyleret til Psilocin.

Måske er tricket i virkeligheden bare at smide et par skiver citron eller en anden syreholdig kilde i vandet, når man koger svampene, så Psilocin-freebasen ikke fordamper?

Titel:
Junior medlem

noname skrev:
Hvis du varmede krystaller op i vand til 220 grader ja, så ville vandet vel fordampe :wink:

Jaaaa, men hvis man hæver trykket... :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg åd mine SN i efteråret i en toast og drak nogle i the.. Der gik 1½-2 timer med ingen effekt udover lidt snurren før effekten tog til. Næste gange åd jeg dem råt på tom mave og effekten var der efter 8 min. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

@Dex: Du skriver rigtig meget klogt - respekt. Men, det er faktisk psilocybin der er langt mere stabilt end dens skrøbelige metabolit, psilocin. Det er derfor, at semilanceata er mere holdbare end mexier og cyanescens... det er fordi 95% af semilanceatas knark er psilocybin.

Erowid har dækket kogning af svampe ret endegyldigt her.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Så hvis man dyrker svampe, bør man måske i virkeligheden konservere sit mycælie i eddike med det vuns efter plukning.

Psilocin-acetat er vist også forholdsvist stabilt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]