Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 19:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Metadon?
Junior medlem

Geografisk sted: nær randers
:shock:

hvor farligt er metadon? Hvor meget skal der til før det bliver farligt? Kan man dø af det? I så fald hvor meget er dosen for det?

Jeg mener at have hørt at 50-80ml er alm. dosering er det rigtigt? Og at det er forbundet med noget kvalme, med følge af at kaste op. Kan man afhjælpe kvalmen og det at kaste op hvis man ryger pot ind i mellem? 8)

:idea: Gonzo du må meget gerne give et bidrag med et svar da du vist har mest viden om opiater og lign.

Citat:
Gud kastede ikke med terninger da verden blev til eller sådan noget lignedene tror jeg Einstein sagde. :?

Titel:
Insane psychedelia user!

Uden at have nogle oplevelser med opiater, tillader jeg mig alligevel at svare.

Om det er farligt er et relativt spørgsmål, farligt i forhold til hvad? Så vidt jeg ved er opiater relativt "sunde"/sikre, så længe man ikke 1) udvikler et misbrug, 2) tager dem i høje doser, 3) kombinerer downers*.

Såvidt jeg ved skulle hash tage noget af af kvalmen, men i følge nogle folk er det faktisk rart at kaste op.

Læs selv mere:
Erowid Methadone Vault.
Psy.dk : Methadone SAD

*Nogle vil muligvis kritisere mig svar 3, og sige at det kan man altså godt, og det er muligt at man kan det, i en vis grad, man der skal altså ikke meget til før det bliver farligt.

Og forresten, Einstein sagde "Gud spiller ikke terninger", som et svar på (kvante)teorier som den om Shröedingers kat, men det er offtopic. 8)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Kan man dø af det?

:roll:

-Jimmy Carter

Titel: Re: Metadon?
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
eagle skrev:

Jeg mener at have hørt at 50-80ml er alm. dosering er det rigtigt? Og at det er forbundet med noget kvalme, med følge af at kaste op. Kan man afhjælpe kvalmen og det at kaste op hvis man ryger pot ind i mellem? 8)

Ved et hurtigt kig på http://www.lk-online.dk/show.asp?docid=info%5Fpraeparat%2Easp%3Fpraeparatnr%3D3123 finder jeg ud af, at styrken på metadon SAD ligger på 1 mg/mL. Når man omregner din doseringsangivelse, betyder det en dose på 50-80 mg. metadon.
Dette er en meget høj dosis! Hvis du ønsker, at prøve metadon vil jeg anbefale dig at starte med under 20 mg (den væske man køber, kan undertiden være fortyndet.) Faktisk burde 10 mg. være nok, hvis du ikke har nogen tolerance. Senere kan du så - FORSIGTIGT!!! - øge dosen.

Gonzo kan muligvis give et lidt mere omfattende svar, men det her var hvad jeg lige kunne give dig. Vær' forresten opmærksom på at metadon muligvis forhandles i stærkere varianter end metadon SAD, og at angivelsen med 1 mg/mL derfor ikke altid stemmer overens med virkeligheden. Metadon som injektionsvæske forhandles f.eks i en stærk udgave med 10 mg/mL!!

Mvh. Psyko

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Iodjini skrev:
Citat:
Kan man dø af det?

:roll:

Det korrekte svar er: Man kan dø af alting, det er blot et spørgsmål om mængder!

-Psyko

Titel: Re: Metadon?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

eagle skrev:
:shock:

hvor farligt er metadon? Hvor meget skal der til før det bliver farligt? Kan man dø af det? I så fald hvor meget er dosen for det?

:idea: Gonzo du må meget gerne give et bidrag med et svar da du vist har mest viden om opiater og lign.

:?
[/quote]

Metadon slår dig ihjel,hvis ikke du passer på.Det er et meget specielt Opioid,opfundet af Nazisterne under 2 verdenskrig.
Det adskiller sig fra de fleste andre Opiater/Opioider ved,at det virker meget længe.Første gang du tager det er du skæv i op til 36 timer.

Du skal under ingen omstændigheder tage mere end 20 mg første gang.80 mg ville gøre dig dødsyg,or er på kanten af en egentlig OD for en førstegangs oplevelse med Metadon.

Grunden til at nogle kan tage så meget,er fordi deres krop har vænnet sig til stoffet (tolerance).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]