Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 19:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Så er de små endelig kommet op! Men der er så et problem nu, nemlig at den øverste del på svampene er begyndt at tørre ind. Jeg har læst et sted at når man begyndte at se de små komme op, skulle man stoppe med at sprøjte vand hos dem. Da jeg gik op ovenpå idag, for at se dem lagde jeg nemlig mærke til dette og i panik, fik de lidt mere vand, og det skiftede de farve af. Hvad gjorde jeg forkert her?

Er svampene stadig "spiselige" på trods af det?

Nedenfor er billeder af growkit.

http://s12.yousendit.com/d.aspx?id=958122B266C5FB9C7E7655DBEDAA64EA

http://s12.yousendit.com/d.aspx?id=C362A672C7E8B244AEDD4CEFA89E45AA

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Du burde ikke have vandet dem. Sørg i stedet for at opretholde en kostant fugtighed i deres tank/akvarium. Så tørrer de ikke ind. Der er dog ikke sket noget udover at de har suget vand. Hvis jeg var dig ville jeg høste dem og tørre dem.

/karma!

Senest rettet af Halifaxxx 24 nov 2004 16:51, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Jeg har hørt at man ikke må sprøjte vand direkte på svampene. Det kunne godt se ud som om nogen af der er ved mugne :(

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg havde lige sprøjtet dem med vand, gik så nedenunder efter mit kamera og da jeg kom tilbage havde de skiftet farve til blå, så er det ikke psilocybinen der trækker ud? Håber ik det er mug :-/

PS: De er blevet høstet :)

Senest rettet af dreamdonor 24 nov 2004 16:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er ikke mug. De har bare trukket vand.

Titel:
Medlem

Når dette emne allerede omhandler growboxe vil jeg stille mit spørgsmål her i stedet for at lave et nyt emne.

Jeg har 2 growboxe stående i hver deres spand i samme skab. Der er desværre gået infektion i det ene kit.
Det første spørgsmål er om der er en måde jeg kan redde kittet på?
Andet spørgsmål: Er infektioner i svampekit luftbårne? For så er det nok dumt at have dem stående i samme skab!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

troelsmakholm skrev:
Når dette emne allerede omhandler growboxe vil jeg stille mit spørgsmål her i stedet for at lave et nyt emne.

Jeg har 2 growboxe stående i hver deres spand i samme skab. Der er desværre gået infektion i det ene kit.
Det første spørgsmål er om der er en måde jeg kan redde kittet på?
Andet spørgsmål: Er infektioner i svampekit luftbårne? For så er det nok dumt at have dem stående i samme skab!

Du kunne prøve at skrabe muggen af med en kniv og håbe på det bedste. Ellers tror jeg ikke der er så meget mere at gøre.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
man kan i nogle få tilfælde skære infektionen væk, men det virker sjældent og ja du skal flytte den anden straks.

Titel:
Medlem

DR-D skrev:
man kan i nogle få tilfælde skære infektionen væk, men det virker sjældent og ja du skal flytte den anden straks.

Ok. Jeg har skåret lidt i det. Så må jeg jo bare vente og se. Er infektionen luftbåren? Jeg troede egentlig at det der grønne noget der kommer, er det samme som der kommer på mad, og det er da ikke luftbåren..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Infektionen er uhyre luftbåren! Hvis man har et rigtigt kontamineret område og man kommer til at røre ved det kan man se en hel sky af mugsporer der spreder sig og da de praktisk taget ikke vejer noget flyver de rundt overalt!

MEN det er ikke ensbetydende med at de inficerer det andet kit, da det jo er dækket med mycelie og den slags er pænt modstandsdygtigt når først det har bidt sig fast.
Men prøv som nævnt at skær det grimme område væk med en steril kniv og brænd området med en rødglødende kniv eller lignende, det plejer at hjælpe.

Titel:
Medlem

Det ser ikke ud til at mit andet kit er inficeret. Men svampene som er ved at dukke frem ser meget mærkelige ud. De er ligesom vanskabte og er bare store klumper der vokser sammen. De ligner overhovedet ikke de svampe jeg fik fra mit sidste growkit. Faktisk så ligner de slet ikke svampe men bare hvide knolde der dukker frem. Nogen der ved hvad det kan skyldes?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis du har sprøjtet vand direkte på dem er det derfor. Så bliver de meget muterede og misdannede, men de fejler ikke noget af den grund. De ligner bare ikke almindelige svampe...

Men lad være med at sprøjte direkte på dem, det hæmmer væksten en del...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg vil ikke lige oprette et nyt emne til mit spørgsmål, så jeg stiller det her:

Jeg har en lille gennemsigtig kasse som et growkit. Igennem kassen kan jeg se, at der er ved at vokse ret store svampe ud. Blandt andet ude i siderne, men især i bunden af kassen (under growkittet).

Er der nogen der har en metode til at få dem ud? Jeg er lidt bange for infektion, så jeg håber der er nogle tips og tricks :)

En anden ting: Jeg er desværre også kommet til at sprøjte vand direkte på svampene. Det har betydet, at 2. flush af svampe er ret misdannede. Nogle holder op med at vokse og tørrer inde. Så spørgsmålet er:

Når man vander, skal man så holde bestøveren 20-40cm over kittet og sprøjte nogenlunde ligeud så vandet falder ned i kittet som støv? Og skal man fortsat sprøjte dem med vand efter svampene er dukket op, eller skal man holde fugtigheden oppe i vandet som kittet er placeret i?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Brabrand
jeg havde også samme problem med midt grow kit de kom op alle steder.
tror bare du skal tage kagen op og så skære dem af. du skal ikke være bange for at infiser dem hvis du bare husker at bruge nye hansker og så vaske de redskaber du bruger med sæbe og skylle dem af meb kogne vand. sådan har jeg gjort og jeg har høstet 4 gang uden der er kommet infektion i kittet. så når du har høstet så bare vand giv kittet en god skvis vand så er det klar igen husk det skal være kogt afkølet vand.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]