Hej Venner! Jeg vil lige fortælle en lille historie: Vi var nogle stykker sidste år, som tog sydpå (jeg siger ikke hvor!)og fandt en fåremark med masser af de spidse. Vi var kravlet ind over hegnet bag en bakke som skjulte os fra gården, da vi ikke ønskede at vække unødig opmærksomhed. Alligevel blev vi opdaget, da vi fandt svampe hele vejen rundt om bakken og derfor ikke kunne lade være med at gå rundt der helt synlige, og inden længe kom bonden vandrede op til os. Jeg tror nok vi et øjeblik overvejede at løbe som en flok børn på æblerov, men det var alligevel for åndsvagt, så vi blev og snakkede med ham. Han sagde at han var vred over at vi var kravlet over hans hegn, og at han havde en vædder gående, så hvis den gik til angreb på en af os, var det hans ansvar -sådan juridisk set. Det kunne vi vældig godt forstå, så vi aftalte at vi ville ringe næste år (i år) så han kunne være forberedt, og evt. tage vædderen ind. Jeg ringede så til ham lidt tidligere i aftes for at hører om det er iorden at jeg kommer der ned imorgen, og efter en lille snak om psykedeliske svampe, blev det aftalt at jeg bare kunne komme! Fårene og vædderen er ikke på marken, så det er jo perfekt.(Selvom jeg nu aldrig har haft problemer med dem. Jeg har den største respekt for dyr, og holder mig på behørig afstand). Ja, det er jo så et eksempel på, at det kan lade sig gøre at aftale plukning med en bonde. Men det kan selvfølgelig være svært. Det er ikke alle som er så frisindede, at de vil tillade svampeplukkende syrehoveder at kravle rundt mellem deres køer og får. Det forstås med den oplysning pressen giver. Så derfor gør vi det mest i det skjulte, -uden tilladelse. [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]
|