Jep, den tur har jeg også været igennem en del gange efterhånden, desværre bare ikke ofte nok til at jeg føler kan kontrollere situationen, så jeg bliver i stedet bange, og så bliver det pisseubehageligt!
(Og jeg har ikke taget noget som helst i ret lang tid!)
Jeg har kun oplevet det lige før jeg falder i søvn/lige da jeg er faldet i søvn, og det starter altid med at jeg føler jeg "vågner" på samme måde som når man opdager man har en drøm - Jeg bliver klar over at noget er "anderledes" i forhold til den normale virkelighed, men ikke endnu at det er en drøm. Så bliver jeg komplet desorienteret, og når jeg vil finde ud af hvordan verden drejer, kan jeg ikke røre en muskel. Så begynder en drøm at tage form, og det bliver meget hurtigt SINDSYGT ubehageligt når du ikke kan røre dig overhovedet. Det kræver desværre selvkontrol i en grad jeg ikke tror særligt mange mennesker har bare at lade sig rive med. (Forestil jer at ligge i sengen uden at kunne røre jer, pludselig bevæger din krop sig, uden at du selv har givet en specifik "ordre" til musklen om at NU skal den bevæge sig, og så bare kunne mærke sin krop fortsætte ligeud, føle dig selv vælte udover sengen, og smadre hovedet direkte ind i radiatoren foran din seng, uden at kunne mærke smerten, og så bare ligge komplet hjælpeløs på gulvet!)
Egentligt pissesørgeligt, for jeg tror virkeligt man kunne få en oplevelse ud af det. Men jeg håber da fortsat at jeg en dag lærer at kontrollere det.. Måske man burde begynde at øve sig på "lucid Dreamin"?
Håber du får styr på det

/Mathias.