Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej.

Jeg har selv været ude for dette, dog uden at "stemmen" siger mit navn. Det har været en gammel mand, der ånder på mig - bliver højere og højrere. Og andre underlige lyde.

Jeg har talt med min far og stedmor, de siger det har noget at gøre med at ens hjerne udvikler sig - og man kan ske at komme ind i nogle underlige tilstande, før man sover. Min far er også ude for det nogle gange, bare på en anden måde.

Andre der har været / er ude for noget af det samme?

Følgende er skrevet på mushroom.dk, Juni 2003.

"name: Nick

dosering: 1,5 Mexi

Havde det fedeste trip, fik den sygeste griner og jeg fyrede gyldne jokes af! Alt i alt det fedeste trip....

MEN! Flashback... det skulle jo komme ik' nogle gange når jeg skal lægge mig til at sove, så kender i godt det der punkt hvor man næsten er faldet i søvn, lige der føles det som om jeg lige falder en meter og så ved jeg allerede hvad der er ved at ske.... jeg er ved fuld bevidsthed, men kan ikke vågne op... jeg anstrenger mig alt hvad jeg kan ,...bare det at kunne løfte hånden og gi' mig selv en flad så jeg ka' vågne synes som en umulig opgave... hvad gør man så?? bliver ,man bare liggende og venter på at man vågner..? Nej og slet ikke efter at stemmerne er begyndt at kick'e ind.... En stemme der starter med at hviske mit eget navn tæt ind i øret på mig, men lidt efter lidt bliver den højere og til sidst råber den mit navn.... det er så uhyggeligt at man tror det er løgn... og det er det jo også, men det er så tydeligt at det er umuligt at ignorere... til sidst får jeg på mirakuløs vis spjættet mig ud af 'trancen' og stukket mig selv en på hovedet eller prikket mig selv så hårdt i øjet at man ikke kan gøre andet end at vågne. lige idet jeg er vågnet er det ligesom om at 'trancen' prøver at trække mig tilbage i det... så er det at jeg kaster mig selv op og giver mig selv flade ind til jeg er sikker på at jeg ikke falder i søvn lige med det samme... der går måske en ½ time før jeg tør at sove igen og så sætter jeg noget musik på, eller endnu bedre.. radio og det plejer at hjælpe på det... det skal lige siges at det ikke er noget der finder sted hver nat, men ofte nok til at kalde det et problem... nogen der har været ude for det samme??? så skriv lige

Nick
June 01, 2003".

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Der står vidst lidt om det her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... hypnogonia

Titel:
Medlem

Lyder nærmest som Søvnparalyse (Sleep Paralysis), har hørt nogle forskellige historier men har desværre (/heldivis?) aldrig oplevet det selv. Nogen beskriver det som ekstremt skræmmende, fordi kroppen nærmest er lammet, mens drømmeverdenen flyder sammen med virkeligheden.
Mener også at det bliver kaldt "Old Hag Syndrome".

Ved ikke om det var helt så ekstremt?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

HardcoreWizard skrev:
Lyder nærmest som Søvnparalyse (Sleep Paralysis), har hørt nogle forskellige historier men har desværre (/heldivis?) aldrig oplevet det selv. Nogen beskriver det som ekstremt skræmmende, fordi kroppen nærmest er lammet, mens drømmeverdenen flyder sammen med virkeligheden.
Mener også at det bliver kaldt "Old Hag Syndrome".

Ved ikke om det var helt så ekstremt?

Tjah.

Ved ikk helt med at man er i en drømmeverden.
Jeg er lysvågen. Men kan bare ikk bevæge mig.

Et forløb kunne se sådan ud:

Jeg oplever at jeg falder langsomt.
Lige pludselig bliver jeg trykket hårdt fra alle sider, bliver virkelig holdt fast!
Jeg prøver at kæmpe imod, bare det at bevæge hænderne ell. en finger, er en videnskab for sig selv (!)
Jeg går lidt i panik... Lyde fremtræder. Jeg hører en kraftig støj som lyder noget lign. en kraftig orkan/havets-brusen/gammel mands stønnen der bliver kraftigere og kraftigere.
Jeg tænker (Argh.. fåk... Ikk igen. OOookay.. Det er bare min hjerne der fucker i det. Rolig nu... Jeg prøver at ignorere det)
... men det bliver ved. Jeg bliver virkelig iriteret, fordi jeg vil fandme sove (elsker virkelig at sove hehe). Jeg tænker "Well... Bring it on bitch! Hvis mig hvad du kan...!)... og BAM!
Så bliver det kraftigere og kraftigere og virkelig -sindsygt-.
Jeg er nu på det punkt hvor man er ok. skræmt fra vid og sans...
Jeg kæmper med at bevæge mig og "vågne".
Jeg samler alle min krafter i den ene side af min krop, og fremavler et spjæt så jeg kommer ud af denne tilstand.
Nu er jeg "vågen" igen.... Tør ikk ligge mig til at sove.
Tænder computeren.. Ryger nogle smøgere. Prøver igen... Nogle gange lykkedes det at sove, andre skal der lige nogle forsøg til.

Det der med at man er i en drømmeverden har jeg ikke. Jeg ser intet.
Har dog 1 gang oplevet, hvor jeg lå i en vandseng, at jeg kom i den der "tilstand" og jeg åbnede øjnene, og jeg så at jeg var LANGT nede i "madrassen"... Og følte jeg blev trykket kraftigt ned i den. Og så kom der den der lyd.... Forstil dig en gammel ækel ulækker mand, der stønner dig i nakken ved øret. Det bliver højere og højere og mere klamt. Til sidst er det øredøvende og man føler en andens tilstedeværelse i rummet... Man for jeg spjættet sig ud at "tilstanden" og er ved at få et nervøst sammenbrud fordi ingen aner hvad man fejler hehe....

Sååååh...

Andre der har oplevet det lisom´ jeg har/gør?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Som TimeKiller skriver, er det helt sikkert Hypnogogia.

En hyppig bivirkning dagene efter man har været på MDMA/Ecstasy - er det noget du tager ofte?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Okay så.

Overhovedet ikke, har ikke taget noget i over 3måneder nu! :?

Ryger lidt hjemmedyrket pot engang i mellem, men det er ufatteligt mildt. (Fra mit første grow)
Ikk sæææærlig stor THC koncentration i mit lort der! hehe :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Jep, den tur har jeg også været igennem en del gange efterhånden, desværre bare ikke ofte nok til at jeg føler kan kontrollere situationen, så jeg bliver i stedet bange, og så bliver det pisseubehageligt!
(Og jeg har ikke taget noget som helst i ret lang tid!)

Jeg har kun oplevet det lige før jeg falder i søvn/lige da jeg er faldet i søvn, og det starter altid med at jeg føler jeg "vågner" på samme måde som når man opdager man har en drøm - Jeg bliver klar over at noget er "anderledes" i forhold til den normale virkelighed, men ikke endnu at det er en drøm. Så bliver jeg komplet desorienteret, og når jeg vil finde ud af hvordan verden drejer, kan jeg ikke røre en muskel. Så begynder en drøm at tage form, og det bliver meget hurtigt SINDSYGT ubehageligt når du ikke kan røre dig overhovedet. Det kræver desværre selvkontrol i en grad jeg ikke tror særligt mange mennesker har bare at lade sig rive med. (Forestil jer at ligge i sengen uden at kunne røre jer, pludselig bevæger din krop sig, uden at du selv har givet en specifik "ordre" til musklen om at NU skal den bevæge sig, og så bare kunne mærke sin krop fortsætte ligeud, føle dig selv vælte udover sengen, og smadre hovedet direkte ind i radiatoren foran din seng, uden at kunne mærke smerten, og så bare ligge komplet hjælpeløs på gulvet!)

Egentligt pissesørgeligt, for jeg tror virkeligt man kunne få en oplevelse ud af det. Men jeg håber da fortsat at jeg en dag lærer at kontrollere det.. Måske man burde begynde at øve sig på "lucid Dreamin"?

Håber du får styr på det :-)

/Mathias.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Har selv tænkt på at oprette et lign topic, med min egen historie.. Den kommer her:
Baghistorien:
Fredag: Er på meget intens druk med en flok venner, men der bliver ikke indtaget andet end alkohol!
Lørdag: Er til fødselsdag og igen meget alkohol er involveret..! udover det ryges der et par joints, og jeg sniffer så mange poppers som jeg ALDRIG har gjort før! sidder nærmest med flasken i næsen konstant..!!

"peeket"
Søndag: Jeg ligger og sover i min seng på kersernen (Var værnepligtig, på dette tidspunkt), da det pludselig føles som om jeg vågner og vælter ud af min seng og løber over i min sidekammerats seng og ligger der total paralyseret!, nu føles det som om jeg vågner igen ovre i hans seng, og styrter over i min egen seng igen..

Jeg vil beskrive det hele som om jeg er 100% vågen! men nu kommer jeg så rigtig til bevistheden igen (i min egen seng), men jeg bliver mega bange, da jeg opdager at jeg ikke kan røre mig! Dette står på rimelig lang tid (føles i hvert fald som flere minutter).

Da jeg endelig kan bevæge mig igen, tør jeg simpelthen ikke ligge mig til at sove igen.. Så jeg ligger vågen i flere timer.. Men jeg falder i søvn igen efter LANG tid! Men så sker det satme igen, bare med et lidt andet forløb.. Men den værste, tidstand hvor jeg ikke kan røre mig, gentager sig!!

Min egen konklusion er den at min hjerne ikke kunne tage den hårde weekend og den store mængde poppers jeg havde smidt i den... Jeg har ikke haft oplevelsen siden (6mdr.) Men har heller ikke taget poppers siden.. og har heller ikke intensioner om det!!

Hva sys i om min konklusion?
-kasper

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hej

Jeg tror ikke det har noget at gøre med stoffer og sårn´.

Da mange som aldrig har rørt stoffer, også for det. :?

Men måske kan et overforbrug af en eller anden fittebøvs "trigge" det..? :idea:

Der er også lige en ting til... Siger du at du lagde dig over i en vens seng? Sårn... for real? Fatter ikk særlig meget at det du skriver hehe... (Skal ikk tages som diss´!) :)

...... Det er bare det forbandede pot der gør mig såh godt, heahehaehe... :lol:

Og har lige set Terkel i knibe, igen igen haehaehae.. (guuuutes film yah!)

Og fuck hvor jeg sludrer..! :roll:

Hygge !

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Hey har også lige fået samme problem efter jeg har prøvet E lidt for mange gange, dog ikke så voldsomt som i beskriver jeres, men føler mere jeg har problemer med at finde ud af om jeg er vågen eller sover.

Mine drømmer er sådan virkelig hurtige når ikke retti at følge med i hvad der sker men pludeselig må jeg bare vågen, og tror så jeg er vågen, men er jeg bare íkke og nye sære ting sker, sådan kan det blive ved lang tid (sådan føles det ihvertfald, selvom jeg ikke tror det tager mere end nogle minutter) Til sidst vågner jeg i sengen sådan fulstændig panisk og tør næsten ikke sove igen.

Har prøvet det før, det blev udløst af et længere tids amf (over)forbrug, noget brundt stads havde jeg fået en weekend. Endte med en uge hvor den samme drøm kom hver nat, med at jeg ikke kunne bevæge mig eller få vejret, troede hver nat jeg skreg så højt min fars kæreste kom for at vække mig, men det var åbenbart også bare en drøm, hvad virkelig var svært var at finde rundt i om jeg var vågen eller sov.

Meget ubehagelige oplevelser, og synes ikke rigtigt man er udhvilet dagen efter.

Frito´s første indlæg på psychedelia :wink:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
IN$DU-->> Ved godt min post er lidt rodet at finde rundt i... Men har lidt svært ved at sætte ord på det..
Men jeg hoppede ikke over i min vens seng, fysisk.. (Tror jeg da ikke, så ville han nok have nævnt det ;)) Men var i total vildrede da jeg vågnede, rigtigt.. Havde ingen anelse om hvad der var sket og ikke var sket..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
Det er sket flere gange for mig - flere gange for en af mine venner, som siger, det er efter Ecstasy. Mine oplevelser kom efter en sommerferie med et meget stort, dumt og farligt Ecstasy-forbrug.

Jeg kan give et par eksempler...

Jeg føler mig helt ved bevidsthed og er på vej ind i en butik. Kommer hen til en mand, der sidder ved disken og ser ham ryge et eller andet. Pludseligt bliver det hele vildt underligt: Hele mit syn bliver helt fordrejet, der kommer grønne og brune mønstre, som lidt ligner sådan noget fra et slips, og så kommer der en helt ufatteligt høj "bruse-lyd," hvorefter jeg vågner og gisper efter vejret af skræk. Jeg sov ikke før mange timer efter.

En anden gang vågner jeg (troede jeg) og opdager, jeg ikke har dyne på. Jeg vil så tage fat i min dyne, som åbenbart lå ved siden af mig, og tage den over mig, da den bliver til en arm, som meget, meget langsomt kommer hen mod mig og vil tage fat i mig. Der er den samme høje bruse-lyd igen, og jeg er panik-slagen. Jeg prøver af alle mine krafter at tage fat i armen og fjerne den, men jeg kan simpelthen ikke bevæge så meget som en ansigtsmuskel. Efter hvad der føles som flere år, får jeg endelig grebet fat i den, og så vågner jeg op - badet i sved - og har aldrig været så bange før. Og så havde jeg dynen på...

Det var faktisk nogle meget skræmmende oplevelser... Nok noget, der skal prøves, selvom jeg ikke ønsker det for nogen!

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
Ke: Lyder ikke særlig rart den sidste drøm. Fik helt kuldegysninger da jeg læste det.

Havde også selv engang noget lignende hvor jeg følte at jeg var meget tæt på at sove, men alligevel stadig ved mig selv da det pludselig føles som om en kvinde krop (føltes som en kvindelig engel?) lægger sig oven på mig. Jeg slår øjnene op og der er ingenting men det fortsætter med at presse og jeg skriger så højt jeg kan, men jeg piver nærmest... Meget ubehageligt! Kan dog ikke erindre om det har været i en periode med mange stoffer.

[Johndeer]

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Frito skrev:
Ke: Lyder ikke særlig rart den sidste drøm. Fik helt kuldegysninger da jeg læste det.

Havde også selv engang noget lignende hvor jeg følte at jeg var meget tæt på at sove, men alligevel stadig ved mig selv da det pludselig føles som om en kvinde krop (føltes som en kvindelig engel?) lægger sig oven på mig. Jeg slår øjnene op og der er ingenting men det fortsætter med at presse og jeg skriger så højt jeg kan, men jeg piver nærmest... Meget ubehageligt! Kan dog ikke erindre om det har været i en periode med mange stoffer.

[Johndeer]

Det er jo en klassiker den dér. Det er derfor det hedder mareridt, fordi man rides af den kvindelige mytologiske figur, Maren. Fænomenet kendes fra alle kulturer og kommer i både mandelige og kvindelige former: incubus og succubus.

Anygays, så er det ubehageligt med sådan noget hypnogogia, men det er ikke farligt og det er for de flestes vedkommende kun noget de får i en periode, typisk med for lidt søvn, stress,meget at tænke på, o.l.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Frito > Blev du skræmt af at en kvindelig engel lagde sig oven på dig?? Jeg tror de fleste her ville have følt det som en velsignelse! :lol:

Dankdawn @> jeg oplevede det engang med den mandlige version, og fandt det absolut ikke ubehageligt..

Hilsen Fanny

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Fanny skrev:
Frito > Blev du skræmt af at en kvindelig engel lagde sig oven på dig?? Jeg tror de fleste her ville have følt det som en velsignelse! :lol:

Dankdawn @> jeg oplevede det engang med den mandlige version, og fandt det absolut ikke ubehageligt..

Hilsen Fanny

Det gælds ikke hvis det er rart...så er det et andet fænomen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det hedder et Mareknep hvis det er behageligt! :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]