Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=272969

225 var påvirkede ved jysk technofest

Under en razzia ved en technofest i Bjerringbro blev der fundet både ecstasy, amfetamin, hash og lsd-frimærker. Politiet skønner, 225 deltagere var påvirkede

/ritzau/ - 16:59 - 12. dec. 2004

Et diskotek på Brogade i Bjerringbro nærmest flød i narko, da politiet i Viborg natten til søndag foretog en større razzia i forbindelse med en planlagt technofest. Omkring 225 af de ca. 300 gæster skønnedes påvirket af stoffer.

Ifølge indsatslederen fandt man inde på diskotek Steam 298 ecstasy-piller spredt rundt forskellige steder på diskoteket, 22,3 gram amfetamin, lidt hash og seks såkaldte lsd-frimærker til at sætte på huden.

En mand først i 20'erne blev herudover taget med 205 ecstasypiller på sig. Under et grundlovsforhør søndag erkendte han, at han allerede inden razziaen havde solgt omkring 50 tabletter inde på diskoteket. Han blev fængslet for salg af narkotika i foreløbig 14 dage.

-------------

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
"Politiet skønner, 225 deltagere var påvirkede"

Nå, gør de det? Og hvad mon de så skønner dette ud fra?

Det er igen en udtalelse givet til medierne, for at have den almene befolknings accept af at de bruger kostbare mandskabsressourcer på at raide en technofest, hvor folk prøver at nyde livet og more sig. De 20+ betjente kunne sikkert ikke have gjort gavn andre steder.

Det værste er at vi selv betaler lønnen til de folk, som sørger for at lukke vores fester.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
jespar skrev:
at raide en technofest, hvor folk prøver at nyde livet og more sig.

Hehe, er helt vild med din holdning...

Titel:
Insane psychedelia user!

jespar skrev:
De 20+ betjente kunne sikkert ikke have gjort gavn andre steder.

Det værste er at vi selv betaler lønnen til de folk, som sørger for at lukke vores fester.

Private vagtværn er vejen frem :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Og så har man kraftedeme betalt 180 kr. for at komme ind, og så lukker padderne det hele lige inden Logic Bomb! :evil:

Det kan virkelig gøre mig sur på politiet sådan noget!

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Iodjini skrev:
Og så har man kraftedeme betalt 180 kr. for at komme ind, og så lukker padderne det hele lige inden Logic Bomb! :evil:

Det kan virkelig gøre mig sur på politiet sådan noget!

Mvh. Iodjini.

hehe, nedturs-padder...

Ellers er jeg helt enig med jespar.

Titel:
Junior medlem

en morgen nyhed
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=328060/

Citat:

Af JENS ANTON HAVSKOV

Politiet har aldrig før oplevet, at næsten alle diskoteksgæster ved en techno-fest var påvirkede af narko.

»Jeg har aldrig været med på en aktion, hvor så stor en del af gæsterne har været påvirkede. Eller for den sags skyld været med til at finde så mange stoffer på én gang.«
Det siger vicepolitikommissær Henrik Glintborg, Viborg Politi, efter en storstilet narkotika-aktion på Diskotek Steam i Bjerringbro natten til i går.

Indsatslederen har ganske simpelt aldrig været med til noget lignende, for narkorazziaen afslørede, at skønsmæssigt 225 af de 300 gæster ved techno-festen på diskoteket var påvirket af stoffer.

Og nej - det skræmmende høje tal blandt de unge diskoteksgæster er ikke en slåfejl.

Politiet havde på forhånd fået flere tip om, at det på det nærmeste ville flyde med stoffer på diskoteket, og derfor var der blevet forberedt en større aktion med deltagelse af omkring 20 mand bestående af almindelige patruljer, hundepatruljer, urobetjente og narkohunde.

Og med en ransagningskendelse i hånden på indsatslederen rykkede hele holdet ind på diskoteket i Brogade klokken to og stoppede festen. I bogstaveligste forstand.

»Vi havde på forhånd forventet at finde stoffer, men ikke i så massive mængder,« siger Henrik Glintborg.

De fleste var på ecstacy

Langt den største del af de narkopåvirkede unge havde dopet sig med technomusikkens hyppige følgesvend - ecstasy.

Udover de ecstasypiller, som politiet af gode grunde ikke kunne finde - for de var for længst optaget i blodbanerne på de danseglade unge mennesker - blev der fundet 298 piller, der i hast var gemt eller smidt forskellige steder rundt i og omkring diskotekslokalet. Derudover blev der fundet 22,3 gram amfetamin, seks såkaldte LSD-frimærker og en smule hash. Tre diskoteksgæster blev afsløret med en mindre del ecstasy på sig til eget forbrug og kan nu vente en bødestraf. Desuden blev der anholdt en aggressiv ung mand, som råbte »nazisvin« til politiet.

Men vigtigere: Det lykkedes også at afsløre en ung mand på kun godt 20 år, som viste sig som storpusher og leverandør af de dødsensfarlige stoffer til de øvrige gæster, der typisk var i alderen 18 til 22 år.

»Ham tog vi udenfor diskoteket med 205 ecstasypiller på sig. Han erkendte også at have solgt 50 piller yderligere. Han er nu sigtet efter straffelovens hårde narkoparagraf og står til en ubetinget fængselsstraf,« siger vicepolitikommissæren.

Den unge mand blev i går fremstillet i grundlovsforhør og varetægtsfængslet i foreløbig 14 dage.

Ejeren af Diskotek Steam er hverken mistænkt eller sigtet for at være involveret i den omfattende narkohandel. Men på grund af det skræmmende store fund er diskoteket foreløbig lukket.

Det er nu op til det lokale bevillingsnævn at afgøre, om det kan åbnes igen.

jahh@bt.dk

Lagt på http://www.bt.dk den 13. december 2004 kl. 00:30

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Jeg læste i politiken at de havde fundet "6 LSD-frimærker til at putte på huden".

Hmm. Ligesom nikotinplaster, eller hva... 8)

Uvidende vil jeg mene

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
&"/¤/("!&%"%"!%!"%

Titel:
Insane psychedelia user!

Magnum skrev:
Jeg læste i politiken at de havde fundet "6 LSD-frimærker til at putte på huden".

Det står også i artiklen jeg postede. Utroligt så mange løgne at journalisterne kan slippe afsted med :roll: At tro at LSD indtages gennem huden, er bare SÅ sidste år. Talk to the hand!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Nelson Muntz skrev:
Magnum skrev:

Det står også i artiklen jeg postede. Utroligt så mange løgne at journalisterne kan slippe afsted med :roll: At tro at LSD indtages gennem huden, er bare SÅ sidste år. Talk to the hand!

Det var faktisk politiet selv, der sagde det. Det kan ses i det lokale nyhedsindslag.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Århus
Fuck hvor vildt..
Well.. Skulle selv have været til arrangementet men endte med lokal druk i stedet.. Var deroppe sidste lørdag, ellers et kanon fedt sted..!

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Langt den største del af de narkopåvirkede unge havde dopet sig med technomusikkens hyppige følgesvend - ecstasy.

Jeg får altid en dårlig smag i munden, når de siger sådan noget. De siger jo indirekte at; "Alle der hører techno tager ecstasy" :x Det er jo direkte hedz fra mediernes side.

Mvh. Iodjini.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
Er det ikke meningen at vores informationsformidlere - medierne - skal være neutrale? :o

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
EB og BT kan næppe klassificeres som informationsformidlere. Men, Cobz, I teorien, jo.

:x

Titel:
Medlem

Geografisk sted: My Place
Hvorfor fandt de ikke coke?!?! :lol:

Er jeg den eneste der undrer mig over hvorfor ham med de 205 e-piller indrømmede at han i forvejen havde solgt 50 ?

Titel:
Junior medlem

Citat:
Er jeg den eneste der undrer mig over hvorfor ham med de 205 e-piller indrømmede at han i forvejen havde solgt 50 ?

mon ikke at det er for at få nedsat straffen :roll:
Anklageren kan jo påstå at det er et større parti, hvilket ville hæve straffen..

Titel:
Medlem

ICE-Cool skrev:
Citat:

Anklageren kan jo påstå at det er et større parti, hvilket ville hæve straffen..

Ja, det ville han kunne påstå, men det er påstand mod påstand, med mindre de har telfonaflytning eller andre konkrete beviser, som f.eks. han har en helvedes mass kontanter han ikke kan gøre rede for.

Ekstra Bladet skrev:
Omkring 225 af de ca. 300 gæster skønnedes påvirket af stoffer

Jamen så kan de vel også skønne at klippe ca. 150 kørekort på den konto.... flot siger jeg bare :(

Den slags her pisser mig af, de lukker diskoteket fordi folk tager stoffer... fedt nok, så kan de jo lukke samtlige diskoteker i landet.

BT skrev:
Desuden blev der anholdt en aggressiv ung mand, som råbte »nazisvin« til politiet.

Lige en mand efter mit hoved :D

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
ICE-Cool skrev:
Citat:

Kan man virkelig det?

"Ja, en er go' med dig, det kan godt være du kun havde 205 piller på dig, men i virkeligheden ved vi jo godt at du forinden havde solgt 120 piller og 40 lsd plastre til at sætte på huden og 1000 piratkopierede dvd'er, og den pakke smøger du havde i lommen var garanteret også smuglet ulovligt ind fra polen. Du får 18 år" :shock:

Titel:
Insane psychedelia user!

Prøv at se Cobz's seneste indlæg i generelt. Jeg mener at det beviser meget godt, at (nogle) betjente er fulde af lort!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]