Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 01:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Jeg faldt en dag over en dokumentarfilm om ufo'er/ET's kaldet 'The Disclusure Project', hvor forskellige tidligere højtrangerede folk fra NSA, flyvevåbnet, militæret, under kontrakt ved CIA etc. afslører deres oplevelser med disse fænomener.
Mit download koksede dog så jeg fik kun hentet den sidste halvdel af filmen desværre, og jeg har ikke kunnet finde filmen igen :(.
Men på den tilhørende hjemmeside fandt jeg tilgengæld en filmet pressekonference som ligger frittilgængeligt.
På denne fortæller 21 ud af de over 400 navngivne 1.håndsvidner som har valgt at stå frem, (forholdsvis) kort om deres oplevelser.
Det er starten på en (inter?)nationalkampagne, hvis hovedformål er at få stoppet militariseringen af rummet (aka. missilskjoldet) og at blotlægge den viden man har om væsener fra andre planeter for offentligheden.
Det fremgår at 'de fremmede' ikke er fjendtligt indstillede men snarere bekymrede for hvilke skader vi kan forvolde på universet.
En dame fra NASA fortæller på et tidspunkt noget hun fik at vide for 25år siden, at man hele tiden vil komme med nye begrundelser for at militarisere verdensrummet, truslen fra kina, rusland, terrorister, senest som beskyttelse for vores satelliter, og som det sidste kort ville man bruge 'de fremmede' som joker.

Af mere positive aspekter, så skulle man i følge vidnerne allerede nu (og de sidste mange mange år) være i besiddelse af nulpunktsenergi- og antityngdekrafts-teknologi, udledt ved at studere nødlandende ufo'er, så man med et snuptag kunne løse Jordens energikrise og forureningsproblemer.
Det altoverskyggende problem er det militær-industrielle kompleks, som President Eisenhower advarede om allerede tilbage i 40'erne. Der kører en masse skjulte Top secret projekter i amerikansk efterretnings og militært regi som er så hemmelige at stort set ingen præsidenter har haft kendskab til dem, og de der har er blevet nægtet indsigt! :shock:

Konferencen fungerer dog mest som appetizer og man får ikke indsigt i de uomtvistelige fakta de skulle lige inde med, udover deres vidneberetninger og så at de vifter med nogle såkald officiele dokumenter, videofilm og kassebånd engang i mellem.

Jeg vil anbefale alle med bare en sporadisk interesse i emnet (samt alle der har en interesse i universets overlevelse ;) ) at se den, og vær som værten, Dr. Steven M. Greer, siger kritisk, men ikke irrationel.

High Quality Download
Low Quality Download
High Qulity Stream

Titel:
Medlem

Det er uden tvivl spændende, men som du selv siger, man skal være kritisk. Altså, hvor meget gange har vi ikke set x-files nørder (no offence) påstå både det ene og det andet? Kald mig bare kedelig og naiv, men personligt tror jeg ikke der har været "aliens" på besøg. Hvis de havde, burde de så ikke have været interesseret i at vise sig for hele verden, fremfor kun nogen få ledende magter, som jo åbenbart ikke udnytter den viden, som de åbenbart må have?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: København
Det her er så 90'er agtigt...

Snart siger vi 2005 og du taler stadig om UFO'er? "Get a grip man, get a grip."

Titel:
Relativistisk båthorn

Citat:
Missilskjoldet: den største trussel for universet

Hvilket missil-skjold? :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
Fellini skrev:

@fellini
tal da lige ordenligt.. vi er ik i børnehave længere...

jeg tror på det, men alligevel ik... vil ik sige det er bullshit uden nogen beviser og omvendt.. så åben sindet folkens.. "OG TAL PÆNT TIL HINANDEN"! :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

stingray skrev:
Det er uden tvivl spændende, men som du selv siger, man skal være kritisk. Altså, hvor meget gange har vi ikke set x-files nørder (no offence) påstå både det ene og det andet? Kald mig bare kedelig og naiv, men personligt tror jeg ikke der har været "aliens" på besøg. Hvis de havde, burde de så ikke have været interesseret i at vise sig for hele verden, fremfor kun nogen få ledende magter, som jo åbenbart ikke udnytter den viden, som de åbenbart må have?

Jeg har det lige omvendt: I et univers med så mange galakser med så mange potentielle civilisationer, er det sguda nærmest umuligt at der ikke er nogle væsner som er mange millioner år længere fremme end os mht. teknologi, og jeg finder det usandsynligt at ingen af disse har besøgt jorden. Og hvis de har teknologien til interstellare rejser, har de sgu nok også teknologien til at skjule sig for os hvis de vil.

Fellini, jeg håber sgu du er ironisk, for ellers burde du nok lige tænke dig om et par gange eller 3976.

Titel:
Junior medlem

stingray skrev:

Hvis det er tilfældet at der har været besøg her på jorden og vi har de omtalter teknologier.. er det jo ikke ensbetydende med at det er noget vi bør bruge.. da det ikke er sikkert at vi er klar til dem og at det er derfor de er holdt tilbage...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
yeti skrev:
stingray skrev:

Jeg har det lige omvendt: I et univers med så mange galakser med så mange potentielle civilisationer, er det sguda nærmest umuligt at der ikke er nogle væsner som er mange millioner år længere fremme end os mht. teknologi, og jeg finder det usandsynligt at ingen af disse har besøgt jorden. Og hvis de har teknologien til interstellare rejser, har de sgu nok også teknologien til at skjule sig for os hvis de vil.

Fellini, jeg håber sgu du er ironisk, for ellers burde du nok lige tænke dig om et par gange eller 3976.

Lige præcis. Hvorfor skulle vi være de eneste i så stort et univers. Har vi så ikke lidt for store tanker om os selv :wink:

Citat:
Hvis det er tilfældet at der har været besøg her på jorden og vi har de omtalter teknologier.. er det jo ikke ensbetydende med at det er noget vi bør bruge.. da det ikke er sikkert at vi er klar til dem og at det er derfor de er holdt tilbage...

Hmm hvis vi har fået den teknologi vi ved hvordan vi skal bruge den og det er måske en teknologi der kan gøre noget godt menneskeheden. Hvorfor skal vi så ikke udnytte den. Og hvorfor er det er statsmænd osv hvem der nu ellers holder det hemmeligt hvorfor tag de patent på de her ting?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Ifølge den berømte Drake-ligning findes der mange fremmede civilisationer i vores Mælkevej - intelligente aliens, som vi for længst burde have opnået kontakt med. Hidtil har vi dog ikke hørt en lyd fra dem og nu har den berømte astronom Stephen Webb udgivet en bog med 50 teorier, der alle forsøger at forklare tavsheden...[Ref.: Illustreret Videnskab nr. 16/2004]

N=R*fp*ne*fl*fi*fc*L

hvor
- N er antal civilisationer, som vi kan få kontakt med i vores galakse.
- R er antallet af sollignende stjerner der hvert år dannes i Mælkevejen.
- fp er brøkdelen af disse stjerner, hvorom der kredser én eller flere planeter.
- ne er antallet af jordlignende planeter i et typisk solsystem.
- fl er brøkdelen af jordlignende planeter, hvorpå livet opstår.
- fi er brøkdelen af planeter med liv, hvor der opstår en civilisation.
- fc er brøkdelen af civilationer som kan kommunikere med os.
- L er den typiske levetid for en højteknologisk kommunikativ civilisation.

Det er sikkert "bare" et spørgsmål om tid, før vi opdager og anvender allerede anvendte kommunikationsmetoder fra andre civilisationer...eller...ovenstående ligning kan jo, med de frihedsgrader der er stillet til rådighed for ligningens fortolkere som jo er os uvidende jordboere, fortolkes på uendeligt mange måder...ligningens variable kan jo antage værdier vi mennesker kun kan gisne om...vi aner det ikke :oops:

Vh CC

Medlem

ThirdEyeFloond skrev:
Der kører en masse skjulte Top secret projekter i amerikansk efterretnings og militært regi som er så hemmelige at stort set ingen præsidenter har haft kendskab til dem, og de der har er blevet nægtet indsigt! :shock:

Jeg er overbevist om at der er meget millitær i usa, som præsidenten ikke kender til, en præsident er jo en der kommer og går som vinden blæser, ham kan man ikke bare fortælle alting, jeg har selv adskillige "dokumentare" om ufo, ET. rummet etc. i en af disse bliver det påstået at der i area51 findes op til 30 sikkerheds levels OVER "Top Secret".
Selvfølgelig skal man ikke stole på alle disse programmer, da der jo er utroligt få facts tilgængelige for offentligheden.

Jeg er næsten enig med yeti i denne sag, jeg så sikker som man kan være på at der findes intelligent liv i rummet ud over os.
Hvis jeg tænker på hvor stort universet er (det er faktisk rimeligt stort), så tvivler jeg på at alt dette er opstået lige for vores skyld.
Om de har besøgt os er jeg faktisk i tvivl om.
Der findes utroligt mange grunde til at de ikke skulle besøge os.
Vi er ekstremt primitive i forhold til hvor længe vores planet har eksisteret. vores civilisation har vel eksisteret omkring 5.000 år, hvorimod en fremmed civilisation kan være millioner år gammel, hvis ikke milliarder. Måske er der slet ikke noget at hente her for fremmede ?
Plus der findes meget falsk materiale om ufoer og ET. Folk der fremstiller dette er sgu for sørgelige.
Man savner ligesom nogle konkrete facts og beviser i sådanne sager.

Titel:
Medlem

Citat:
I et univers med så mange galakser med så mange potentielle civilisationer, er det sguda nærmest umuligt at der ikke er nogle væsner som er mange millioner år længere fremme end os mht. teknologi, og jeg finder det usandsynligt at ingen af disse har besøgt jorden

Hvis man bruger det, at universet er enormt, som argument for, at der må findes rummænd et eller andet sted, bør man også godt kunne forstå, hvorfor vi måske ikke ser noget til dem 8)

Det kan da være, at beboede planeter altid sprænger sig selv i luften, inden man når til det punkt, hvor man kan rejse universet tyndt. Det ville jo ca. svare til, at jorden var gået under i det 20. århundrede, hvilket ikke er så fjern en tanke.

Jeg så et sindssvagt spændende program om det her emne i sidste uge. Her var en af teorierne, at vi måske ikke har haft besøg af aliens, fordi de - ligesom os - forholder sig passive og venter på tegn udefra. Ja, jeg ved det. Kedelig teori.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
men vi er jo ik pasive, hvis vi ku havde vi for længst udforsket en del af universet :wink:

Titel:
Medlem

Anjin-san skrev:
Jeg så et sindssvagt spændende program om det her emne i sidste uge. Her var en af teorierne, at vi måske ikke har haft besøg af aliens, fordi de - ligesom os - forholder sig passive og venter på tegn udefra. Ja, jeg ved det. Kedelig teori.

Som Confusion siger, er vi ikke passive, vi har udforsket så meget af rummet som muligt med den teknologi vi har idag.
Vi har (måske) sendt mænd på månen.
Vi har sendt raketter afsted for at fotografere andre planeter.
Vi har sendt robotter til Mars.
Den dag vi får teknologien tror jeg også vi cruiser rundt i fjerne galaxer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nykøbing Mors
Citat:
Det ville jo ca. svare til, at jorden var gået under i det 20. århundrede, hvilket ikke er så fjern en tanke.

Kan godt være jeg ikke er så godt opdateret men hvad mener du med det ikke er en så fjern tanke? Tænker du på den kolde krig osv?

Titel:
Medlem

Vi er passive i den forstand, at rumprojekter prioriteres ret lavt.

@sms: Ja, og så havde vi et par verdenskrige.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Den her rykker sig vidst mere til teorier om ET's, så den ryger lige i filosofi.

Titel:
Medlem

Confusion skrev:
Fellini skrev:

@fellini
tal da lige ordenligt.. vi er ik i børnehave længere...

Nej, men det virker det sgu tit som om det er herinde!

At universet er uendeligt stort (eller uendeligt indenfor sin endelighed alt efter teori) er ikke et bevis på at aliens landede i Roswell i 1947 eller at USA har et projekt kørende med UFO'er i Area 51. Area 51 derimod har sandsynligvis været - og er - et af hovedforskningsstederne for amerikansk luftvåben og er derfor naturligvis meget hemmeligt. Det samme gælder for Ruslands ødeområder, Kinas, you name it. Hvorfor har disse ikke nogen UFO'er på deres udviklingsbaser? Mærkeligt, mærkeligt... aliens bliver kun fanget af engelsktalende burger spisende mennesker der kommer fra et land der laver tusinder af b-film om aliens. Hvor belejligt.

/Rant off

Nu hvor dén lort er ude af verden, vil jeg gerne sige lidt positivt om mulighederne for liv i universet, på et niveau ud over børnehaven (tak for den Confusion). Dette kan naturligvis aldrig bevises og skal snarere tolkes som mine følelser om emnet, slet ikke viden :shock:

Jeg føler det lidt sandsynligt at der i dette enorme univers skulle eksistere intelligent liv (om det så er noget der ligner mennesker er så et helt andet spørgsmål). Jeg finder det endnu mere sandsynligt at der har eksisteret intelligent liv. Universet er 10 milliarder år gammelt nu (eller er det 15? Nogen der har et godt bud?) og hvis man lægger tid ind i perspektivet ser det hele mere positivt ud. Men at intelligent liv skulle leve i dag (altså overlevet ufattelige tidsperioder) virker mindre sandsynligt og det trækker ned i muligheden for intelligent liv i dag (med den anke at tid i dag er fortid på tværs af rum. Lysets hastighed i ved).

Nå men i kan vel nok se at selv hvis der levede intelligent liv i vor tid så skulle de også bryde enhver teknologisk og filosofisk idé vi kender til, for at komme hertil hvor vi befinder os på vores lille klode. Men ikke frygte det, for man kan jo altid argumentere som Karl Popper, at vi aldrig vil kunne forudse fremtiden, da vi kun kender fortidens begrænsede muligheder. Derfor kan vi håbe på muligheden for universel transport engang i fremtiden.

Det her blev en længere sag desværre... håber jeg gør mig mine tanker klart, også om hvorfor jeg anser "Aliens i USA fordi USA har så mange dunkle sider!" for at være noget af det dummeste siden "jorden er flad, vi skal fandme ikke falde ud over kanten!".

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Af Fellini:
Citat:
Men at intelligent liv skulle leve i dag (altså overlevet ufattelige tidsperioder) virker mindre sandsynligt og det trækker ned i muligheden for intelligent liv i dag (med den anke at tid i dag er fortid på tværs af rum. Lysets hastighed i ved).

Hvorfor? Det eneste intelligente liv vi med sikkerhed ved har fandtes - os her på jorden - har overlevet, så hvordan kan du se det som, at det store tidsrum trækker ned i muligheden for intelligent liv?

Titel:
Medlem

AoD skrev:
Af Fellini:
Citat:
Men at intelligent liv skulle leve i dag (altså overlevet ufattelige tidsperioder) virker mindre sandsynligt og det trækker ned i muligheden for intelligent liv i dag (med den anke at tid i dag er fortid på tværs af rum. Lysets hastighed i ved).

Hvorfor? Det eneste intelligente liv vi med sikkerhed ved har fandtes - os her på jorden - har overlevet, så hvordan kan du se det som, at det store tidsrum trækker ned i muligheden for intelligent liv?

Fordi, som andre har været inde på i denne tråd, har vi mennesker kun eksisteret 2/5 af et sekund, universets eksistens måles som de sidste 24 timer på et ur hvor vi er ved midnat her og nu. Derfor bliver hvornår det intelligente liv har eksisteret i løbet af de 24 timer vigtigt.

Titel:
Medlem

Så vidt jeg kan se, holder det der kun, hvis du går ud fra, at "intelligent liv" opstod i det første sekund (el. lign.) af de 24 timer. Hvad hvis det opstod en 2 sekunders tid før jordens liv i den tidsmålestok, du bruger? Der er masser af galakser med sole i alle aldre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]