Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 17:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Har lavet en THC extraktion med ethanol, og er ved at koge spritten af i et vandbad på komfuret...
Nogen der er lige så bekymrede for explosionsfaren som mig ? BLæseren kan jo let antende ethanol dampene, hvis koncentrationen bliver stor nok... vil nok have svært ved at forklare det til viseværten, he he :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!

Så længe du bare holder en konstant temperatur på en 40-50 grader er der ikke noget at være bange for. Det tager lidt længere tid, men efterhånden fordamper det jo, og better safe than sorry :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

holder temperaturen på vandet på ca 90 grader, der går for meget energi til spilde hvis vandet koger...

spritten i glasset koger ikke , så varmeoverførslen fra vandet til alkoholen, er ikke for stor, eller ? ( sprit tmp er dog på kogepunktet)

40-50 grader ...vil det ikke tage så lang tid, at det ikke kan betale sig at gøre det El messigt ?...vil gerne spabre så meget på elektriciteten som muligt

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu har ethanol et kogepunkt på 78 grader C, så jeg ville ihvertfald være lidt påpasselig med at varme vandet så højt op. Også selv om din spritopløsning står i vandbad. Jeg ved ikke hvad der kan betale sig bedst rent elmæssigt. Jo mere du fyrer op for komfuret jo mere varme går der jo spildt til omgivelser, så jeg vil næsten tro at det bedst kan betale sig at køre den på lavt blus. Ellers snakker vi jo i princippet en kWh til eller fra :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad med at opvarme spritten til 78°C og simpelthen koge det af? Det vil kræve ret god ventilation, så hvis ikke det kan lade sig gøre kan det ikke anbefales... men hvis du kan sørge for en grundig udskiftning af luften i den tid det tager, vil det da være klart det hurtigste.

Hvis du har tid nok, kan du jo også bare lade det stå og dampe af uden at varme på det. Hvis ellers du sørger for at der er en god stor overflade som fordampningen kan ske på, vil jeg tro at man snildt kan inddampe et par liter sprit i døgnet. En blæser og/eller god ventilation ville helt sikkert fremskynde denne proces.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

vil gerne bestemme hvor mange % THC mit pot indeholder, men Alkohol extraktionen indeholer vist en del urenheder...nogen ideer til hvordan jeg kan oprense mit THC ?

Titel:
Insane psychedelia user!

Nu er alkohol ikke det bedste opløsningsmiddel, så hvis du vil oprense det yderligere kan du bruge æter, men da det ikke lige er noget man kan købe i enhver butik, for ikke at snakke om at det er yderst brandfarligt, kan det godt være ret så besværligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har prøvet at finde æter, toluen og xylen og DCM, men ingen af delene har været til at få fat på. Har lavet extrakten med rensebenzin, men det opløser garanteret også allemulige andre ting udover THC, og så har det et højt kogepunkt, så det er ikke til at komme af med ( acetone kan man komme af med, ved at fortynde den med alkohol, og så destilere acetonen af). Acetone opløser også en del andet end THC ( fik 0,71g brunt snask tilbage efter extraktion med acetone af 5gram pot)...

...er ved at lave en tilsvarende extrakt med alkohol i stedet for acetone...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

har en meget hurtigere måde at lave ekstraktet på. Med bhutan og en termo kande. Der bliver ingen eksplosions fare og du kan gøre det ¨på under en halv time

Den kan findes på både DCF og Overgrow.

sry jeg ikke lige kommer med et link men er pænt wasted. Er lige stået op

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jugg det er nu ikke helt rigtigt at der ikke er en eksplosionsfare ved brug af butan!

Mht ether så er det muligt at finde det i nogle Matas-butikker og ellers kan man vist få dem til at bestille det hjem. Bare sig, at du skal bruge det til at fjerne pletter med...
Xylen kan du finde i malerforretninger.

DCM og toluen finder du ikke er jeg ret sikker på.

Men generelt vil jeg anbefale folk at holde sig fra både ether, toluen, xylen og DCM, da de alle er kræftfremkaldende, mutagene og meget brand/eksplosionsfarlige og det i kombination med deres flygtighed er ikke godt for helbreddet!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Noname dete jeg mente med at butan metoden jeg snakker om er mindre brandfarlig er fordi du ikke har butanen over en kogeplade...

Kun i en thermoflaske og så en skål bagefter der kun skal i et lille vandbad. Dvs. kogende vand men kun i en skål.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gasser er generelt ret uhåndterbare og ufede at arbejde med.
Jeg ville til enhver tid foretrække et acetone-ekstrakt der yderligere blev renset op.

Butan-gas giver dog et nydeligt produkt.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
det er når du tænder emhetten det kan gå galt, en af mine venner havde stået og gjort det og så slukket han for lortet da han lige ville tænde igen da den var ferdig, gik der gang i lortet ud i hele køkknet,

lortet må have givet en gnist eller noget da moteren startet

Titel: peltier
Medlem
Brugeravatar

Vi bruger en lille metal gryde, og et 75 watts peltier (med en køleprofil fra en p4 sat på den kolde side) og den varme side mod reagens glasset...

Setup:

Gryde
Peltier (varm side opad/Kold nedad)
Køleprofil

og så en gammel regulerbar strømforsyning.

ved omkring 13 volt bliver det ca 76 grader i løbet af et kvarter (i et rum med en temp på omkring 25) og det bliver ved med at være 76 grader...

sørg som andre også siger for at have en god ventilation i rummet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]