jeg vil gerne se hvad ref svarer på JEL's spørgsmål.
Livet består af at tage en helvedes masse valg. -det ved vi alle.
Livet består af at tage de beslutninger, mht. til valgene, som flader i en farvør vi som ego'er kan leve med (både socialt og inde i os selv).
Livet består også om at tage nogle beslutninger hvor man er usikker på hvad udfaldet er/bliver. Trods det at man har læst tyve bøger, om et emne som man er blevet interesseret i, så bliver man stadig overrasket når man udfører det i praksis.
Jeg vil gerne spørge ref: har du aldrig dyrket sex?
Så vil jeg tro at ref svarer ja og så vil jeg citere McKenna; "To go from birth to the grave without having a psychedelic experience, is to me as creapy an anotion as to go from birth to the gave without having a sexual experience."
Jeg gir ham 100% ret! ville du lade en smuk pige ligge nøgen i sengen hvis du vidste hun ville have dig, fordi du har hørt at det der sex vist skulle være noget være noget, fra dine forældre? Nej vel? Man undersøger det via. venner, og på et tidspunkt kommer oplevelsen til at finde sted, og der giver man ikke op. Problemet med sex er bare at det er 200 gange nemmere at få en fornemmelse af på forhånd end et 2 timers ayahuasca trip kan være.
Det er så nemt et valg, men kan give så store og bemærkelsesværdie oplevelser at det bliver interessant.
Jeg vil som JEL gerne høre; Hvad har holdt dig fra stoffer, nu hvor at du siger at så mange af dine venner er i det? Er det fordi de virker dummere efter virkningen? For hvis det er den eneste grund så har du sandeligt meget at lære herinde du
Jeg følte mig faktisk som en halvt retarderet efter mine to år i Hash, amf, og cola. Men efter mit halvandet år med psychedelika som Psilocybin, mescaline, dmt, lsa, osv.. så føler jeg mig på et mentalt og "iq"-mæssigt højere plan end før jeg startede med at røre stoffer overhovedet. Jeg elsker hallucinogener, og hader amf. fordi jeg selv har prøvet det og det har ikke hjulpet mig. Derfor! ikke fordi jeg banner stoffet når det er der. Jeg undersøger dem og prøver dem hvis jeg ved nok om dem og har modtaget anbefalinger nok om dem. Jeg lader hverken sex eller hallucinogener løbe forbi mit fritidsliv
/Cope