Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 20:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg har lige været ude her igår for at kigge efter den berygtede Spids Nøgenhat, men jeg kunne sgu ikke finde en skid. I 3 timer vadede jeg rundt på en masse forskellige marker hvor der gik tyrekalve, men der var hverken spids nøgenhat eller skyggen af nogen andre svampe-arter for den sags skyld.

Jeg har tydeligvis ledt de forkerte steder siden at mange af jer andre allerede har fundet en god høst, men er der nogen herfra boardet som tilfældigvis skulle kende til nogle rigtigt gode svampesteder her i Aalborg eller omegn???????

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
jeg prøvede også det der med bare at vade ud til en tilfældig mark sidste år, det holder ikke helt.

v. Aalborg er markerne omkring lufthavnen jo vidt berygtede.

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
For sent! Jeg har rippet marken ved lufthavnen. ;-)

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
jeg har fundet noget hver gang jeg har været ude.. aldrig mere mindre 17 styks (selvfølgelig bortset for allerførste gang).

Sidste gang jeg var ude, fandt jeg 40.

Så mit råd er: Gå ned på knæ, spræd dine fingre i græsset og få snuden helt ned i jorden... Derefter: Søg og du vil finde.

SN er ikke som andre svampe. Andre svampe kan være større og nemme at få øje på, bare ved at gå forbi... Men for at få SN, skal der sgu arbejdes [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 18 Oktober 2003: Besked ændret af: aliaarhus ]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
@Ali: Har du ikke også været på den sikre mark hver gang? Så tror da pokker man kan finde lidt...

Jeg har tjekket en del marker i nordjylland uden held, også selvom de ser ih og åh så gode ud. Men har lige fået et tip af en så jeg skal nok afsted idag.

@Blæst: Du kan sgu ikke rippe den mark derude alene! Den er pænt stor...

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg er bange for at det tip med at man må ned på knæ og lede, er rigtig sandt og fornuftigt.
- Øv!
Det bliver nok nødvendigt for mig selv i hvert fald, eftersom jeg er over 2m høj og er lidt nærsynet. Så det skal nok til...

Mht. valg af svampemark: Bør det ikke være næsten 100% sikkert, at der er spids nøgenhat på en mark, bare der har gået køer og/eller heste? Hvad skulle kunne gøre at der ikke kan findes SN på en sådan mark?

Medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af skambidt:
Hvad skulle kunne gøre at der ikke kan findes SN på en sådan mark?<HR></BLOCKQUOTE>

...tænkte jeg også på. Var ude ved Brabrand-søerne igår, og kiggede (lidt utålmodigt) sammen med en ven på et par marker. Kan området være for sumpet i jorden der?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hvis jorden er for tør eller for hård er der ingen svampe. Og det er altså ingen selvfølge at der er SN der bare fordi der har gået heste eller køer! På mine forældres marker har der gået heste i over 10 år og der har jeg ikke fundset en skid, selvom de ser perfekte ud.

Det plejer at være et godt hint, at hvis der er mange andre svampe på marken så er de rigtige der også!

Medlem

Geografisk sted: Utopia
Jeg kender en masse gode områder, Bonghoved, PM hvis vi skal kigge på en shroomjagt heromkring Aalborg en dag!

-Cobz!

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Spids nøgenhat er ikke som andre svampe. Det er sandt. Man kan gå igennem en mark, og kigge virkelig godt efter, uden at se den. Og hvis man så kommer tilbage til den samme mark en time senere (gerne efter at have indtaget et par svampe), ja -så kan man pludselig se dem alle vegne. Jeg har min helt egen personlige teori om, at svampen kun lader sig lokke frem af den rette indstilling. DVS. er din bevidsthed åben for naturen, kan du se den. Bevidstheden åbner sig først efter et stykke tid, når man går rundt ude på markerne. Derfor er der intet at se den første halve time.
Mit råd er: Sæt dig ned på marken og mediter. Så skal den nok blive lokket frem! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tag imod denne åndelige vejledning, drenge [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] - Den er guld værd!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Der er snak om at sæsonen er slut.. kan det virkelig passe? Jeg var ude idag, kom hjem med 0 svampe.

Medlem

Skulle i nu beslutte jer for at prøve en gang til i Aalborg, så send da lige en PM, så vil jeg da gerne med hvis jeg kan finde tid.

Medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PoO:
Skulle i nu beslutte jer for at prøve en gang til i Aalborg, så send da lige en PM, så vil jeg da gerne med hvis jeg kan finde tid.<HR></BLOCKQUOTE>

Jep me too... også en nordjyde her som er frisk på en svampetur med nogle.

!PM mig! Skal gerne gøre det samme hvis andre vil med.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
..Jeg var også ude idag, men endnu engang uden held, ikke en eneste fandt jeg.. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]